Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JyryX Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.02.2010 22:32 Viestin aihe: |
|
|
kävikkö tuol mettän reunasta kattoon?, iten teen ringin yllensä tuomosen mettän reunaan niin yleensä sieltä ne parhaat jäljet löytyy ja laittaminen helpottuu... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JyryX Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2010 15:31 Viestin aihe: |
|
|
Tulipa vietyä 8 hengaria pyyntiin, alueella pyörii aivan valtava uros! jälki kuin koiralla! kyllä saa naru kyytiä jos sattuu astumaan, meinaa vaan kulkea niin syvällä että joutuu pomppimaan niin ei ole oikein jälkeä mihin narua laittaa...sain kuites 2 kpl sillekkin laitettua! edellinen ennätyskettu on 9kg ja tuo on vähintäänkin samankokonen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lynximän Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.02.2010 20:59 Viestin aihe: |
|
|
Eilen viritin kaks narua, toinen hyvälle jäljelle ja toinen vähän huonommalle. No aamulla paremmasta tuli eräksi 6. narukettu tälle kaudelle. Tänään laitoin pari narua vaikka keli on menossa päin.. katsotaan kuinka käy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Naruttaja Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.02.2010 21:05 Viestin aihe: |
|
|
Youtubesta löytyy kotimainen narupyynti video, koska narun laitto pyyntiin vaatii kohtuullisen pitkän ajan, on filmiä lyhennetty jotta siitä ei tulisi liian pitkä ja tylsä
http://www.youtube.com/watch?v=E3t1NrSy8Ig _________________ Kymmenen vuotta vedetty kettua höplästä vai miten se oli |
|
Takaisin alkuun |
|
|
s.r.v Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2010 21:35 Viestin aihe: |
|
|
Olisko asennuskuvia putkella pyytäjiltä..? Meinaan oli toi filmillä nähty tapa aika erikoinen "ainakin mulle"..! Näytti suht simppeliltä,mut aika kaukaa kuvattu oli,et ei nähnyt tarkasti sitä itse asennusta.! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mippi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2010 21:48 Viestin aihe: |
|
|
s.r.v kirjoitti: | Olisko asennuskuvia putkella pyytäjiltä..? Meinaan oli toi filmillä nähty tapa aika erikoinen "ainakin mulle"..! Näytti suht simppeliltä,mut aika kaukaa kuvattu oli,et ei nähnyt tarkasti sitä itse asennusta.! |
samalla lailla olen itekki ne tuhertanu _________________ Eihän sitä kukhan jaksa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Hunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2010 21:58 Viestin aihe: |
|
|
No niin nyt on ekat jalkanarut viritetty. Aika moista opettelua vaikka perusasiat mielestäni hallitsin hyvin. Kuljetteko suksilla laittaessanne naruja?! Ite menin tänään kahlaten ja oli vaikekuksia peitää jäljet pitemmältä matkalta. Viettekö lunta mukananne esim ahkiossa? varmaankin fiksuinta olis kulkea suksilla ja pompata vaan sivuun sen verran että saa narun laitettua. pelkääkö kettu suksen jälkeä naru pyynnissä?
nimimerkillä "neuvoja kaivaten" _________________ Jos ohi tähtää niin ohi menee |
|
Takaisin alkuun |
|
|
s.r.v Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2010 22:25 Viestin aihe: |
|
|
Lonely Hunter kirjoitti: | No niin nyt on ekat jalkanarut viritetty. Aika moista opettelua vaikka perusasiat mielestäni hallitsin hyvin. Kuljetteko suksilla laittaessanne naruja?! Ite menin tänään kahlaten ja oli vaikekuksia peitää jäljet pitemmältä matkalta. Viettekö lunta mukananne esim ahkiossa? varmaankin fiksuinta olis kulkea suksilla ja pompata vaan sivuun sen verran että saa narun laitettua. pelkääkö kettu suksen jälkeä naru pyynnissä?
nimimerkillä "neuvoja kaivaten" |
Kyllä se tahtoo latua pelätä,mut itse hiihdän monesti jälet "poikki" ja laitan molemmille puolin narut. Sukset on pakko heittää pois asennukseen mentäessä. Ei sinne mitään lunta kannate rueta roudaileen. Turhan kova homma olisi,mut sopivan paikan ku kattelet asennukpaikaksi,niin ei niitä kovin monta metriä tarvitte peitellä. Kannattee viedä se pyyntö ladusta senverran syrjään,et se kettu ei kerkee sitä latua rueta arpoon.!!
Tietty kaikki moottorikelkan ym jäljet kannattee käyttää hyväksi naruhommissa,jos niitä on sopivasti tarjolla. Niiltä ei tarvi välttämättä askeltakaan syrjäytä narua asentamaan,mut ite astun toisen jalan syrjään ja siihen naru,niin se tulee noin metrin päähän uralta.!
Viimeinen muokkaaja, s.r.v pvm 26.02.2010 22:29, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jmiettinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2010 22:28 Viestin aihe: |
|
|
narut oon laittanu semmoseen paikkaan että ei tarttee ku muutama metri maximissaan peittää... lumitilanteesta vähän riippuu millä oon kulkenu, jos vien teistä etemmäs narut ni sit oon suksilla menny. kannattaa kettu totuttaa niihin suksen jälkiin ja laittaa vasta sit narut ku se uskaltaa tulla jälen yli jotkut ketut tulee iltasen suksen jälen yli ja joillain voi mennä useampi päivä ennen ku uskaltavat..siis tämä on oma kokemukseni kyllä sitä oppii kun kettu on muutaman kerran kiertäny narut |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Hunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2010 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Ok, kiitoksia vastauksista, lisää neuvoja otetaan vastaan. Paikka johon narut virittelin on aika lähellä asutusta, ei välttämättä ole niin tarkka kuin noi korpi ketut. kyllä se varmaan tästä kun tulee tosiaan pari "hutia ensin...
P.s kettu oli kyllä kulkenut siitä jo ainakin 2 kertaa eli mahdollissuudet lienee vähintäänkin välttävät _________________ Jos ohi tähtää niin ohi menee |
|
Takaisin alkuun |
|
|
s.r.v Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2010 22:36 Viestin aihe: |
|
|
jmiettinen kirjoitti: | narut oon laittanu semmoseen paikkaan että ei tarttee ku muutama metri maximissaan peittää... lumitilanteesta vähän riippuu millä oon kulkenu, jos vien teistä etemmäs narut ni sit oon suksilla menny. kannattaa kettu totuttaa niihin suksen jälkiin ja laittaa vasta sit narut ku se uskaltaa tulla jälen yli jotkut ketut tulee iltasen suksen jälen yli ja joillain voi mennä useampi päivä ennen ku uskaltavat..siis tämä on oma kokemukseni kyllä sitä oppii kun kettu on muutaman kerran kiertäny narut |
Tuo totuttaminen on ihan viisasta,mut ainaki täällä melläpäin on senverta ujoja kettuja toisinaan,et ei mee millää latujen yli. Vaikka vanhatkin osittain jo uusien sateiden alle peittyneet,niin metriä ennen latua pyörähtää takasi. Tällekki talvea eräs neiti meni 2km ladunvartta tökäten 5metrin päähän ladusta varmaan 15kertaa ja ei rohjenny mennä yli.
Mutta häätyhän siltä koittaa henki ottaa,niin sitä oli konna lippusiimassa jallittaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rebe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.02.2010 19:42 Viestin aihe: |
|
|
Voihan emosian pimpsa, mikä keli! Ei ole paljoa jalkanaruista iloa näillä lämpöisillä. Olihan sitä jo 2kk pelkkiä pakkasia. _________________ "Annosa vulpes haud capitur laqueo" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wingmaster Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Tam 2005 Viestejä: 811 Paikkakunta: perämeren rannikko
|
Lähetetty: 01.03.2010 00:13 Viestin aihe: |
|
|
Juu tais jäähä se narukettu tältä talvelta saamatta mutta jatketaan harjotuksia taas ens talvena. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jmiettinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.03.2010 06:31 Viestin aihe: |
|
|
elkääs nyt vielä murehtiko! vielä on talvee jälellä....... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VOSTOZNOSIBIRSKAJA LAIKA Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Huh 2005 Viestejä: 987 Paikkakunta: Ala-Ounasjoki
|
Lähetetty: 01.03.2010 10:51 Viestin aihe: |
|
|
Lunta tulee lisää Parin vuorokauden aikana tullu jo reilu 20 senttiä. Meikäläinen pitäny pientä aikalisää kun tuli opetettua noita kettuja vähän turhan varovaiseksi. Pitänee kahtoa tuiskun jälkeen jos pääsis asentamaan taas muutamia miinoja. _________________ -vaiti on erämaa tuisku unhoituksen tuopi tullessaan- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|