Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 07.04.2010 21:17 Viestin aihe: |
|
|
Se vaan, että tietääkseni D4D koneet on Hiacessa nokkaketjulla... samoin 2003 --> transporterit ovat hihnattomia. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 07.04.2010 21:47 Viestin aihe: |
|
|
Höpö höpö. Kuuleehan sen jo äänestä ettei siellä riimu rällätä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 07.04.2010 21:59 Viestin aihe: |
|
|
Ja itse asiassa se tais pelkkä remmin vaihto olla hiaceen 200-300€ merkkiliikkeessä. Tuo oli isomman huollon hinta muistaakseni. Remmin vaihtovälikin on 150tkm, että ei sitäkään alvariinsa tartte rassata. Ja jakopäässä on rattaat korkepaine pumpulle asti ja siitä remmi nokille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 08.04.2010 10:35 Viestin aihe: |
|
|
Niin näkyy olevan, että ketju on tajuttu pistää vain henkilömalleihin. Eli jos ei halua tuhlata rahojaan hihnanvaihtoon, niin ostaa T5 porterin _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 08.04.2010 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Nii Land Cruiseria tarkotin lantikalla. _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 08.04.2010 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: | Niin näkyy olevan, että ketju on tajuttu pistää vain henkilömalleihin. Eli jos ei halua tuhlata rahojaan hihnanvaihtoon, niin ostaa T5 porterin | Mitäs sä nyt höpiset. Ne on vvt-i bensa koneet missä riimu on mut myös henkilö deaselit on remmillä.
Kallistahan se on 150tkm:n välein vaihtaa noilla hinnoilla.
Enpä tiennyt että noissa T5 volkkareissa on ketju. Sehän on hyvä asia.
Enpä jaksa kanssasi kiistellä. Hyvä että sulle on sattunu hyvä volkkari. Tekniikaltaan paremmassa maineessa tojo on aina ollut minun korviini, enkä omista valikoivaa sellaista. Mukavampi ajettava se minustakin on se volkkari mut ei hiace minun makuuni missään nimessä huono ole.
Ei minua haittaa jos firma työautokseni vw:n hankkii, mukava se on ajella. Itselleni en koskaan moista tule kuitenkaan ostamaan.
Omat on mielipiteemme. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
monte Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 19 Syy 2008 Viestejä: 83
|
Lähetetty: 09.04.2010 17:03 Viestin aihe: |
|
|
T5 volkkareissa 2.5 litrasissa on jakopää rattailla ja 1.9 koneissa
on hihna.Näin olen ymmärtänyt vaikka en asiantuntija olekkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 09.04.2010 19:38 Viestin aihe: |
|
|
Juttelin eilen yhen volkkarimiehen kanssa. Sano sitä justii et hiacessa on vahvemmat murrokset yms. kuin vokossa. Jossain päin suomea on kuulemma paja joka tekee pakuihin kortuksia ja asentaa vinssejä yms. Tietääkö kukaan missäpäin ja minkä niminen tälläinen firma on? _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyräys Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Lok 2006 Viestejä: 3171 Paikkakunta: SS
|
Lähetetty: 09.04.2010 19:51 Viestin aihe: |
|
|
Jamppa86 kirjoitti: | Jossain päin suomea on kuulemma paja joka tekee pakuihin kortuksia ja asentaa vinssejä yms. Tietääkö kukaan missäpäin ja minkä niminen tälläinen firma on? |
Offivaruste ainakin värkkäilee tuommoisia. _________________ Save a tree - eat a beaver |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Loikka ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 948 Paikkakunta: Kotimaa
|
Lähetetty: 09.04.2010 21:25 Viestin aihe: |
|
|
monte kirjoitti: | T5 volkkareissa 2.5 litrasissa on jakopää rattailla ja 1.9 koneissa
on hihna.Näin olen ymmärtänyt vaikka en asiantuntija olekkaan. |
Jos uusista puhutaan niin nyttenhän suomesta ei saa kuin 2.0 Diesel/Bensa koneella enää noita T5:a.
Mitä tulee Hiacen koneisiin niin jos puhutaan nyt D4D koneista niin ne on kaikki remmillä.
Toisun henkilömallin D4D:t pitäisi kaikki olla nyt olla ketjulla. Aikaisemmin näin oli sekä että.
Sitten "maksettu" kommentti Toyota leiristä... Siinä vaiheessa kun Hiaceen vaihdetaan remmi menee Portterissa kone vaihtoon
Oma mielipide...
Jos tarvii yhtään pitempää matkaa ajaa/matkustaa niin teen sen kyllä huomattavasti mielummin T4/T5:lla mitä Hiacella... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tipitii Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 72 Paikkakunta: rovaniemi
|
Lähetetty: 10.04.2010 01:20 Viestin aihe: |
|
|
Tullut ajeltua tuolla T4 syncrolla n.700k ja uudemmalla T5:lla n.150k.
T4:n ihan käypä peli lumessakin kahlaukseen, mutta se kannattaa muistaa ettei se ole pahimmassa tapauksessa kuin kaksiveto (ei lukkoja).
T5:lla en ole vielä ehtinyt vielä liian pahoihin paikkoihin, mutta siitä löytyy kuitenkin taka-akselin lukko joten se on jopa kolmiveto!
Mutta jos maasto-ominaisuudet menee mukavuuden edelle niin kannattaa katsella niitä vanhempia tylppäkeula Hiaceja, koska niissa on napalukot.
Poromiehet niistä näyttää ainakin tykkäävän.
Kaveri joskus kehui Mitsun pakua (90:n luvun alkupuolen malli), olikohan 300L? Siinähän on Pajeron alusta joten molemmille akseleille on lukot ja ulkonäön puolesta näyttäis maavaraa olevan. Vaihdelaatikko taitaa olla sama kuin avolavamalli 200L:ssä(ajanut tätäkin n.100k) jota pitää huoltaa n.80k:n välein. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 10.04.2010 19:58 Viestin aihe: |
|
|
tipitii kirjoitti: |
T4:n ihan käypä peli lumessakin kahlaukseen, mutta se kannattaa muistaa ettei se ole pahimmassa tapauksessa kuin kaksiveto (ei lukkoja).
|
T4 on ollut saatavana takapään lukolla. Olen sellaisen omistanut.
Tuossa ja tässä yks esimerkki moisesta. Lukon kytkin siinä vaihdekepin edessä kojelaudassa.
Gerbelle tiedoksi, että itse pidän Haisua todellakin kestävänä pelinä ja varsinkin nelikkona oikein mainiona jahtiautona. Volkkaripuheista vain sen verran, että kun aiheeseen on tarkemmin perehtynyt, niin moni "kauhea tyyppivika" on oikeasti urbaanilegenda. Seuraamalla vaikkapa ffp:n foorumia selviää oikea tola. Ei mitään kauheaa ja ihmellistä, vaikka etupään niveljumppa toisinaan kyllästyttääkin... _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lepomikko Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 19 Syy 2005 Viestejä: 65 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
Lähetetty: 10.04.2010 22:56 Viestin aihe: |
|
|
Itellä seisoo rapiat 500tkm hierottu takatuuppari hiase tuolla ladossa. Tekniikka pelaa moitteetta, vaikka näin vanhemmiten perä on alkanut huutaa aika lailla. Syylari on tinattu kerran ja laturista loppu hiilet joku 100 tkm takaperin. Ikääkin kuitenkin on jo 23 vuotta.
Kovasti mielelläni suosisin eurooppalaista autoteollisuutta, jäispä ainakin eurot suomen kauppakumppanille, eikä menis tuonne riisimaihin. Japanialaisissa autoissa on vain tuo laatupuoli niin eri tasolla kuin kansan autoissa, että vielä en lähtis vaihtamaan. Tuttavien volkkareissa paukkuu turbot ja sähköt vilkkuu ja aina selittelevät vain, että "kaikissa niitä vikoja on" tai "maanantaikappaleita". Japaniassa ei varmaan tehdä maanantaisin autoja ollenkaan...
Ruoste noista japanilaisista sitten tykkää hyvin. Perhepirssinä on tällä hetkellä Mazda 6 ja pohja on pesun jälkeen jo nyt ikävää katsottavaa. Reikiä odotellessa... Hiaseen on taidettu yariksen verran hitsata jo peltiä helmoihin vuosien saatossa.
Ehkä toi preferointi sakujen ja japsien välillä kulminoituu loppuviime nsiihen, että haluaako auton jossa pettää tekniikka, vai auton jossa pettää pellit... _________________ Olemassaolo - loassa melo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 11.04.2010 07:13 Viestin aihe: |
|
|
Se on totta, että ruostehan noihin tarttuu aika napakalla kädellä, mutta onneks siihen pystyy vaikuttamaan osaltaan kun hommaa napakunnossa olevan kulkineen ja käyttää sen hiekka puhalluksessa ja massauksessa ja muistaa sillo tällö vähä vettä laskea kylille _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 11.04.2010 15:39 Viestin aihe: |
|
|
tipitii kirjoitti: | Mutta jos maasto-ominaisuudet menee mukavuuden edelle niin kannattaa katsella niitä vanhempia tylppäkeula Hiaceja, koska niissa on napalukot.
Poromiehet niistä näyttää ainakin tykkäävän. | Ne napalukothan auttaakin isosti maastossa!
...Niin ja itsehän en tiedä missävaiheessa tyyppivika vaihtuu urbaanilegendaksi. Kuten oon sanonu ni firman autoista on kokemusta ja tuttavilla on noita ollu ja edelleen sanon jotta käytännössä nuo vag-kulkineet on sinäällään harmillisia, jotta ne saattaa jättää tien päälle tostavaan, mut hiace ei sitä ole tehnyt kohdallani koskaan. Hiacesta kun tuntuu puuttuvan niitä ominaisuuksia mitä vw:ssä on, myös niitä huonoja ominaisuuksia.
Ja yllätys sinäänsä että ffp:n foorumilla vähätellään näitä vikoja. En minäkään ala väittämään jotta ne aivan pommeja olisivat nuo vag-autot mutta kyllä niissä todistettavasti enemmän on niitä harmillisia ominaisuuksia. Ja siihen niskaan vielä se hinta millä sen ominaisuuden saa siirrettyä taas tulevaisuuteen...
Kerran meinasi vanha hiacekin jäädä tien päälle. Laturin vaihdon jälkeen remppamies oli unohtanut nostaa ylävesiletkun kannakekoukkunsa taakse, jolloin viskoflekti hankasi sen puhki. Ei muuta kuin roudarin teipillä putki paikattiin ja muovipussilla kannettiin suo-ojasta vettä koneeseen ja matka jatkui... ja jatkui... ja jatkui... ja jatkui........ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|