Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
AtteL Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Syy 2008 Viestejä: 1643 Paikkakunta: Valkeala
|
Lähetetty: 27.01.2011 22:54 Viestin aihe: |
|
|
pjtk kirjoitti: |
Jarccan Sukinaki onkin jo tosissaan off the road ja poissa kilpienvälistä. |
Näinpä, eipä siinä ole susukia jäljellä kun koppa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 28.01.2011 01:17 Viestin aihe: |
|
|
Nyt rupee näyttämään oikeesti maastoautoilta nää pari viimestä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 28.01.2011 02:12 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Peto kirjoitti: | Sämpy kirjoitti: | Onhan siitä nelivedosta hyötyä vaikka missä. Liippaantuneilla cityteillä voi pujahtaa risteyksestä ihan toisella nopeudella liikenteensekaan kuin kaksivetoisella. Ihan kaksivetoisten jälkeen oudolta tuntuu kun nastat ei rapise koskaan. |
Voiman puutetta! |
Enemmän potkua + yksi vetäväpyörä = vähemmän sutimista liukkaalla
Jännää päättelyä... |
En nyt ihan tajunnu tota sun pointtia.
Omassa kotterossa kuitenkin 4 pyörää vetää ja nastat kyllä ropisee kun lähetään nopeudella pujahtaan liikenteen sekaan. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6374 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 02.02.2011 22:28 Viestin aihe: |
|
|
Oman auton vieressä oli parkissa Dodge RAM 2500. Ei helevata mikä laitos, konepeltin alle kurkistamiseen ois tarvinnu tikkaat. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 02.02.2011 23:10 Viestin aihe: |
|
|
Hei, siä oot vaa pygmi! Ei soo aato vika. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6374 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 03.02.2011 18:21 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Hei, siä oot vaa pygmi! Ei soo aato vika. |
Mutsis on pygmi. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
scotti Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Tam 2009 Viestejä: 107 Paikkakunta: YLIVIESKA
|
Lähetetty: 03.02.2011 21:32 Viestin aihe: |
|
|
Ittellä on paranneltu hilux-86 hirvenpyyntiin.
hyttää sais olla kyllä enämpi mut sitte lava pienenis.
Keula ja lavavinssi, kippi,Aussilocker kitkalukon tilalla takana,O-tehostin.
Toimii mut aina on lisää paranneltavaa.
vielä ku sais keulaan paineilmalukon niin sitte ois oikee 4veto.
tsekkaa youtube (moosehilux). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ultima Thule Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Huh 2006 Viestejä: 998
|
Lähetetty: 03.02.2011 22:41 Viestin aihe: |
|
|
scottillahan oli ihan toimivan oloinen auto. Onko tupla akut vai riittääkö potku vinssin käyttöön yhdelläkin akulla? _________________ Pyydystä&Paista! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
scotti Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Tam 2009 Viestejä: 107 Paikkakunta: YLIVIESKA
|
Lähetetty: 03.02.2011 23:15 Viestin aihe: |
|
|
tuplaakut vakiona.
eikä oo mitkään isot mut on toiminu.
sinnehän mahtuis oliko ne 90amp jota yks liike kauppaili.
mut massi tiukilla laitoin 62amp:set. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RipeH Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Syy 2005 Viestejä: 919 Paikkakunta: Kuhmo
|
Lähetetty: 04.02.2011 23:27 Viestin aihe: |
|
|
Jo niillä on vehkeet! Hienoa scotti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vt ***
Liittynyt: 22 Syy 2005 Viestejä: 333
|
Lähetetty: 05.02.2011 21:51 Viestin aihe: |
|
|
Oiskohan Jeep Commander 3,0 CRD Limited hyvä maastoauto? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 05.02.2011 22:58 Viestin aihe: |
|
|
vt kirjoitti: | Oiskohan Jeep Commander 3,0 CRD Limited hyvä maastoauto? |
Tää nyt on vain mun mielipide, mutta toi QuadraDrive II voimansiirrolla ei ole ainoastaan hyvä, se on paras.
Tuo mersun 3 l CRD on huoletttomin ja lujin moottori, millä maastoauton voi saada. Ja voimaa löytyy mukavasti jo vakiona.
QuadraDrivenä tuo on aito 100% neliveto, joka etenee. Jos haluaa täydellistä maastokykyä, on tuotakin toki syytä hieman korottaa ja pyöräkokoa kasvattaa.
Varustuksen ja matkustusmukavuuden puolesta huippuluokkaa. Hinta on kohtuullinen verrattaessa esim. Landcruiser ta Land Rover. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pjtk Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Maa 2004 Viestejä: 199 Paikkakunta: pirkanmaa
|
Lähetetty: 05.02.2011 23:28 Viestin aihe: |
|
|
Kaveri osti tänään suht hyvän maastoauton. 84 vuoden Ford Bronco jossa Mustangin ruisku pannu. Turvakaaret ja palalukko taka-akselilla. Vakiokorkunen ja alla 37/14 Irokit beadlock vanteilla. On jopa niin hyvä maastoauto, että tällä vuosituhannella ei ole ollut kilpien välissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 07.02.2011 12:18 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Mites esim tollanen automaattilaatikko rav4:nen. Tutulla oli sellasesta ennen ostoa kärähtänyt laatikkoöljyt, lisäksi vaihtoväli oli laiminlyöty. Ilmeni laatikon sekavana toimintana. Kärähtämisen syyksi oli epäilty hangessa tms. jauhattamista. Kuinka helposti tuollasesta lootaöljyt kärähtää? Eli onko niin ettei kovin paksulumista tietä kannata pitkälle jauhattaa? Vai poistuuko ongelma jos käytetään L-asentoa jolloin pelissä on vain ykkönen? Vai käryääkö sitten ne härvelit jotka kytkee vetoa taka-akselille?
Onko tuollaisen hankinta järkevää jos tiedossa on satunnaisia auraamattomia teitä ajettavana, ei kuitenkaan samanlaista umpihanki ajoa kuin Peto:n postaamassa videossa? |
Tuossa 2. linkissä mainitaan, että neliveto muka kytketään päälle nappia painamalla. Käsittääkseni kyseessä on kuitenkin keskitasauspyörästön lukko, jolloin auto vielä etenee, vaikka 1 pyörä olisi ilmassakin, edellyttäen ettei se toinen kulma sudi niin kevyesti, että kyseesä on ristiriipunta. Siitä ei RAV4 selviä, mutta muuten tuolla ratkaisulla etenee hämmästyttävän hyvin. Vanhemmissa malleissa sai sen lukon päälle alta 100km vaudissa päälle, esim loskan yllättäessä moottoritiellä ja se tuli joskus kyllä todella paikallensa. Nykyisistä en nyt muista lukittuuko tuo keskipyörästö enää vauhdissa, vai vaatiiko pysähtymistä. Keskitasauspyörästö on vissiin lamellikytkimellä ja se on tarkoitettu jatkuvasti jakamaan voimaa erisuhteissa akseleiden välille, eikä käryämään. Aito automaatti lootana sallii tietysti kytkeä vaikka 1. päälle ja tuskin tulee paljon luistatusta, nim: kokemusta on, kun piti päästä loskaiselta järvenjäältä penkasta ulos. Ja muistaakseni se center difflock kytkee myös vsc-järjestelmän pois päältä. Tiedä sitten, että jarruttaako niitä pyöriä enää mikään, jos sutimista on. Kuitenkin 1 pyörä ilmassa ei lopeta etenemistä, kun center-diff on päällä.
"
Halvin ratkaisu näistä on viskokytkin, joka on kuitenkin toiminnaltaan hidas. Lamellikytkimen toimintaa ohjataan elektronisesti. Tällöin voidaan ottaa huomioon mm. jokaisen pyörän pyörimisnopeus erikseen ja vääntömomentti päätettäessä, kuinka paljon voimaa ohjataan taka-akselille."
http://www.ajovalo.net/maasturien_tekniikka.htm
http://plaza.fi/moottori/koeajot/toyota-rav4-20-multidrive-s-riittavasti-maasturia
P.S. Suzuki vitarassa oli aika näppärä erikseen kytkettävä neliveto. Heilautti 4-vedon päälle ja hups. Etupyörissä olikin ne napalukot jotka meni sitten väkisin päälle. Eipä mitä, kun tartti sitten sulalle tielle tullessa sen nelivedon pois, kun ei voi oikein ajaa lukot päällä, ja väänsi vipua taas, niin lukot jäi päälle kunnes peruutti sellaiset 5-10m ja autosta tuli taas takavetoinen. Kätevää!!! No tuollainen kevyt etumoottorinen ja takavetoinen, ja vielä höyhenenkevyt takapää sai parikertaa kyllä niskavillat pystyyn ja pumpun pyörimään, kun kiihdytettäessä pikkutieltä liikenteen sekaan jäisellä tiellä auto otti täydet 360 astetta ja kun tämä oli kaksi kertaa omakohtaisesti tehty, lähti auto loppuun ajettuna (n. 11 000 Km) kiertoon uudelle onnelliselle omistajalle (toivottavasti hengissä vielä). Emäntäkin huomautti, että "se entinen Sportswagon 4WD oli hyvä ajaa (245 000, ilman mitään vikaa), mutta tämä niinku liikkuisi alla". RAV4
Offtopickia pukkaa, kun ei ole tuo RAV4 "hyvä maastoauto", mutta oli se aikanaan kyllä näppärä vehjes. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tikkakoski Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Huh 2006 Viestejä: 1223
|
Lähetetty: 07.02.2011 21:55 Viestin aihe: |
|
|
Volvo laplander c 303 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|