Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jason Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 29 Jou 2004 Viestejä: 48 Paikkakunta: Luoteis-Uusimaa
|
Lähetetty: 15.01.2010 03:46 Viestin aihe: |
|
|
hq: Vai tws:n halpisvateet!? Mun cromatut 22":t makso kumeineen jenkkilästä noin 5500€, joten jos se on halpaa sulle, niin
Peto: No, Nitron vakiokoko vatees on 20" joten ei toi nii pahasti muuta tilannetta ,ja on katsuri-lailliset.
Suurin muutos meil oli, ku emäntä halus viel Moparin madallus srj:n alle, sit kyl hiukan jäykkeni, toisaalta, moottoritiet keskieoroopas menee aikas vakuuttavasti ilman leijumis- efektii, ja pysyy kokoajan perstuntuma tiehen
Wikke: Väitän edelleenkin et, jos kesässä oot kumit saanu keskeltä kaljuks, ni TÄYTYNY olla väärät paineet, tai sit ajat ambulanssia/taksii. Minkä auton alla ollut?
Mulla tällä hetkel Japski avolavassa uudet ja Suburbanis "kesä- ja katsuri kummeina".
Sitä ennen kans neljä sarjaa läpi ajettu, eli noin 80-100tkm/srj. joten mulla vankka luotto noihin!
Eniten mulla ollut alla pajeroissa, n~2000kg massaa, ja talvella 1,8 ja kesäks 2,0bar, ja kesti ja kesti ja kes... jne (Subulla ja avolaval ei nykysellää ennää kilometrei valitettavast paljoo tule) _________________ Suomi elää metsässä
http://niputtajanrobbie.weebly.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 3688
|
Lähetetty: 15.01.2010 05:02 Viestin aihe: |
|
|
jason kirjoitti: | hq: Vai tws:n halpisvateet!? Mun cromatut 22":t makso kumeineen jenkkilästä noin 5500€, joten jos se on halpaa sulle, niin |
Suunnilleen samaa luokkaa kuin 3-4 tuumaa pienemmät BBS LM:t renkailla. En omakohtaisesti isoista vanteista perusta, kevein ja halkaisijaltaan pienin mikä jarrusatuloiden päälle sopii on normi, maasto- ja talvikäyttöön taas sitten vain halvinta mitä oikeankokoisena ja oikealla pulttijaolla vaivattomasti löytyy. 17" TSW:t ovat osoittautuneet aika sopiviksi viimemainittuun tarkoitukseen, sopivat hinnat tutulta kauppiaalta ja niitä on parhaimmillaan pystynyt 3-4 kertaa murjomaan vasaralla takaisin suoriksi ennenkuin murtuvat. Kierrossa niitä on vielä kolme sarjaa.
22" kiekkoja en tosin lähtisi heti samalla tavalla oikaisemaan... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 15.01.2010 08:27 Viestin aihe: |
|
|
jason kirjoitti: |
Wikke: Väitän edelleenkin et, jos kesässä oot kumit saanu keskeltä kaljuks, ni TÄYTYNY olla väärät paineet, tai sit ajat ambulanssia/taksii. Minkä auton alla ollut?
|
Ääh, lukase uudestaan, mitään keskeltä kaljuksi puhunut, vaan kuvion reuna pyöristyy, siis nappulan reuna, vaikka itse nappula ei juuri olisikaan kulunut vaan pintaa kauttaaltaan liki uuden verran...
Land cruiserin ja pikku Suzukien alla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TH Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 1186 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 15.01.2010 09:14 Viestin aihe: |
|
|
Antti kirjoitti: | TH kirjoitti: | Renkaista kun puhutaan niin tämä vaihto nosti löpön kulutusta yli 2ltr/100km eli parempi maastokuvio ei tule ilmaiseksi. |
Minkä kokoinen kumi TH:lla on tuo nappularengas? Omassa D4D:ssa ei juur vaikuttanu matkakulutukseen, kun vaihdoin orkkiskumin 245/75/16 allterrainiin. Meni matkassa 7,5-8l väliin edelleen. Talveks pistin nokian nastakumit 215/85/16 halkaisija luokkaa 31", niin alkoi mennä yllättäen yli ysiä, välillä liki kymppiä työmatkassakin. |
Hilux SR:n vakiokumi on oikein hienokuvioinen (lue: asfalttikumi) Bridgestone Dueler 255-75-15 ja sillä meni 7.2ltr/100km. Toi uusi on 265-70-16 ja sillä menee noin 9.4ltr/100km samanlaisella ajolla ja kesällä. Olen ottanut laskelmassa huomioon renkaan kokoeron aiheuttaman noin 6% heiton matkamittarissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 15.01.2010 10:31 Viestin aihe: |
|
|
TH kirjoitti: | (lue: asfalttikumi) Bridgestone Dueler |
Ennemminkin kuivan asfaltin, käsittämättömän liukas märällä, vanhallakin asfaltilla, maalauksista ja mukulakivistä puhumattakaan. Kaksi kesää noilla ajellut, nyt pitäisi suvi kumeja ruveta kattelemaan, vaan taitaa taas tulla päätyneeksi tuttuun turvalliseen yllätyksettömään BF AT:hen. Ei loista missään, mutta välttävä kaikkialla.
Tuo Bridgestonen Dueler taitaa olla japsien eniten käyttämä korkea profiilinen ensiasennusrengas... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TH Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 1186 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 15.01.2010 11:04 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | TH kirjoitti: | (lue: asfalttikumi) Bridgestone Dueler |
Ennemminkin kuivan asfaltin, käsittämättömän liukas märällä, vanhallakin asfaltilla, maalauksista ja mukulakivistä puhumattakaan. |
Totta turiset, pisti oikein hymyilyttämään aina kun räjähtävän tehokas Hilux suti valoista lähtiessä tai risteyksestä kääntyessä jos yhtään antoi kaasua. Siis ei mitään hanaa+kytkin ylös vaan ihan normi paikaltaanlähtö ja avot sladissa mennään. Aivan käsittämättömät renkaat. Melkein hävetti myydä ne eteenpäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 15.01.2010 11:36 Viestin aihe: |
|
|
Tai valojen vaihtuessa tiukkaan jarruttaessa pikku ukot takoo polkimen alla. Ei todellakaan mikään sadekelin sliksi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jason Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 29 Jou 2004 Viestejä: 48 Paikkakunta: Luoteis-Uusimaa
|
Lähetetty: 15.01.2010 15:29 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | jason kirjoitti: |
Wikke: Väitän edelleenkin et, jos kesässä oot kumit saanu keskeltä kaljuks, ni TÄYTYNY olla väärät paineet, tai sit ajat ambulanssia/taksii. Minkä auton alla ollut?
|
Ääh, lukase uudestaan, mitään keskeltä kaljuksi puhunut, vaan kuvion reuna pyöristyy, siis nappulan reuna, vaikka itse nappula ei juuri olisikaan kulunut vaan pintaa kauttaaltaan liki uuden verran...
Land cruiserin ja pikku Suzukien alla. |
O.K. Mulla on vissii sitte ollu niin tehottomat kulkupelit et ei oo kuvio päässy paljoo pyöristymää, toki tää viimeks tullu Bfg At k.o. malli on kestävämpi kun se "edellinen" tyyppi oli, ja silti kuvio on sama niiku tiedätki jos aiot uudet samat ottaa. Ja myös aikas ahkerasti tullu kierrätettyy pyörii alla, myös just välil valkosivut, välil mustat ulospäin...
Ja sekin on hiljaa tosi et eihän noi maasto- tai talvikummit ol, mut, taas niinko sanoit ni hyvät jokapaikan höylät ja pitkäpintaset
Edit: Meijän perheen kilometreillä, noin 30tkm/v ni ei pidä enää kolmantena talvena, tuntuu ninko kumiseos kovettuis jotenki siihen mennessä _________________ Suomi elää metsässä
http://niputtajanrobbie.weebly.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 15.01.2010 16:09 Viestin aihe: |
|
|
jason kirjoitti: |
O.K. Mulla on vissii sitte ollu niin tehottomat kulkupelit et ei oo kuvio päässy paljoo pyöristymää, toki tää viimeks tullu Bfg At k.o. malli on kestävämpi kun se "edellinen" tyyppi oli |
Tokkopa tehoista tai ajotavasta kyse, mutta suurin osa tulee ajettua kaupungissa, kiihdytys-jarrutus-kiihdytys... Se niitä reunoja varmasti kuluttanut. Uudemmissa vahvistetut sivut kivien/risujen ym. kyljen puhkojien varalta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 930 Paikkakunta: Etelä-Häme
|
Lähetetty: 15.01.2010 19:56 Viestin aihe: |
|
|
TH kirjoitti: | Antti kirjoitti: | TH kirjoitti: | Renkaista kun puhutaan niin tämä vaihto nosti löpön kulutusta yli 2ltr/100km eli parempi maastokuvio ei tule ilmaiseksi. |
Minkä kokoinen kumi TH:lla on tuo nappularengas? Omassa D4D:ssa ei juur vaikuttanu matkakulutukseen, kun vaihdoin orkkiskumin 245/75/16 allterrainiin. Meni matkassa 7,5-8l väliin edelleen. Talveks pistin nokian nastakumit 215/85/16 halkaisija luokkaa 31", niin alkoi mennä yllättäen yli ysiä, välillä liki kymppiä työmatkassakin. |
Hilux SR:n vakiokumi on oikein hienokuvioinen (lue: asfalttikumi) Bridgestone Dueler 255-75-15 ja sillä meni 7.2ltr/100km. Toi uusi on 265-70-16 ja sillä menee noin 9.4ltr/100km samanlaisella ajolla ja kesällä. Olen ottanut laskelmassa huomioon renkaan kokoeron aiheuttaman noin 6% heiton matkamittarissa. |
No juu. Aikalailla samanmoisia kulutuslukemia täälläkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 16.01.2010 19:59 Viestin aihe: |
|
|
Oisko maasturi miehillä hyviä neuvoja?
Ongelma on lumen kertyminen vanteisiin. Tämä on joka päiväinen ongelma, kun tulee töissäkin ajeltua umpiselle. Jeepin vakio 17" vanteet kerryttää lunta ja vielä yleensä pahimmoilleen epätasaisesti. Maatielle palatessa tärinä on enempi vähempi sietämätön. Noissa vanteissa on vielä kohtuu leveät puolat, joten puhdistaminen on "liian" työlästä ja hankalaa.
Nyt olisikin tarkoitus vaihtaa sellaiset vanteet, joissa lumen kertyminen olisi mahdollisimman vähäistä / niiden puhdistaminen mahdollisimman helppoa. Puhdistamisen kannalta lienee paras hyvin ohut puolainen aluvanne? Raadilla kokemuksia aiheesta, ehdotuksia? _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jölli Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Jou 2006 Viestejä: 1437 Paikkakunta: kymenlaakso
|
Lähetetty: 16.01.2010 20:41 Viestin aihe: |
|
|
pölykapselit jeeppiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 16.01.2010 21:43 Viestin aihe: |
|
|
jölli kirjoitti: | pölykapselit jeeppiin |
Peltivanteet ois meleko umpinaisia ja halpoja... Vaan mitenpä sitte jos kertyy sisäpuolelle kuiten lumi, puhistaminen melko tekemätön paikka... _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mefistoo Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Elo 2009 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 16.01.2010 21:50 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | jölli kirjoitti: | pölykapselit jeeppiin |
Peltivanteet ois meleko umpinaisia ja halpoja... Vaan mitenpä sitte jos kertyy sisäpuolelle kuiten lumi, puhistaminen melko tekemätön paikka... |
Henkilö auto puolella ainakin V70volvoon saa Ns.tut siankorvat jotka hipsii siellä vanteen sisä puolella pitää vanteen puhtaana.
En tosin ite ole nähnyt moisia ja kestäskö ne edes missään maasturissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 16.01.2010 21:52 Viestin aihe: |
|
|
[ei-maastoautojuttua] Itselläni on Matsa kuutosessa vakiopeltivanteet niillä aika umpinaisilla orkkispölykapseleilla ja pertana että kerää jäätä vanteisiin ja jarruihin. Joillakin keleillä tuntuu että jopa renkaiden tasapainoon vaikuttaa se scheisse mitä sinne kertyy. Ei siis ole peltivanne pölykapseleilla mikään autuaaksi tekevä keksintö. [/ei-maastoautojuttua] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|