Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
fakiiri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.07.2010 21:18 Viestin aihe: |
|
|
ainoastaan epäilyttäviltä henkilöiltä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Saksmanni Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hel 2008 Viestejä: 1084 Paikkakunta: Turun seutu
|
Lähetetty: 30.07.2010 13:55 Viestin aihe: |
|
|
Saksmanni kirjoitti: | Laitetaas vielä tehosteilla:
Perätukussa ei lupia oo kyselty leikkaavia kärkiä ostellessa ainakaan minulta...
Jos kaikilta ei kerätä tietoja, niin ei ne ainakaan systemaattisesti rekisteriä kerää. |
No nyt kysyivät korttia minultakin.
Ei ne kyllä mitään kortin numeroa ottaneet talteen tälläkään kertaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.07.2010 16:19 Viestin aihe: |
|
|
Taitavat Erätukun myyjien silmiin olla metsästäjät ylipäätään aika epäilyttävän näköistä sakkia. Meinaan, jos eivät ole tottuneet niitä aiemmin näkemään...
Jännä homma tämä suomalainen kaksinaismoralismi muuten esimerkiksi patruunoiden suhteen. Kun täällä pohjoisessa esim. huokaisee Ruotsin puolelle, niin sielläpä ei enää tarvitakaan patruunaostoksilla lupia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PupuParta Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Syy 2008 Viestejä: 484 Paikkakunta: Solkkurin pohja
|
Lähetetty: 30.07.2010 21:28 Viestin aihe: |
|
|
Nimrod kirjoitti: |
Taitavat Erätukun myyjien silmiin olla metsästäjät ylipäätään aika epäilyttävän näköistä sakkia. Meinaan, jos eivät ole tottuneet niitä aiemmin näkemään...
Jännä homma tämä suomalainen kaksinaismoralismi muuten esimerkiksi patruunoiden suhteen. Kun täällä pohjoisessa esim. huokaisee Ruotsin puolelle, niin sielläpä ei enää tarvitakaan patruunaostoksilla lupia. |
Joo, eipä tosihaan ole multakhaan koskhaan kysytty tuola Wäylän toisela puolela lupia, ko olen panoksia ostellu (mutta järjesthään kalhiimmat panokset sielä muuten) . Onkhaan tuo sitte ihan vallitseva käytäntö koko kuningaskunnassa? Ettei vain olis pelkästhään "meänkielen" aluheella... _________________ Se on henkilökohtanen voivoi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.07.2010 21:35 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se pitää paikkansa koko maassa. En tiedä sitten, että koskeeko esim. käsiasepatruunoita, mutta ainakaan metsästyspatruunoiden kanssa ei ole mitään byrokratiaa. Sinänsä hauska juttu kun tietää minkälainen tämä meidän ja länsinaapurin "raja" on... Toisin sanoen, jos Torniossa unohtuu luvat kotiin, niin voi ajelle Haaparannalle Hund & Jaktiin hakemaan ne haulikonpanokset, tai sitten siihen rautakauppaan... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pikkuhannu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2010 23:29 Viestin aihe: |
|
|
No onneksi en pErätukusta mitään osta, saavat pitää kärkensäkin...
Paikallinen Kesport muuten olisi myös halunnut metsästyskortin nähdä, kun pari vuotta sitten olisin leikkureita ostanut. Enpä näyttänyt, enkä leikkureita ostanut. Eivät enää taida edes jousivehkeitä myydäkään...
Meikäläisen metsästyskortin numero ei kuulu ulkopuolisille, kun laki ei käske.
Enpä ruokaostoksillakaan joudu henkilökohtaisia tietojani luovuttamaan. Tietenkin etukortit ja pankkikortti niitä levittää, mutta voinhan aina käyttää käteistä... _________________ Perinnejousi se olla pitää... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fakiiri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2010 01:21 Viestin aihe: |
|
|
luultavasti niitä ei kiinnosta v.....kaan vertaa mitäsiinä sun pahvinpalassas lukee.kuhan pyytävät vaan jotain näkösuojaa sun pärstäs eteen ettei yrjö lennä kassakoneen päälle
ei niitä kiinnosta muuta ku se että sulla sellanen yleensäkkin on. hyvä systeemi mun mielestä,tulis vielä sinne ruotsiinkin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2010 01:45 Viestin aihe: |
|
|
Joo, kyllä kunnon kuri ja kontrolli pitää olla, että saadaan rikollisuus loppumaan! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bearking 2.0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Elo 2011 Viestejä: 374 Paikkakunta: Mualiman napa
|
Lähetetty: 18.10.2011 16:07 Viestin aihe: |
|
|
Onkohan kukaan sitten ajatellut sitä, että mitä ne sitten erätukussa tekevät jos et korttia suostu terä ostoksilla näyttämään? Eivätkö myy?
Jos laissa kerran puhutaan näistä lupavapaina, niin sittenhän voisi lähteä käräjille hakemaan ennakkotapausta siiä, kun liike ei myy ilman lupia vaikka pitäisi.
Ymmärrän toki, että eivät halua vääriin käsiin tuollaista tavaraa, mutta jos sen takia eivät myy, että ei ole metsästäjätutkintoa niin siinä kohtaa minusta rikotaan lakia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jouhannes Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.10.2011 21:43 Viestin aihe: |
|
|
Bearking 2.0 kirjoitti: |
Ymmärrän toki, että eivät halua vääriin käsiin tuollaista tavaraa, mutta jos sen takia eivät myy, että ei ole metsästäjätutkintoa niin siinä kohtaa minusta rikotaan lakia. |
Tietysti voi myös miettiä, että mitä joku ei metsästävä tekisi leikkurilla? Ei minun mielestäni siinä mitenkään väärin tehdä, jos lupalappua vastaan myydään. Aina pienempi riski myyjälle, jos jotain sattuu. Liike saa loppujen lopuksi itse päättää kenelle myy ja kenelle ei. Ei baariinkaan ole pakko päästää, vaikka olisikin 18 vuotta täyttänyt ja mäkkäreissäkin on useissa nykyään ikäraja. Kyllä mä pitäisin Erätukun käytäntöä ihan asiallisena muissakin metsästysliikkeissä. Jos kerran tupakkatuotteissa ja pilsnerissäkin on ikäraja, niin miksi ei metsästystarvikkeissa, joissa on vahinkoriski, voisi olla myös lupakäytäntö? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuhmon Ahma Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.10.2011 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Jouhannes kirjoitti: | Bearking 2.0 kirjoitti: |
Tietysti voi myös miettiä, että mitä joku ei metsästävä tekisi leikkurilla? Ei minun mielestäni siinä mitenkään väärin tehdä, jos lupalappua vastaan myydään. Aina pienempi riski myyjälle, jos jotain sattuu. Liike saa loppujen lopuksi itse päättää kenelle myy ja kenelle ei. Ei baariinkaan ole pakko päästää, vaikka olisikin 18 vuotta täyttänyt ja mäkkäreissäkin on useissa nykyään ikäraja. Kyllä mä pitäisin Erätukun käytäntöä ihan asiallisena muissakin metsästysliikkeissä. Jos kerran tupakkatuotteissa ja pilsnerissäkin on ikäraja, niin miksi ei metsästystarvikkeissa, joissa on vahinkoriski, voisi olla myös lupakäytäntö? |
Erätukku ei ole ainoa liike Suomessa jossa leikkurit myydään metsästäjänumeroa vastaan _________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.10.2011 22:33 Viestin aihe: |
|
|
Onneksi on nettikauppa ja ulkomaiset liikkeet! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.10.2011 22:52 Viestin aihe: |
|
|
Jouhannes kirjoitti: | Bearking 2.0 kirjoitti: |
Eihän ruutiasepuolellakaan kysytä metsästyskorttia minkäänlaisen patruunan tai luodin ostossa...Tietysti voi miettiä,että mitä joku ei metsästävä tekisi puolivaippaluodillisella patruunalla.Myyjä voi toki itse päättää myykö kenellekään ja tarpeeksi kun alkaa rajoittamaan,niin voi laittaa puljun kiinni,kun ostajat kaikkoaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2011 02:49 Viestin aihe: |
|
|
+1
Minä en kärkiä ostaessani kortteja näyttele.
Mitä ihmettä jokin eräliikken myyjä metsästyskortista kostuu niin kauan kuin kärjet ovat lupavapaita? _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bearking 2.0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Elo 2011 Viestejä: 374 Paikkakunta: Mualiman napa
|
Lähetetty: 19.10.2011 16:17 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | baariinkaan ole pakko päästää, vaikka olisikin 18 vuotta täyttänyt ja mäkkäreissäkin on useissa nykyään ikäraja. Kyllä mä pitäisin Erätukun käytäntöä ihan asiallisena muissakin metsästysliikkeissä. Jos kerran tupakkatuotteissa ja pilsnerissäkin on ikäraja, niin miksi ei metsästystarvikkeissa, joissa on vahinkoriski, voisi olla myös lupakäytäntö? |
Jäin itsekkin miettimään kirjoituksiani ja mietin juuri tätä baariesimerkkiä, että kun ei ole pakko niin ei ole pakko. Joten vedän takaisin sanani siitä, että rikottaisiin lakia.
Mutta tälläinen käytäntö kyllä herättää ristiriitaisia tunteita. Toisaalla hyvä, että valvotaan "oma-aloitteisesti" (onkohan edes yhdyssana) mutta toisaalla aika ahdasmielistä kytätä lupavapaita tuotteita.
Kuinkas monelta on kysytty ajokorttia autokaupassa?
Eräs esimerkki muuten löytyy omasta takaa valvonnasta kun eräs paikallinen a-tarvikkeita myyvä liike ei antanut käpistellä käsiaseita ennen kuin oli ostolupa takataskussa. Toisaalla hyvä, mutta toisaalla voi jäädä kaupat tekemättä (niinkuin jäikin). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|