OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kolo komeessa

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 04.10.2009 21:42    Viestin aihe: Kolo komeessa Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla oli hyvä kuntoinen kotimainen laatu ase. Nyt minulla on enää ihan hyvä käyttö ase.

Olin pyyhkäisemässä hivenen aseen rautoihin rasvaa ja oli lukon vuoro saada öljyhuntu ylleen. Itse ase lepäsi pöydällä kun lukko muljahti käsistä ja tipahti suoraan ulosvetäjän kynsi edellä tukin päälle noin 30cm korkeudelta. Se leikkasi todella terävä reunaisen noin 3mm syvän kolon/painauman puiseen öljytukkiin.

Nyt tuohon koloon on ilta imeytetty vettä siinä toivossa että että se turpoaisi edes hieman, mutta tuloksetta.

Ei kellään sattuis olemaan jotain vippaskonstia mitä ehkä vois yrittää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 04.10.2009 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kastele puuvillakangas läpimäräksi ja sitten lämmitä silitysrauta keskikuumaksi. Kun sitten kankaan läpi edestakaisin painelet "haavaa" niin voisi ehkä auttaa. Jos on höyryrauta niin aina parempi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 04.10.2009 22:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia Igor vinkistä. Toimivalta systeemiltä tuntui.

Mulla on kuitenkin enää vaan hyvä käyttöase ja sydämmeen sattuu joka kerta kun sitä katsoo. Kyllä painauma vähän siistiytyi, mutta se oli laadultaan sen verran terävä ja leikkautunut puuhun ettei ihan entiselleen palautunut.

vähän sitä vois tukkiöljyllä koittaa käsitellä et painauma vähän tummuis niin se ei erottuis niin selvästi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kirjailija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2009
Viestejä: 423

LähetäLähetetty: 04.10.2009 22:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen joskus nähnyt sellaista tumman puun väristä massaa, jolla voi peittää puussa olevia koloja ja joka kovettuu sitten. En kyllä yhtään muista, minkä valmistajan tuote.
_________________
"Minulla on yksinkertainen maku. Haluan kaikessa vain parasta." - Oscar Wilde
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com