OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jason
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Jou 2004
Viestejä: 48
Paikkakunta: Luoteis-Uusimaa

LähetäLähetetty: 15.01.2010 03:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hq: Vai tws:n halpisvateet!? Embarassed Mun cromatut 22":t makso kumeineen jenkkilästä noin 5500€, joten jos se on halpaa sulle, niin Wink

Peto: No, Nitron vakiokoko vatees on 20" joten ei toi nii pahasti muuta tilannetta ,ja on katsuri-lailliset.
Suurin muutos meil oli, ku emäntä halus viel Moparin madallus srj:n alle, sit kyl hiukan jäykkeni, toisaalta, moottoritiet keskieoroopas menee aikas vakuuttavasti ilman leijumis- efektii, ja pysyy kokoajan perstuntuma tiehen Very Happy

Wikke: Väitän edelleenkin et, jos kesässä oot kumit saanu keskeltä kaljuks, ni TÄYTYNY olla väärät paineet, tai sit ajat ambulanssia/taksii. Minkä auton alla ollut?

Mulla tällä hetkel Japski avolavassa uudet ja Suburbanis "kesä- ja katsuri kummeina".
Sitä ennen kans neljä sarjaa läpi ajettu, eli noin 80-100tkm/srj. joten mulla vankka luotto noihin!
Eniten mulla ollut alla pajeroissa, n~2000kg massaa, ja talvella 1,8 ja kesäks 2,0bar, ja kesti ja kesti ja kes... jne Wink (Subulla ja avolaval ei nykysellää ennää kilometrei valitettavast paljoo tule)
_________________
Suomi elää metsässä
http://niputtajanrobbie.weebly.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 15.01.2010 05:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jason kirjoitti:
hq: Vai tws:n halpisvateet!? Embarassed Mun cromatut 22":t makso kumeineen jenkkilästä noin 5500€, joten jos se on halpaa sulle, niin Wink


Suunnilleen samaa luokkaa kuin 3-4 tuumaa pienemmät BBS LM:t renkailla. En omakohtaisesti isoista vanteista perusta, kevein ja halkaisijaltaan pienin mikä jarrusatuloiden päälle sopii on normi, maasto- ja talvikäyttöön taas sitten vain halvinta mitä oikeankokoisena ja oikealla pulttijaolla vaivattomasti löytyy. 17" TSW:t ovat osoittautuneet aika sopiviksi viimemainittuun tarkoitukseen, sopivat hinnat tutulta kauppiaalta ja niitä on parhaimmillaan pystynyt 3-4 kertaa murjomaan vasaralla takaisin suoriksi ennenkuin murtuvat. Kierrossa niitä on vielä kolme sarjaa.

22" kiekkoja en tosin lähtisi heti samalla tavalla oikaisemaan... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 15.01.2010 08:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jason kirjoitti:


Wikke: Väitän edelleenkin et, jos kesässä oot kumit saanu keskeltä kaljuks, ni TÄYTYNY olla väärät paineet, tai sit ajat ambulanssia/taksii. Minkä auton alla ollut?


Ääh, lukase uudestaan, mitään keskeltä kaljuksi puhunut, vaan kuvion reuna pyöristyy, siis nappulan reuna, vaikka itse nappula ei juuri olisikaan kulunut vaan pintaa kauttaaltaan liki uuden verran...

Land cruiserin ja pikku Suzukien alla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 15.01.2010 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antti kirjoitti:
TH kirjoitti:
Renkaista kun puhutaan niin tämä vaihto nosti löpön kulutusta yli 2ltr/100km eli parempi maastokuvio ei tule ilmaiseksi.


Minkä kokoinen kumi TH:lla on tuo nappularengas? Omassa D4D:ssa ei juur vaikuttanu matkakulutukseen, kun vaihdoin orkkiskumin 245/75/16 allterrainiin. Meni matkassa 7,5-8l väliin edelleen. Talveks pistin nokian nastakumit 215/85/16 halkaisija luokkaa 31", niin alkoi mennä yllättäen yli ysiä, välillä liki kymppiä työmatkassakin.


Hilux SR:n vakiokumi on oikein hienokuvioinen (lue: asfalttikumi) Bridgestone Dueler 255-75-15 ja sillä meni 7.2ltr/100km. Toi uusi on 265-70-16 ja sillä menee noin 9.4ltr/100km samanlaisella ajolla ja kesällä. Olen ottanut laskelmassa huomioon renkaan kokoeron aiheuttaman noin 6% heiton matkamittarissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 15.01.2010 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TH kirjoitti:
(lue: asfalttikumi) Bridgestone Dueler


Ennemminkin kuivan asfaltin, käsittämättömän liukas märällä, vanhallakin asfaltilla, maalauksista ja mukulakivistä puhumattakaan. Kaksi kesää noilla ajellut, nyt pitäisi suvi kumeja ruveta kattelemaan, vaan taitaa taas tulla päätyneeksi tuttuun turvalliseen yllätyksettömään BF AT:hen. Ei loista missään, mutta välttävä kaikkialla.

Tuo Bridgestonen Dueler taitaa olla japsien eniten käyttämä korkea profiilinen ensiasennusrengas...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 15.01.2010 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
TH kirjoitti:
(lue: asfalttikumi) Bridgestone Dueler


Ennemminkin kuivan asfaltin, käsittämättömän liukas märällä, vanhallakin asfaltilla, maalauksista ja mukulakivistä puhumattakaan.


Totta turiset, pisti oikein hymyilyttämään aina kun räjähtävän tehokas Hilux suti valoista lähtiessä tai risteyksestä kääntyessä jos yhtään antoi kaasua. Siis ei mitään hanaa+kytkin ylös vaan ihan normi paikaltaanlähtö ja avot sladissa mennään. Aivan käsittämättömät renkaat. Melkein hävetti myydä ne eteenpäin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 15.01.2010 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tai valojen vaihtuessa tiukkaan jarruttaessa pikku ukot takoo polkimen alla. Ei todellakaan mikään sadekelin sliksi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jason
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Jou 2004
Viestejä: 48
Paikkakunta: Luoteis-Uusimaa

LähetäLähetetty: 15.01.2010 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
jason kirjoitti:


Wikke: Väitän edelleenkin et, jos kesässä oot kumit saanu keskeltä kaljuks, ni TÄYTYNY olla väärät paineet, tai sit ajat ambulanssia/taksii. Minkä auton alla ollut?


Ääh, lukase uudestaan, mitään keskeltä kaljuksi puhunut, vaan kuvion reuna pyöristyy, siis nappulan reuna, vaikka itse nappula ei juuri olisikaan kulunut vaan pintaa kauttaaltaan liki uuden verran...

Land cruiserin ja pikku Suzukien alla.


O.K. Mulla on vissii sitte ollu niin tehottomat kulkupelit et ei oo kuvio päässy paljoo pyöristymää, toki tää viimeks tullu Bfg At k.o. malli on kestävämpi kun se "edellinen" tyyppi oli, ja silti kuvio on sama niiku tiedätki jos aiot uudet samat ottaa. Ja myös aikas ahkerasti tullu kierrätettyy pyörii alla, myös just välil valkosivut, välil mustat ulospäin...
Ja sekin on hiljaa tosi et eihän noi maasto- tai talvikummit ol, mut, taas niinko sanoit ni hyvät jokapaikan höylät ja pitkäpintaset Wink

Edit: Meijän perheen kilometreillä, noin 30tkm/v ni ei pidä enää kolmantena talvena, tuntuu ninko kumiseos kovettuis jotenki siihen mennessä
_________________
Suomi elää metsässä
http://niputtajanrobbie.weebly.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 15.01.2010 16:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jason kirjoitti:


O.K. Mulla on vissii sitte ollu niin tehottomat kulkupelit et ei oo kuvio päässy paljoo pyöristymää, toki tää viimeks tullu Bfg At k.o. malli on kestävämpi kun se "edellinen" tyyppi oli


Tokkopa tehoista tai ajotavasta kyse, mutta suurin osa tulee ajettua kaupungissa, kiihdytys-jarrutus-kiihdytys... Se niitä reunoja varmasti kuluttanut. Uudemmissa vahvistetut sivut kivien/risujen ym. kyljen puhkojien varalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 15.01.2010 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TH kirjoitti:
Antti kirjoitti:
TH kirjoitti:
Renkaista kun puhutaan niin tämä vaihto nosti löpön kulutusta yli 2ltr/100km eli parempi maastokuvio ei tule ilmaiseksi.


Minkä kokoinen kumi TH:lla on tuo nappularengas? Omassa D4D:ssa ei juur vaikuttanu matkakulutukseen, kun vaihdoin orkkiskumin 245/75/16 allterrainiin. Meni matkassa 7,5-8l väliin edelleen. Talveks pistin nokian nastakumit 215/85/16 halkaisija luokkaa 31", niin alkoi mennä yllättäen yli ysiä, välillä liki kymppiä työmatkassakin.


Hilux SR:n vakiokumi on oikein hienokuvioinen (lue: asfalttikumi) Bridgestone Dueler 255-75-15 ja sillä meni 7.2ltr/100km. Toi uusi on 265-70-16 ja sillä menee noin 9.4ltr/100km samanlaisella ajolla ja kesällä. Olen ottanut laskelmassa huomioon renkaan kokoeron aiheuttaman noin 6% heiton matkamittarissa.


No juu. Aikalailla samanmoisia kulutuslukemia täälläkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10303
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 16.01.2010 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oisko maasturi miehillä hyviä neuvoja?

Ongelma on lumen kertyminen vanteisiin. Tämä on joka päiväinen ongelma, kun tulee töissäkin ajeltua umpiselle. Jeepin vakio 17" vanteet kerryttää lunta ja vielä yleensä pahimmoilleen epätasaisesti. Maatielle palatessa tärinä on enempi vähempi sietämätön. Noissa vanteissa on vielä kohtuu leveät puolat, joten puhdistaminen on "liian" työlästä ja hankalaa.

Nyt olisikin tarkoitus vaihtaa sellaiset vanteet, joissa lumen kertyminen olisi mahdollisimman vähäistä / niiden puhdistaminen mahdollisimman helppoa. Puhdistamisen kannalta lienee paras hyvin ohut puolainen aluvanne? Raadilla kokemuksia aiheesta, ehdotuksia?
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jölli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2006
Viestejä: 1437
Paikkakunta: kymenlaakso

LähetäLähetetty: 16.01.2010 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pölykapselit jeeppiin Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10303
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 16.01.2010 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jölli kirjoitti:
pölykapselit jeeppiin Very Happy


Peltivanteet ois meleko umpinaisia ja halpoja... Vaan mitenpä sitte jos kertyy sisäpuolelle kuiten lumi, puhistaminen melko tekemätön paikka... Rolling Eyes
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mefistoo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Elo 2009
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 16.01.2010 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
jölli kirjoitti:
pölykapselit jeeppiin Very Happy


Peltivanteet ois meleko umpinaisia ja halpoja... Vaan mitenpä sitte jos kertyy sisäpuolelle kuiten lumi, puhistaminen melko tekemätön paikka... Rolling Eyes


Henkilö auto puolella ainakin V70volvoon saa Ns.tut siankorvat jotka hipsii siellä vanteen sisä puolella pitää vanteen puhtaana.
En tosin ite ole nähnyt moisia ja kestäskö ne edes missään maasturissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.01.2010 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[ei-maastoautojuttua] Itselläni on Matsa kuutosessa vakiopeltivanteet niillä aika umpinaisilla orkkispölykapseleilla ja pertana että kerää jäätä vanteisiin ja jarruihin. Joillakin keleillä tuntuu että jopa renkaiden tasapainoon vaikuttaa se scheisse mitä sinne kertyy. Ei siis ole peltivanne pölykapseleilla mikään autuaaksi tekevä keksintö. [/ei-maastoautojuttua]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 29 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com