Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 05.04.2010 07:26 Viestin aihe: Toyota Hiace D4D vs. vw transporter syncro. |
|
|
Elikkäs tilanne on sellainen, että tällä hetkellä ollaan ilman mehtä autoa. Suunnitelmissa olis kesän aikana hankkia nelikko paku ja tuossa otsakkeessa olis pari vaihtoehtoa. Volkkarista on sen verran kokemusta, että yhellä kaverilla sellanen on ja mennee ihan todella hyvin pakettiautoksi ja maa varaa on enemmän kuin miun vanhassa Land Gruiserissa oli, autoon on laitettu korotus sarja ja siihen mennee nykysin 16" renkaat.
Saapiko Hiaceen sellaista korotus sarjaa?
Kertokaahan kenellä hiace on mitenkä tyytyväisiä oletta olleet "maasto ominaisuuksista"?
Eihän pakusta toki maasturia saa, mutta korotettuna menee syksyn jahdeissa kyllä hyvin ja jonkinlaisessa lumessakin, vaikka lukkojahan noissa ei ole eikä sillätavalla maasturin veroisia. _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VKK Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Tou 2004 Viestejä: 3306 Paikkakunta: "Mauser-maa"
|
Lähetetty: 05.04.2010 07:57 Viestin aihe: |
|
|
Teknisesti pidän itse tojotaa parempana/kestävämpänä. Mikään maasturi se ei kuitenkaan ole. Sattui tässä kerran sillosella työpaikallani särkymään taka kardaani 4x4 hissusta, liikut oli sen jälkeen aika vähissä. Etupää ei vetänyt niin paljoa, että olisi hallin luiskaa päässyt ylös. Koko etupään veto toimii viskolla, vain hieman auttaen vetopuuhissa.
Transporterissa on hieman toisenlainen systeemi.. _________________ "I believe in ammunition" -Bob Leckie |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 05.04.2010 08:10 Viestin aihe: |
|
|
Sepä se kun ei lukkoja ole niin vetoja ei luonnollisesti ole ihan HJ:n luokkaa. Mutta eikös nuo pakutkin ole rungollisia vehkeitä? Kait niihen sais laitettua sähkövinssin keulaan jos haluaa ensiapua. _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jacky Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Elo 2008 Viestejä: 84 Paikkakunta: II
|
Lähetetty: 05.04.2010 09:22 Viestin aihe: |
|
|
Kaksi hiacea on ollu työautona joista aikaisempi oli lyhyt ja nykyinen on pitkä. Tuota pitkää en ala suositteleen mettäautoksi kellekkään, mutta lyhyt ois itelläkin mielessä nuihin hommiin. Pitkä on melko jäykkä käännettävä ja paljon heikompi meneen lumessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tikkakoski Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Huh 2006 Viestejä: 1223
|
Lähetetty: 05.04.2010 09:28 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa molemmat olla ihan hyviä jahtiautoja, itse käytän hiace 4wd malli lyhyt näpsäkämpi sompailla kapeilla teillä lumipenkkojen välissä 16 tuumaiset hiluxsin vanteet talvirenkaina menee 195x75tai80x16 kesärenkaat 205x75x16, vakiona kun 15 tuuman vanteet liekö ihan uusissa palattu 16 tuumasiin ?, kulutus taitaa edelleenkin olla pienempi transporterissa ? hiacessa 4wd malleissa aina liukuovet molemmin puolin, taitaa olla makuasia kumman laittaa, talven kettujahdeissa se meno loppu täälläpäin helmikuun puolenvälinpaikkeilla vaan kyllä siinä isotkin OFFROAD maasturit möyrivät |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 05.04.2010 11:26 Viestin aihe: |
|
|
VKK kirjoitti: |
...
Transporterissa on hieman toisenlainen systeemi.. |
Taitaa riippua (vuosi)mallista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17059 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 05.04.2010 11:31 Viestin aihe: |
|
|
niin minkähän ikäistä autoa meinaat hommata??
hiace 4wd on -93 vuoteen asti varustettu alennusvaihteella, eli maastoauto oikeasti. siitä saa nelikon pois pelistä joten esim. kesällä selvää säästöä ajella tavanvedolla, uudemmissa hiaceissa on jatkuva neliveto viskokytkimin? varustettuna
wolkkarin nämä vanhat mallit ovat niitä takamoottorisia syncroja, niissä oli jotain lukkoja olemassa ja kiinteä neliveto siis mahdollinen. niin ja kansivikoja oli näissä paljon 1.6l dieselinä turbolla ja ilman.
uudemmissa wolkkareissa taas näitä "kun olet jo kiinni niin alkaa vetämään"-ratkaisuja. pärjää metsätie-tasolla kaikilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tikkakoski Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Huh 2006 Viestejä: 1223
|
Lähetetty: 05.04.2010 11:51 Viestin aihe: |
|
|
D4D kertoo ettei vanhoista hiaceista ole kyse -95 taisi olla viellä viimmeisiä jakolaatikollisia hiaceja "lättänokka", autonet siellä joitakin lyhyitä nytkin myynnissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 05.04.2010 17:25 Viestin aihe: |
|
|
En oo sen paremmin vuosimalliin kiinnittynyt. Varmaan kuitenkin jos hiace tulee hommattua niin sellanen pitkänokkasta mallia oleva, tai sitte näitä uudempia syncroja. Riippuu tosin käytettyjen saatavuudesta ja hinnasta ja tulevista työkuvioista, että kuinka paljon on rahaa käytettävissä. Tarkoitus ois kuitenkii rakennella siitä sellanen kestävä ja luotettava käyttö auto jolla pääsee syskyt ja alkutalvet ainakin mettäteillä möyryymään. Ja paku siinä mielessä, että siinä kulkee tavarat ja koirat kätevästi mukana.
Oottako kuka laittanu Hiaceen korotus sarjaa? Paljonko maavaraa korotussarjan kanssa?
Kaverilla tosiaan syncrossa korotussarja niin maavaraa on todella huimasti, enemmän mitä minun vanhalla HJ:ssa oli. _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
siru8 Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Tou 2004 Viestejä: 2903 Paikkakunta: merikarvia
|
Lähetetty: 05.04.2010 19:05 Viestin aihe: |
|
|
Jamppa86 kirjoitti: | En oo sen paremmin vuosimalliin kiinnittynyt. Varmaan kuitenkin jos hiace tulee hommattua niin sellanen pitkänokkasta mallia oleva, tai sitte näitä uudempia syncroja. Riippuu tosin käytettyjen saatavuudesta ja hinnasta ja tulevista työkuvioista, että kuinka paljon on rahaa käytettävissä. Tarkoitus ois kuitenkii rakennella siitä sellanen kestävä ja luotettava käyttö auto jolla pääsee syskyt ja alkutalvet ainakin mettäteillä möyryymään. Ja paku siinä mielessä, että siinä kulkee tavarat ja koirat kätevästi mukana.
Oottako kuka laittanu Hiaceen korotus sarjaa? Paljonko maavaraa korotussarjan kanssa?
Kaverilla tosiaan syncrossa korotussarja niin maavaraa on todella huimasti, enemmän mitä minun vanhalla HJ:ssa oli. |
Mitenkäs tuollaisen korotussarjan saanti volkkariin onnistuu, mistä ja mihin hintaan?
Vähän kiinnostais tuohon ommaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tikkakoski Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Huh 2006 Viestejä: 1223
|
Lähetetty: 05.04.2010 19:35 Viestin aihe: |
|
|
Kierre jousetko siinä vain napataan hiaceen taakse ja edestä vääntösauvat vetästään tappiin niin ja iskarit samalla uusia jos vanhat alkaa olla kaput ? vaan kyl talvikäyttöön kun hiaceenkin 195x80x16 heivaa alle pääsee aika mukavasti, rajat ne kumminkin joskus tulee vastaan sitten ei auta kuin ostaa traktori |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 05.04.2010 20:59 Viestin aihe: |
|
|
Nii siihe volkkariin saapi sellaset vahvistetut kierrejouset, joissa taitaa olla joku pari kierrettä enemmän kun vakioissa. Ne kun lykkää alle ja kiertää tangoista koria ylöspäin sen minkä saapi ja vaiihtaa 16" renkulat alle ni maavaraa on iha kiitettävästi. Iskarit kannattaa olla kunnossa tai vaihtaa ne samalla, tai miettiä kiertääkö tangot ihan tappiin asti, vähentää lookisesti ajatellen joustoa jonkinverran, mutta sitpä ei tietysti tarvia tupakkia eriksee karistella
Hintaa en muista nyt äkisti mitä se volkkarin korottaminen tuli kaverille maksamaan vaikka on se sen joskus sanonu. Niitä korotusjousia saa varmaan tilattua ihan varaosaliikkeiden kautte, saattaapa jostain motonetistäkin vaikka löytyä ja varmasti googleen kun laitat ni saapi netistäkii tilattua.
Vaikia kyl valita et kumpaakohan sitä alkas enempi itselleen etsiskelemään, volkkari vaiko toitsa... _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Loikka ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 948 Paikkakunta: Kotimaa
|
Lähetetty: 05.04.2010 21:06 Viestin aihe: |
|
|
Auto Seikelillä on noihin volkkareihin eri tasoisia korotuksia
http://www.seikel.de/index.php?id=5&L=1
T5 Extremen kun pistät niin ei tarvitse pikkukiviä kierrellä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tikkakoski Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Huh 2006 Viestejä: 1223
|
Lähetetty: 06.04.2010 10:33 Viestin aihe: |
|
|
No hiaceen menee noi 16 tuumaset heittämällä ja nuo edellä mainitut rengaskoot toimii eivät ota kiinni mistään, autonetissä oli jokusia pätkä 4wd hiaceja tarjolla juuri tuolla uudella koneella 2.5 D4D, vaan kumpasellakin toimeen tulee wolsu tai tojo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jrussel Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2005 Viestejä: 549 Paikkakunta: Laukaa
|
Lähetetty: 06.04.2010 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Muistelisin,että taksipirssejä esim.Carsport kun on varustellut niin tehny samalla korotuksia noihin pikkubusseihin/pakuihin.Noihin kun laiteltu noita astinlautoja ne tahtoo muuten olla aina mutkalla.Voin kyllä muistaa täysin väärinkin _________________ en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|