Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Mopsi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 04 Tam 2008 Viestejä: 23
|
Lähetetty: 27.05.2010 16:50 Viestin aihe: Pystykorvan tukki halkes! |
|
|
Meni !&%¤#"! M39:n tukki halki, takatähtäimen peräosasta rekyylivastimen kautta liipasinkaaren etuosaan. Noin 50 patia kerkesin somottaa viiden laukauksen sarjoina, taululla välistä käyden.
Sain uuden tukkiaihion, maalaamattoman, vernissaa pitäis kuulemma pistää pintaan. Mistäs sitä osais kysellä?
Mistähän se halkeaminen johtuis, en oo aikaisemmin ampumalla tukkia rikki saanu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
korvestaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 1145 Paikkakunta: Marttila
|
Lähetetty: 27.05.2010 17:06 Viestin aihe: |
|
|
Menikö ihan alkuperänen tukki halki, vaiko oliko tussarissa varikkotukki? Aika mystistä että tolleen vain halkesi ja tollasesta kohin...itte olen aina kiristänyt löysät pois ruuvveista ennen ratakäyntiä, tuppaavat löystymään aikas helposti, mutta en osaa sanoa vaikuttaako se noin paljon _________________ -Kertalaakiyhdistys- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kahtto1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Hei 2005 Viestejä: 1706
|
Lähetetty: 27.05.2010 17:20 Viestin aihe: |
|
|
Oliko kiinnitysruuvit kunnolla kiristetty? Jos tukin ja rautojen välillä on klappia, niin tukki pääsee hakkautumaan rekyylin voimasta. Luonnollisesti ensimmäinen paikka, josta aseen tukki alkaa oireilemaan on rekyylivastin ja/tai vastinpultit. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mopsi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 04 Tam 2008 Viestejä: 23
|
Lähetetty: 27.05.2010 18:02 Viestin aihe: |
|
|
Varikkokunnostettu peli, kiristin etuhelan ruuvin ennen radalle lähtöä, yläpuut kun lotisi väljyyttään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
6mm br rem Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Syy 2006 Viestejä: 1634 Paikkakunta: Hämeen reunalla
|
Lähetetty: 27.05.2010 20:12 Viestin aihe: |
|
|
Kiristä ne kaksi ruuvia jotka pitävät raudat kiinni tukissa.. Tukkiin ei ole "pakko" laittaa vernissaa, voi myös laittaa ihan oikeaa tukkiöljyä . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
shrek Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 23 Tou 2010 Viestejä: 81
|
Lähetetty: 27.05.2010 21:15 Viestin aihe: |
|
|
Tukkiöljyä (keitettyä pellavaöljyä itse käytän) voi ohentaa parille ensimmäiselle sivelykerralle havupuuöljytärpätillä. Mineraalitärpätti ei käy.
Imeytyy aluksi vähän syvemmälle. Sitten perään tavallista niin kauan, kuin saa imeytymään. Tehty muutamaaan tukkiin ja hyvä tullut. Öljyä voi pyyhkäistä esim kerran vuoteen lisää. Mahdollinen petaus kannattaa tietysti tehdä ennen öljyämistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
korvestaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 1145 Paikkakunta: Marttila
|
Lähetetty: 27.05.2010 21:58 Viestin aihe: |
|
|
Joo tosiaan niinkun aikasemminkin mainittu, kannattaa aina kokeilla että ne kriittisimmät ruuvvit on kunnolla kiinni. Ite pidän aina pientä sellasta työkalusarjaa mukana, että saa räpellettyä tussarin kuntoon radallakin tarpeen tullen. _________________ -Kertalaakiyhdistys- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Watson Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Kes 2009 Viestejä: 12
|
Lähetetty: 28.05.2010 22:34 Viestin aihe: |
|
|
Jos hyvälaatuisia ruuveja kiristelee tunteella ja voimaa on takana (Transit mies!) niin ei kait se mahottomuus ole jos jostain antaa periksi => ja heikompi tukki halkeaa. Aluksi halkeamisen huomaa siitä kun mikään ei riitä ja jatkuvasti saa olla kiristelemässä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Watson Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Kes 2009 Viestejä: 12
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|