Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RealExtreme Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Hel 2008 Viestejä: 3283 Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella
|
Lähetetty: 23.11.2009 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Mutta edelleen on ammuttu miten sattuu, pamauksista välittämättä ja toisten kesyporoja. Niin sanotusti tinuroitu urakalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kari049 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2009 21:55 Viestin aihe: |
|
|
LähetäLähetetty: 23.11.2009 20:14 Viestin aihe:
Eikös sinun Kari049 pitäisi Evijärveläisenä tietää miten homma on mennyt? Ilman asiallisia ja tyhjentäviä vastauksiakin? valitettavasti kyseiset henkilöt eivät kuulu kaveriporukkaani ja huhuja liikkuu niin monenlaisia että en viitsi niitä tänne kirjoittaa!joka päivä eri versio!siksi toivonkin että asia tutkitaan rehellisesti ja järkevästi! lopputuloksen kuulemme aikanaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jänkäkurppa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2009 23:01 Viestin aihe: |
|
|
Asia tulee aikanaan varmasti tutkituksi ja nimetkin esille. En näe tarpeelliseksi kertoa kyseisten henkilöiden tietoja. Huhut ovat hauskoja, ja niitä on mukava kuunnella, kunhan ei itse jatka huhuilua |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mpeltola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2009 00:17 Viestin aihe: |
|
|
sielä kolokatan suunnalaki on mielijohtheista touhuttu mitä vain vastoin parempaa tietoa aikain alusta asti ja nykyhhän varsinki.
Uus aselaki on perperistä ja wituttaa varmasti ko polisi vie luvat ja ashet joutavista syistä. Kovin se tuntuu paistavan läpi tämänki topikin kommenteista.
Varren päästä se vika kuitenki löytyy jos vasara peukalhon paukahtaa.
Tässä keskustelussa ilmitulhejen seikkojen perusthela tapaus on ollu täysin ymmärrettävä vahinko. No voivoi. Vakutuksethan niitä varten on.
No, nykysinhän vahinkoja ei voi, eikä saa sattua. Pakko saaha naulata ristile joku ko entivanhhan.
Ja nämät nettipyytömiehet, net on hyvät siihen. Olhan niin jämerää miestä. On pykälät ja parakraahvit hallussa. Koskhan ei tapahu mithän vahingon tapastakhan.
No ei vishin, paitsi jos lattemuki kippaa näppiksen pääle.
Son laaki ja vainaa luvallinen elukka. Ja osuma-aluhele ko kirian kuvassa.
Heleppoa on elämä intternetissä.
Wituttaa kaiken maailiman kyylät ja sormela osottelijat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Liittynyt: 24 Hel 2008 Viestejä: 3283 Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella
|
Lähetetty: 24.11.2009 01:03 Viestin aihe: |
|
|
Eikös foorumit ole sitä naulaamista varten. Mitä täällä sitten puhuttais jos ei pikkusen hämmennetä, hä?! Hirvimiehet on muutenkin semmoista, luonnostaan tinuroivaa sakkia. Jos jokainen vielä tintatis aina ja joka väliin, niin viimeisellä vasan luvulla olisi kumossa koko hirviperhe ja pari serkkua.
Kolkatan suunnalla tapahtuu ja paukkuu, mutta ei sentään ammuta joka väliin, eikä varsinkaan poroja!
Pakko vielä lisätä, että minäkin olen lukenut netistä huhupuheita ettei juttu ole mennyt ihan niin kuin lehdet kirjoittaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sako_92 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2009 14:16 Viestin aihe: |
|
|
mpeltola kirjoitti: | nämät nettipyytömiehet, net on hyvät siihen. Olhan niin jämerää miestä. On pykälät ja parakraahvit hallussa. Koskhan ei tapahu mithän vahingon tapastakhan.
No ei vishin, paitsi jos lattemuki kippaa näppiksen pääle.
Son laaki ja vainaa luvallinen elukka. Ja osuma-aluhele ko kirian kuvassa.
Heleppoa on elämä intternetissä.
Wituttaa kaiken maailiman kyylät ja sormela osottelijat. |
Samaa mieltä olen ollut siitä lähtien, kun aloin lukeen/kirjauduin tänne.
Ihmettelin sitä jeesustelun määrää. Taisin joskus kirjoittaa että, osa varmaan ostaa saippuatkin apteekista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2009 14:26 Viestin aihe: |
|
|
Tässä tapauksessa on ainoastaan vain se erikoisuus että vahinko sattui ammattipoliiseille, joilla on monenlaista koulutusta erikoistilanteita varten joten voidaan olettaa että heidän pitäisi pystyä toimissaan olemaan huomattavasti tarkempia kuin ns. tavallisten "pulliaisten".
Eli jos nuo vahingot olisivat sattuneet ns. tavallisille metsästäjille, ei po. asiassa olisi mitään puhumista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kömy Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2009 14:37 Viestin aihe: |
|
|
igorrock kirjoitti: | Tässä tapauksessa on ainoastaan vain se erikoisuus että vahinko sattui ammattipoliiseille, joilla on monenlaista koulutusta erikoistilanteita varten joten voidaan olettaa että heidän pitäisi pystyä toimissaan olemaan huomattavasti tarkempia kuin ns. tavallisten "pulliaisten". |
Samaa mieltä. Eli millä selitetään "paukkuherkkyys"? _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 24.11.2009 14:43 Viestin aihe: |
|
|
Älkääs nyt, kyllä sitä vahinkoja sattuu, vaimitensemeni. Toinen hyvä peruste on "kokemus". Minäkin tiedän kokeneen hirvimiehen, jonka jäljiltä eräässä elukassa taisi olla melkein kaksinumeroinen luku klaappeja.
Mutta kunon kokemusta niin saakin hieman tinureerata. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sako_92 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2009 14:52 Viestin aihe: |
|
|
Niin. Ei kitaran omistaminen tee sinusta muusikkoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kömy Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2009 15:26 Viestin aihe: |
|
|
Jes, eli painetaan villasella. Ammattimies on ammattimies. _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2009 17:26 Viestin aihe: |
|
|
Mielenkiintoisesti kehittynyt tämä tarina:
- poliisit tunkeutuivat aitaukseen ja ampuivat kaksi poroa valkohäntäpeuroina - rangaistusta vaaditaan !
- poliisia ampui tarhasta karannen uimasilla olevan poron valkohäntäpeurana toinen oli samaan aikaan ampunut toisen poron
- kolme poliisia jahtasi kolarissa vammautunutta peuraa ja poliisi ampui tarhasta karanneen umaisllaan olevan poron peurana. Eläimen käytös oli poikkeuksellinen ja se vaikutti haavakolta. Kolmas poliisi ampui vielä yhdne poron peurana, koska luuli sitä laukauksen jälkeen karanneeksi haavakoksi
Itse asiassa tuo Jänkäkurpan postaama "viimeinen" versio vaikuttaa kaikista uskottavimmalta. Tässä vain huomaa, miten eri tavalla samasta asisasta voi kertoa. Sama pätee aika moneen nettikeskusteluun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jänkäkurppa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2009 17:34 Viestin aihe: |
|
|
Elan kirjoitti: | Mielenkiintoisesti kehittynyt tämä tarina:
- poliisit tunkeutuivat aitaukseen ja ampuivat kaksi poroa valkohäntäpeuroina - rangaistusta vaaditaan !
- poliisia ampui tarhasta karannen uimasilla olevan poron valkohäntäpeurana toinen oli samaan aikaan ampunut toisen poron
- kolme poliisia jahtasi kolarissa vammautunutta peuraa ja poliisi ampui tarhasta karanneen umaisllaan olevan poron peurana. Eläimen käytös oli poikkeuksellinen ja se vaikutti haavakolta. Kolmas poliisi ampui vielä yhdne poron peurana, koska luuli sitä laukauksen jälkeen karanneeksi haavakoksi
Itse asiassa tuo Jänkäkurpan postaama "viimeinen" versio vaikuttaa kaikista uskottavimmalta. Tässä vain huomaa, miten eri tavalla samasta asisasta voi kertoa. Sama pätee aika moneen nettikeskusteluun. |
Ja sitä se onkin. Itse paikalla olleelta koiramieheltä ( myös poliisi) suoraan kuultuna... jo vain |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tupa_unski
|
Lähetetty: 24.11.2009 18:45 Viestin aihe: |
|
|
Rupeaa pikkuhiljaa v....maan tämä !&%¤# kirjoittaminen ihmisiltä mitkä asiasta ei mitään tiedä. Ilta-sanomien juttu on kirjoitettu haastattelematta itse paikalla olleita poliiseja. MINÄ ammuin toisen poroista ja se laukaus ei ollut vahinko.
Juttuhan meni niin, että hälytyskeskukseen ohikulkija oli ilmoittanut loukkaantuneesta METSÄPEURASTA. Vuorossa ollut poliisipartio ilmoitti asiasta minulle ja kysyi voinko mennä peuran lopettamaan. Lähdin Evijärvelle ja ilmoittaja näytti minulle peuraksi luulemansa eläimen. Eläin nousi ylös ja näin heti, että siltä oli vasen etujalka poikki, joten lopetin eläimen kärsimykset siihen paikkaan. Vein ruhon kotiin ja teurastin sen. Eli kyse ei ole metsästämisestä vaan loukkaantuneen eläimen lopettamisesta. Eli on turha puhua metsästysrikoksesta.
Sitten tarina jatkuu, virkaveljeni soitti minulle, että hänen koiransa on ajanut peuran Kirsinpäkkiin ja eläimen käytös oli sellainen, että sitä luultiin sairaaksi ja sekin jouduttiin lopettamaan. Tämän jälkeen selvisi, että virkaveljeni koira oli metsästystilanteessa mennyt paikallisen isännän poroaituuseen ja ajanut sieltä liikkeelle kaksi poroa. Toinen oli katkaissut jalkansa jossain vaiheessa ja se oli poro jonka minä lopetin. Toisen koira oli ajanut puroon, jonne se lopetettiin, koska sitä luultiin sairaaksi eläimeksi käytöksen vuoksi.
Tämän selvittyä molemmat porot päätyivät tietenkin porojen omistajalle ja isäntä saa luonnollisesti korvauksen koiran vakuutuksesta eikä valtiolta kuten olen juttujen kuullut menevän.
Mielestäni Ilta-sanomien juttu ei mennyt aivan näin, jos sen oikein luin. Enkä katso mielestäni syyllistyneeni rikokseen vaan olen lopettanut kärsivän eläimen, kuten olen tehnyt muutaman kerran ennenkin. Tällainen aiheeton syyttäminen hieman korpeaa, koska siitä puhuvat ihmiset, jotka eivät ole paikalla olleet eivätkä asiasta näin ollen mitään tiedä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2009 19:13 Viestin aihe: |
|
|
tupa_unski kirjoitti: | Tällainen aiheeton syyttäminen hieman korpeaa, koska siitä puhuvat ihmiset, jotka eivät ole paikalla olleet eivätkä asiasta näin ollen mitään tiedä. |
Ehkäpä tiedotus väliltä poliisi-toimittaja ei ole toiminut. Eikö toinen ole ymmärtänyt, mistä on ollut kyse, vai onko toinen tiedottanut asian jotenkin epämääräisesti? _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|