Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mcolin Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 01 Jou 2009 Viestejä: 12 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 03.12.2009 11:33 Viestin aihe: |
|
|
Onko siinä mitään perää ku joskus oon lukenu että kettu vastaa pilliin joskus naukasemalla? Onko kellekkään käyny tälleen? Vai onko se ihan huuhaa juttu..?? Joskus ku pitkään kuuntelee ni sitä jo rupee kuulemaan ihan mitä tahansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.12.2009 11:56 Viestin aihe: |
|
|
JoonasL kirjoitti: | Kannattaa hyödyntää nuo paikat Mtj. Ainakin omalla kohdalla olleet harvassa tuollaiset hotspotit. |
Toisen hyödynnän ainakin ihan varmasti. Paikka kun on sellainen, että siihen asti kuuluu perskatti soikoon oman autotallini takaa ja yllättäen samasta paikasta alkaa metsästysmaatkin _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.12.2009 12:30 Viestin aihe: |
|
|
mcolin kirjoitti: | Onko siinä mitään perää ku joskus oon lukenu että kettu vastaa pilliin joskus naukasemalla? Onko kellekkään käyny tälleen? Vai onko se ihan huuhaa juttu..?? Joskus ku pitkään kuuntelee ni sitä jo rupee kuulemaan ihan mitä tahansa. |
Kyllä ne välillä haukahtelee. Itse olen kuullut haukahduksen kerran Lapissa erämaa-alueella, kun tunturin päällä pillittelin.
Muutama kirjoittaja on haukahduksista tässäkin ketjussa maininnut.
Eiköhän tuo haukahdus meinaa varoitusta ja tuolloin kettu ei enään tule näkösälle, ehkä tuolloin ketut aistivat vaaran. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
foxhunter Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.12.2009 13:20 Viestin aihe: |
|
|
kyllä kai siihen jottain perää saattaa olla ku viime yönä olin pillittämässä niin kuulu epämääränen ääni ja samasta suunnasta tuli kettu aukialle noin 5.min. päästä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jolkku Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.12.2009 13:51 Viestin aihe: |
|
|
kyl kettu joskus haukahtelee pillille.supi ehkä enemmän rääkyy.mut suurin osa o aivan äänettömiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 03.12.2009 15:58 Viestin aihe: |
|
|
Mä kuulin ketun "haukkua" useasti viime kevään reissuilla. _________________ Tottelevaisuus on metsästysinnon puutetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
HIRVIttävä metsästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.12.2009 17:39 Viestin aihe: |
|
|
Nuorempana kun jaksoin valvoa haaskalla, niin monesti ketut äänteli haukkumista muistuttavalla(normi haukusta pikkusen kissan mouruamiseen päin). Toinen tapa millä ääntelee "niinku kissaa väännettäs hännästä". Joku ties kertoa että kokeilevat sillä onko koirat hereillä. Mistäpä niitten ajatuksia tietää?
Pillillä en ole saanu vielä kettua tulemaan, sainkin vasta pari päivää sitten koko värkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.12.2009 19:56 Viestin aihe: |
|
|
Ketun erilaisiin haukahduksiin ja muihin ääniin voi tutustua esim täällä. Tuon call.wavin tapaista ääntä kuulee useimmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vivalem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.12.2009 20:08 Viestin aihe: |
|
|
Ketulla on sillon epäilys jos ääntää ts.. haukkuu, eikä tule pillille. _________________ marjanpoimija |
|
Takaisin alkuun |
|
|
foxhunter Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.12.2009 20:20 Viestin aihe: |
|
|
vivalem kirjoitti: | Ketulla on sillon epäilys jos ääntää ts.. haukkuu, eikä tule pillille. |
kyllä ainaki viime yönä tuli pillille vaan se oli kyllä kapikettu.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jolkku Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.12.2009 20:52 Viestin aihe: |
|
|
tulee haukkuvat ketut pillille ihan hyvin.monta on tullu ammuttua ja monesti myös säikäyttäneet kun selän takana rääkäseet.kai se haukku on jotain tunnustelua"kyselyä"vaarasta.älkää lannistuko pillitouhusta,kohta alkaa pillit tehota. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2009 09:49 Viestin aihe: |
|
|
Kylmää talvea odotellessa ja luottoa on pilliin kuin ruunalla tappiinsa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ahai Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Lok 2009 Viestejä: 615 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 04.12.2009 10:52 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä! Uskon että kun hirvijahti loppuu ja korpit saa metsät siivottua, niin eiköhän ala pillitys tuottaa tulosta _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 04.12.2009 15:04 Viestin aihe: |
|
|
Uusimmassa Riistassa on nyt eri kettupillien vertailu. Se toteutettiin vieläpä käytännön jahteina. Kannattaa lukea. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2009 18:46 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Kylmää talvea odotellessa ja luottoa on pilliin kuin ruunalla tappiinsa |
Niin, tietäähän kaikki millainen hepo on ruuna? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|