Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
juuma Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.12.2004 15:43 Viestin aihe: Peurakytikseen meno pimeässä |
|
|
Mitä mieltä olette, kannataako enää pimeän aikaan lähteä kyttäämään vai olisiko mentävä ennen pimeän tuloa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumppi Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2004 Viestejä: 357 Paikkakunta: Turku/Noormarkku
|
Lähetetty: 28.12.2004 17:07 Viestin aihe: |
|
|
Totta hemmetissä kannattaa. Ite oon ampunu peuroja ja kauriita monta kertaa niin, että oon mennyt kyttäämään vasta keskellä yötä. Ammuin tossa just pari peuraa kello kolme yöllä, kun olin mennyt kytikseen yhdeltä. Ainoo ongelma tässä yöllä menemisessä on se, jos elukoitten lepopaikka on aivan siinä kytispaikan lähellä. Saattaa olla joskus vaikeaa päästä huomaamatta pelipaikalla. Tää on ollut mulla ongelma erityisesti kauriitten kanssa, ei niinkään peurojen, jotka vaeltavat ruokapaikalle yleensä aika kaukaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paavo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.12.2004 17:46 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kannattaa. Joskus kartoitin peurojen käyntiä ruokinta paikoilla. Täydenkuun aikaan kävivät melko tasaisesti läpi yön. Kuun ollessa pois tai pieni käynnit painottuivat ilta ja aamuyöhön. Kauden vanhetessa käynnit alkoivat aina vain myöhemmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juuma Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.12.2004 15:54 Viestin aihe: kiitos |
|
|
tämä selvisi. _________________ Saksanseisoja, siinäpä vasta koira !!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
miksa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2004 12:46 Viestin aihe: |
|
|
Oikeastaan voisi sanoa, että tähän aikaan kaudesta ei kannata mennä ennen pimeää kytikseen. Tämä tietysti riippuu vähän paikasta, mutta itse en näe järkevänä edes mennä hämäräkytikseen.
Peurat kulkevat nyt kaiken yötä, ja ainoastaan alkavassa lumisateessa tai hyvin rauhallisessa paikassa käyvät valolla ja hämärissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|