Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ulke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.06.2009 00:49 Viestin aihe: |
|
|
Asetalon Frak noita myy, koittakaa tehdä kauppaa. Joskus sit onnistuu, voisinko sanoa et mulla on kaikki toimintatavat ilma aseissa, olisko. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jopotus Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 07.06.2009 00:54 Viestin aihe: |
|
|
JuhaH kirjoitti: | jopotus kirjoitti: |
Uskotko jos sanon että löysin juuri äsken saman sivun ja olin tulossa hehkuttamaan että vihdoin tajuan kuinka tämä toimii...
Enää ei siis tarvitse tästä taistella.
Kyllä minä jonkun epäkohdan tästäkin keksin. |
Huomaatko, että "nallin" puoleisessa päässä on kaksi O-rengasta peräkkäin?
Ilma tungetaan hylsyyn perästä päin ja peräkkäiset O-renkaat ovat antamassa hieman ylimääräistä joustovaraa, jotta ilman saa sisään. |
En huomaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 07.06.2009 00:55 Viestin aihe: |
|
|
ulke kirjoitti: | Asetalon Frak noita myy, koittakaa tehdä kauppaa. Joskus sit onnistuu, voisinko sanoa et mulla on kaikki toimintatavat ilma aseissa, olisko. | Asetalon frank myy noita satasen ylihinnalla. Vai olenko taas käsittänyt väärin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuhaH Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.06.2009 01:03 Viestin aihe: |
|
|
jopotus kirjoitti: | ulke kirjoitti: | Asetalon Frak noita myy, koittakaa tehdä kauppaa. Joskus sit onnistuu, voisinko sanoa et mulla on kaikki toimintatavat ilma aseissa, olisko. | Asetalon frank myy noita satasen ylihinnalla. Vai olenko taas käsittänyt väärin. |
Et. Itse tilasin saksasta. No problemos. Maksu pankkiin ja kampe tuli postissa aika nopsaan ja asiallisessa kunnossa.
Kommunikointi onnistuu englanniksi. _________________ Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ulke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.06.2009 01:05 Viestin aihe: |
|
|
Mähän koitin kertoa et joskus Frankin kanssa voi onnistuakkin, soon mukava mies ja kun pudotti CO2 putelin 50sent + postikulut niin saan paikallisesta samaan hintaan. Voittiko nyt asetalo vai hävisikö.
Lataan huomiselle nyt hevishot hauleja alumiinikuppiin, laitan reilusti vahaa jottei pala piippuun kiinni. Sopii tähän ketjuun kun uudelleen latausta pitää tehdä, no paine ei ole mulla hylsyissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 07.06.2009 01:11 Viestin aihe: |
|
|
JuhaH kirjoitti: | jopotus kirjoitti: | ulke kirjoitti: | Asetalon Frak noita myy, koittakaa tehdä kauppaa. Joskus sit onnistuu, voisinko sanoa et mulla on kaikki toimintatavat ilma aseissa, olisko. | Asetalon frank myy noita satasen ylihinnalla. Vai olenko taas käsittänyt väärin. |
Et. Itse tilasin saksasta. No problemos. Maksu pankkiin ja kampe tuli postissa aika nopsaan ja asiallisessa kunnossa.
Kommunikointi onnistuu englanniksi. |
No hyvä sillä olen jo muutaman kerran hieronut hiirellä tilausnappia mutta ollut epävarma onko laite sama. ulke kirjoitti: | Mähän koitin kertoa et joskus Frankin kanssa voi onnistuakkin, soon mukava mies ja kun pudotti CO2 putelin 50sent + postikulut niin saan paikallisesta samaan hintaan. Voittiko nyt asetalo vai hävisikö. |
Kaippa se voitti hiukan. Ei kuitenkaan niin paljon kun ne jotka myyvät samoja puteleita eurolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ulke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.06.2009 01:34 Viestin aihe: |
|
|
Mulla menee parisataa kapselia kesässä joten ei ole iso asia rahassa, hauskuus maksaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Skiido Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.06.2009 02:01 Viestin aihe: |
|
|
Minulla on yksi pyssy johon nuo Frankin myymät CO2 kapselit sopii paremmin kuin esim. Grosmanin. Tuossa laitteessa on tiivistys O-renkailla kapselin kaulasta ja Grosmanin kapseleissa on kaulassa kranssi joka voi vioittaa O-renkaita. Noissa Grosmannin pyssyissä tiivistys on kapselin kaulan etupinnasta. _________________ Skiidon mielestä, lyijy on aitoa heviä, mutta maaliin ei hevillä osu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuhaH Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2009 22:43 Viestin aihe: |
|
|
M38 aseen esittely uusimmassa Rekyylissä _________________ Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
altea Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.11.2009 16:39 Viestin aihe: |
|
|
JuhaH kirjoitti: |
-Pumpulla pääsee noin 200bar paineeseen, joten jos sinulla on sellainen pumppu tai kompura niin et tarvitse pumppua.
-Korjaussarjan mukana tulee O-renkaita ja tyäkalu sen pienimmän renkaan asentamiseen. Vielä en ole tarvinnut mutta tarve tulee varmasti eteen. Uskoakseni työkalu on todella tarpeen kun vaihtaa pienintä O-rengasta. Suosittelen.
-Ei ole tarkkuus huipussaan tällä vehkeellä. Piippu rihlattu mutta luoti . |
Muutamia kysymyksiä heräsi tästä mieleen:
1. Käykö siis esim hatsan pumppu tai suke pullo näiden hylsyjen täyttämiseen suoraan, vai tarvitaanko täyttöletkun ja hylsyn väliin lisäksi adapteri ? esim :
http://www.sportwaffen-schneider.de/product_info.php/cPath/40_89_924_1297/products_id/11994
2. Oletkos paljon ampunut jo reukullasi ja onko korjaussarjalle ollut tarvetta ?
3. Mites ton tarkkuuden kanssa on mielestäsi nyt kun olet jo pidempään omistanut aseen? Entä nopeuspuoli ?
4. 4.5 mm vissiin se ainoa vaihtoehto ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuhaH Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.11.2009 16:51 Viestin aihe: |
|
|
altea kirjoitti: | JuhaH kirjoitti: |
-Pumpulla pääsee noin 200bar paineeseen, joten jos sinulla on sellainen pumppu tai kompura niin et tarvitse pumppua.
-Korjaussarjan mukana tulee O-renkaita ja tyäkalu sen pienimmän renkaan asentamiseen. Vielä en ole tarvinnut mutta tarve tulee varmasti eteen. Uskoakseni työkalu on todella tarpeen kun vaihtaa pienintä O-rengasta. Suosittelen.
-Ei ole tarkkuus huipussaan tällä vehkeellä. Piippu rihlattu mutta luoti . |
Muutamia kysymyksiä heräsi tästä mieleen:
1. Käykö siis esim hatsan pumppu tai suke pullo näiden hylsyjen täyttämiseen suoraan, vai tarvitaanko täyttöletkun ja hylsyn väliin lisäksi adapteri ? esim :
http://www.sportwaffen-schneider.de/product_info.php/cPath/40_89_924_1297/products_id/11994
2. Oletkos paljon ampunut jo reukullasi ja onko korjaussarjalle ollut tarvetta ?
3. Mites ton tarkkuuden kanssa on mielestäsi nyt kun olet jo pidempään omistanut aseen? Entä nopeuspuoli ?
4. 4.5 mm vissiin se ainoa vaihtoehto ? |
1. Näyttää pumpun päältä eli osalta, johon hylsy tulee sisään. Jotenkinhan tuo on suke-pulloon kiinnitettävä muuta ei taida kuvan osasta olla ampua.
2. En ole kauheasti ampuillut aseella koska...
Korjaussarjalle on ollut käyttöä. Se on tarpeen. Jos et halua sorvailla O-renkaan vaihtotyökalua itse etkä yrittää löytää sopivia O-renkaita niin osta korjaussarja.
3. ...koska aseen tarkkuus ei ole mitenkään erityisen hyvä. Lähinnä tölkinkaato vehjes ja silloinkin vain 10m matkalle. Ja, koska minulla ei ole riittävästi hylsyjä. Nopeus on aika vaatimaton mutta en nyt tarkkaan muista lukuja. Varmaan jossakin siinä perus CO2 aseiden lukemissa pyöii.
4. Mielestäni juuri näin. 5,5mm kaliiberissa nopeus jäisi kai sitten todella pieneksi?
Mainitsemassani Rekyylin artikkelissa oli jotakin tarkkuudesta ja nopeudesta (eri pumppausmäärillä).
Kaikesta negatiivisuudesta huolimatta, hauska leikkikalu jos vain on hylsyjä millä leikkiä. Jos tykkää reukuista (niin kuin itse tykkään) niin voin kuitenkin suositella asetta sillä edellytyksellä, että ei laita liian kovia vaatimuksia osumisella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhatapio Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Elo 2005 Viestejä: 2803 Paikkakunta: eteläpohjanmaa
|
Lähetetty: 12.11.2009 17:20 Viestin aihe: |
|
|
Nopeus tuossa viispuolimillisessä versiossa on pikkusen toistasataa metriä sekunnissa tuossa omassa Saa mallissa jonka aikonaa frankilta ostin,lataaminen oli työlästä ja hylsyjä pitäs olla tuollanen 50 kappaletta ainaki et kerkeis hommasta nauttimaan, eli tuollaan se ei oo kivvaa,ja noissa hylsyissä sitte oma hommasa on kaa et ne pyssyy puhtaina, muuten ne vuotavat hylsyt alkaa koitteleen hermoja, jos jostaki löydättä Melcherin ,Arminuksen tai weihrauchin valmistaman vanhemman 38 mallin jossa rumpua ei oo pilattu "poraamalla takaa auki" nii tuolla harrastaminen on sitte paljon halvempaa jos pikkusen käyttää mielikuvitusta?? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuhaH Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.11.2009 22:51 Viestin aihe: |
|
|
Niin tosiaankin, taisin unohtaa mainita, että tuo hylsy menee .357 reukun rullaan ja toimiikin siinä. Ainakin jotenkin. Tuskinpa siinä on minkäänlaista tarkkuutta saavutettavissa mutta hauska kuriositeetti kuitenkin. _________________ Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lutkuttaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.11.2009 23:43 Viestin aihe: |
|
|
Joku mainitsi, että 5,5 millisessä luoti vain hipoo rihloja. Onko se piippu oikeasti normaalia väljempi vai onko patruunoissa turhan pieni reikä? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuhaH Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.11.2009 00:13 Viestin aihe: |
|
|
lutkuttaja kirjoitti: | Joku mainitsi, että 5,5 millisessä luoti vain hipoo rihloja. Onko se piippu oikeasti normaalia väljempi vai onko patruunoissa turhan pieni reikä? |
En tiedä 5,5 millisestä mutta 4,5 millisessä käy juuri noin. Rihlan jälkiä on luodissa yleensä aivan minimaalisesti ja silloinkin toispuoloisesti.
Aseessa on rullan ajoitus kyllä luokattoman huono. Silläkin saattaa olla jotakin tekemistä osunnan kanssa. Olisikin kiva päästä
kokeilemaan näitä muita vastaavia LEP-aseita. Mahtaako niissä olla samat ongelmat. _________________ Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|