Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4317
|
Lähetetty: 15.09.2024 13:06 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Tästä legenda. Mettähallitus menee milloin mihinkin...autoilla. Oli uusi hakkuualue mihin tehtiin syksyllä tie. Keväällä hullutuksen suunnittelijat ja muut sinne palstoja suunnittelemaan, ja ettei ollut hyvinvointipäivätkin suunnitelmissa. Alussa oli ylämäki jota pitkin mentiin. Ekaksi Hiace tarttu siihen, seuraavaksi tarttuivat Land Cruiserit, Hiluxit meni melkein mäen päälle ja sukulaismies ajoi sinne ylös keskimoottori-transportterilla hinaamaan Hiluxit pois rinteestä. Jotka, Hiluxit, sitten hinasivat Cruiserit ylös. Hiacet jäi alas. No se ei yllättänyt koska olen menny etuvetogolfilla paikasta mistä 4-veto hiace ei mennyt.
Maaperä/paino/renkaat/kaivamisominaisuudet/kaasupoljin. Kukaan ei arkiajossa aja off-road renkailla eli käytännössä maasto-ominaisuus on kiinni erilaisista asioista kuin hoksataankaan.
Täällä vieläkin työkäytössä useita noita keskimoottori-transporttereita joihin vaihdettu 1,9 tdi, koska ne vain on hyviä. Eivät tarvi vinssiä, toki noissa ei ole vinssin paikkaakaan. |
Noissa "tölkeissä" on tehtaalla jo laitettu lukot ja kaikki 4-pyörää vetää, siitä se ero tulee. Noi ns 4-vedothan on pääsääntöisesti niin että 1 pyörä vetää takana ja 1 edessä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35349
|
Lähetetty: 15.09.2024 13:38 Viestin aihe: |
|
|
Mettäkoululla oli noita, ihmeen hyviä menemään. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5805 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 15.09.2024 15:49 Viestin aihe: |
|
|
Takamoottori niis on eikä keskimoottori. Ittelläkin yks T3 ollu jja armeijassa niillä tuli ajettua paljon. Kepitti land cruiserit, uatzit jne mäkinousuissa 6-0 heittämällä. Vuosangassa joskus ajolerillä tehtiin moista testiä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TA Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Huh 2014 Viestejä: 2331
|
Lähetetty: 15.09.2024 15:50 Viestin aihe: |
|
|
Eikö nämäkin ole tuuppareita? _________________ Eksyvä ei tietä kysy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rausku Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hel 2018 Viestejä: 444
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7041
|
Lähetetty: 15.09.2024 16:18 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | Takamoottori niis on eikä keskimoottori. |
no niimpäs onkin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5805 Paikkakunta: 06/09
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
rausku Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hel 2018 Viestejä: 444
|
Lähetetty: 15.09.2024 17:16 Viestin aihe: |
|
|
Asiaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7041
|
Lähetetty: 15.09.2024 23:48 Viestin aihe: |
|
|
Jaa ne on koplanneet vinssinki tuohon.
T3:n ongelma oli moottori. TD paikassa mihin ei saanu kunnon jäähdytystä. Ne kuumeni. Josta johtui että öljyt ja vedet meni sekaisin. Siksi noita koneita putkitettiin ulkopuolisella putkituksella. Pelastuksena tuli 1,9 TD. Kone on sama ku 1,6, vain sylinterit pidempiä eli "heittämällä" paikalle. Varmastikin kovempi vääntö ja parempi kytkin, koska lämpöongelmat loppui. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5805 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 16.09.2024 18:20 Viestin aihe: |
|
|
Ja 1.6 td koneista lähti kampiaksilan päästä jakohihnapyörän lukitus irti. Mullakin lähti, ja seurauksena venttiilit mäntiin.
Mutta oli mukava auto ajella. Italiassa kävin Gardajärven kiertämässä ympäri. Vaan olihan se vähän nuhainen masiina vuoristossa ajella, vaikka olikin syötöt ruuvattu tappiin ja turboversio 😂
Se wasserbokseri olkin jo tehokkaampi, mutta koneena vielä huonompi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|