OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

koira gps
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ijs
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Tam 2007
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 26.08.2009 12:01    Viestin aihe: koira gps Vastaa lainaamalla viestiä

Auttakaas tietämätöntä.. En ymmärrä noista kepseistä tuon taivaallista, mutta olen nähnyt käytettävän ja käteviltä vaikuttavat.
Mulla on venäjänajokoira joka menee välillä niin pitkälle ettei tuolla trackerin classicilla kovinkaa tarkkaa sijaintia saa selville. Siihen vielä kalliot ja solat niin välillä tutka piipittää ihan samat lukemat joka suuntaan...
..ja koira puskee eteenpäin vaikka kolme vuorokautta yhtä soittoa.

Toi kepsi auttais myös varomaan paria autotietä kun tarkasti kartalta näkisi koiran.

Eli mikä tuollaiselle sitkeälle ja nopealle ajurille sopisi? Akuissa pitäisi tehoa olla sitten REILUSTI. Onko sellaista edes, että pari vuorokauttakin akku kestäisi?

En sitten tosiaan tajua noista yhtään mitään joten olen tosi kiitollinen yksinkertaisesti kerrotuista ohjeistuksista.
..anteeksi tyhmyyteni... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dominator
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2008
Viestejä: 430

LähetäLähetetty: 26.08.2009 12:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ultrapointissa ainakin akkujen kesto ihan riippuu miten sitä käyttää ja millaisilla akuilla ollaan liikenteessä. Esim isot n2700mAh akut kestää meillä täyden päivän vaikka panta pistää paikannusta kokoajan vähintään minuutin välein... Sitä väliähän voi sitten pidentää ja lyhentää miten tilanne vaatii.
_________________
Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Haarp
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2008
Viestejä: 124

LähetäLähetetty: 26.08.2009 18:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lukaseppas ylempänä oleva garmin astro topic läpi ennenkuin teet päätöksen yhtään minkään koiragepsin suuntaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1295
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 26.08.2009 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No eihän Astroo nuin laajaliikkeiselle koiralle kannata laittaa.
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PuuhaPena
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Maa 2009
Viestejä: 65

LähetäLähetetty: 26.08.2009 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko se välttämättä laajaliikkeinen jos ei tiedä missä se menee?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Haarp
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2008
Viestejä: 124

LähetäLähetetty: 26.08.2009 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No totta, että astro ei liene paras jos oikeasti painaa 3 vuorokautta putkeen suoraa linjaa.

Aika hyviä matkoja kyllä tehoanteneilla astrokin antanee mutta rajansa kaikella. Eikä sen akkukaan varmaan kestä kuin reilun vuorokauden(?).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PuuhaPena
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Maa 2009
Viestejä: 65

LähetäLähetetty: 26.08.2009 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää huomioida kun näkee koiran kartalla saa sen (luultavasti) pois metsästä samana päivänä. Minä olen ainakin päässyt aina ajon väliin kun olen tietänyt mihin pitää mennä. Koira tai kaksi kiinni ja kotiin saunaan. Ja tietenkin koirien kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mefistoo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Elo 2009
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 26.08.2009 22:20    Viestin aihe: Re: koira gps Vastaa lainaamalla viestiä

ijs kirjoitti:
Siihen vielä kalliot ja solat niin välillä tutka piipittää ihan samat lukemat joka suuntaan...

Eli mikä tuollaiselle sitkeälle ja nopealle ajurille sopisi? Akuissa pitäisi tehoa olla sitten REILUSTI. Onko sellaista edes, että pari vuorokauttakin akku kestäisi?

Tere.Et kai tarkoita kallioilla ja solilla lapin tunturi/vaara maisemia niissä saattaa olla ongelmia yhteyksien kanssa...Gps/puhelin värkien kanssa.
Vaan jos maastossa on kohtuulinen operaattorin verkko niin hyvin pelittää.
Itellä on UltraPoint ja olen tyytyväinen näissä uusissa värkissä paikannus tapahtuu datna (Gprs.nä) pääsääntöisesti toki texti viestilläkin onnistuu..

UP.ssa hyvää minusta ainakin Dog.gps net ja vapaa kartan lataus.
akutkin on kestänyt toistaiseksi ihan hyvin.(neljän akun malli)
Trakkerikin varmaan ihan hyvä ei tosin kokemusta minulla.
Kannataisko käydä valmistajien sivuilla ja eri foorumeilla tutustumassa näihin värkkeihin löytyy tosi laajasti asiaa.
On vaikea kertoa tiivistetysti tai sen kummenmin ohjeistaa.
Täsmä kysymyksiin olisi helpompi vastata... Smile
Vaan tuossa UP.sivut
http://www.ultrapoint.fi/fi/koiragps_2007/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ijs
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Tam 2007
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 31.08.2009 16:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nii.. kiitos asiallisista vastauksista.
Enköhän minä ton ultrapointin sitte osta.
Elikkäs siis tuollainen paketti:
"Sisältää pannan ja DoGPS2008 ohjelmiston, 4 kpl 2650mAh Duracell Supreme Ni-MH akkuja + latauslaitteen, sekä 12 kuukautta maksutta DoGPS+ lisäpalvelua.
Valittavanasi on kaksi pantapituutta, sekä kahden- tai neljän akun malli."

Ja minähän poika otan pitkän pannan ja neljä Akua.

Mutta entäs toi telefoonipolitiikka..? Minkä puhelimen tarvin? Nyt on tuollainen nokia 6233. Ei ilmeisesti käy tähän leikkiin?
Ja otanko tähän sitte oman liittymän ja minkä?
Asennetaanko nämä härvelit käyttökuntoon liikkeessä?
Ymmärrän nimittäin jostain ohjelmien ja karttojen lataamisista ihan yhtä paljon ku tuo koiranikin..ja me jos alamme yhteistuumin laittamaan näitä varusteita kuntoon, niin ei ole kenelläkään kivaa..

Myydäänkö jossain tätä ultrapointtia siten että siinä on myös puhelin mukana? Ja ohjelmat asennettuna? Eli siten että ei tarvitse kuin tunkea kortti puhelimeen ja lähteä metsään?

..ja seuraavaksi kyselen sitte, että millä h*lv*tillä saan näillä tseims pond varusteilla koiran paikan selville, ilman että laukaisenkin siitä jonkun ohjuksen tai lazer-säteen.. mutta ensin nyt nuo yllä olevat kysymykset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2005
Viestejä: 208

LähetäLähetetty: 31.08.2009 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiiä mistä sais ostettua puhelimen ja pannan samalla kaupalla, kyllä varmaan jostain. Mut mulle ainaki kauppias oikeen kyseli että onko puhelin mukana että hän vois asentaa ohjelman. Vaan jos oikein ymmärsin ni se on ihan simppeli asentaa itekki.

Mulla on Nokian E71, on toiminu ainaki vielä hyvin, akku tuntuu kestävän tosi hyvin verrattuna edellisiin puhelimiin.
_________________
Hyvää tuppaa tulemaan, teki mitä teki. Stna!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harmahtava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 942

LähetäLähetetty: 31.08.2009 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osta E71 ja kävelet UP:n kauppiaan luon, niin eiköhän hän laita ohjelmat valmiiksi ja opastaa kädestä pitäen..

MUTTA ei tuo UP:n ohjelma ole vaikea itsekkään käyttöön ottaa, onnistuu varmasti sinun itse sen asentaa, tuskin tarvit edes koiralta neuvoja Wink

Laita YV:tä niin voin kertoa mikä on päivän hinta täällä päin.. laitteet tulee vaikka postin kautta.. ja myyjältä saa puhelimella opastuksen ,jos niitä ongelmia edes sattuu tulemaan...

Pantaan joudut ottamaan yhden liittymän ja sitten datapaketin omaan ja pannan liityymään..
_________________
UPean oloinen android
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 31.08.2009 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennen kuin ostat Ultrapointin, suosittelen lukemaan yksityisviestin jonka sulle panin Smile

PS: Ohjelman pääsunnittelija on innokas venäjänajokoiraharrastaja, ohjelma ja panta on kuin nakutettu tälle rodulle Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 882

LähetäLähetetty: 31.08.2009 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja suosittelen suhtautumaan varauksella ko. viestiin. Saattaa olla jonkin verran värittynyttä tekstiä Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 886
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 31.08.2009 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No Ultrapoint on hyvä ja ohjelmisto helppokäyttöinen.
Liittymän (t), pannan ja puhelimen saat ainakin Carlssonin liikkeistä (valmiiksi asennetuina - ainakin Joensuussa).
Puhelimen malli riippuu siitä, haluatko paikantaa itseäsi sisäisellä gps-laitteella, etkö ollenkaan halua paikantaa itseäsi vaan vain koiraa, vai ostatko ulkoisen gps: n itsesi paikantamista varten.
Kuitenkin ns. Symbian S60-pohjainen puhelin (3G) ohjelman kitkattoman pyörimisen varmistamiseksi.

Ja virran kulutus koiran päässä (tutkassa) riippuu kokonaan siitä, miten usein otat paikkatietoja koirastasi. (tekstiviestipaikannus tai harva paikannusväli gprs-paikannuksessa).
_________________
Parasta elämässä on itse elämä! Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Harmahtava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 942

LähetäLähetetty: 31.08.2009 22:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tälläkin hetkellä seuraan koiraa puhelimella ja nettiseurantana joka on hirven perässä UP:n panta kaulassa.Koiran omistajaan olen UP:n chatin kautta yhteydessä..

Onnittelut valinnasta,jos UP:n päädyt

Kannattaa pienellä varauksella nuita trackerin 10pvän akun kestoja lukea..kyllä mullakin akut kestää,jos pannan sammuttaa.. Wink
_________________
UPean oloinen android
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com