OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Liimajäämien poistaminen esim. kiikarin rungosta
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.02.2012 10:31    Viestin aihe: Liimajäämien poistaminen esim. kiikarin rungosta Vastaa lainaamalla viestiä

Huomasin eilen, että Nitromors toimii tässäkin erinomaisesti.
Siis wanha kunnon morssi, ei se metyleenikloridi-vapaa litku.

Ainakaan elaksoidulle alumiinille se ei tee mitään, sinistyksestä en tiedä.
Paksukin kovettunut epoksiliima lähtee 2-3 käsittelyllä helposti.
Toki liiman alla ollut pinta jää hieman harmahtavammaksi kuin musta putki muuten, mutta morssilla ei ole tähän osuutta.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6924

LähetäLähetetty: 14.02.2012 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meoptaan ei kannata välttämättä kokeilla, asetonillakin lähtee mustaa väriä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.02.2012 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se lienee sitten maalattu tjs.?

Asetoni ei vaikuttanut em. tapauksessa mitenkään, ei elaksointiin eikä kyllä epoksiinkaan.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 11:22    Viestin aihe: Re: Liimajäämien poistaminen esim. kiikarin rungosta Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Huomasin eilen, että Nitromors toimii tässäkin erinomaisesti.
Siis wanha kunnon morssi, ei se metyleenikloridi-vapaa litku.

Ainakaan elaksoidulle alumiinille se ei tee mitään, sinistyksestä en tiedä.
Paksukin kovettunut epoksiliima lähtee 2-3 käsittelyllä helposti.
Toki liiman alla ollut pinta jää hieman harmahtavammaksi kuin musta putki muuten, mutta morssilla ei ole tähän osuutta.


Mikä kiikari?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.02.2012 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhempi Kahles, Helia L.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Maisteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 2187

LähetäLähetetty: 14.02.2012 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Egun kiikari?
Saksmanneilla tuntuu olevan joku pakkomielle tuohon kiikareiden liimailuun.



RiUDE kirjoitti:
Vanhempi Kahles, Helia L.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maisteri kirjoitti:
Egun kiikari?
Saksmanneilla tuntuu olevan joku pakkomielle tuohon kiikareiden liimailuun.


Saisikohan tuolla Nitromorsilla irti kiikarin, joka on vielä liimattuna renkaisiin? Pitäisi saada sitä Nitromorsia menemään renkaan ja kiikariputken väliin, vaikka se taitaa olla aika tahmeaa tököttiä siihen tarkoitukseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.02.2012 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon dilemmaan sain hyvän vinkin muistaakseni nimimerkiltä Aris60.
Eli lämpöä jalkaan sopivan välikappaleen kautta.

Eli esim. kupariplootun reuna jalkaa vasten, ja plootuun lämpöä.

Ehkä Aris kertoisi lämpötiloista yms. enempi, ettei mennä hatarien muistikuvien pohjalta metsään?

Germaaneilla on tosiaan ollut ikävä perinne tuohon liimailuun.

Oletko kokeillut kevyttä napautusta jalkaan (jalka ruuveilla kiinni renkaissa)?
Itselläni on yleensä jo sillä irronnut.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Tuohon dilemmaan sain hyvän vinkin muistaakseni nimimerkiltä Aris60.
Eli lämpöä jalkaan sopivan välikappaleen kautta.

Eli esim. kupariplootun reuna jalkaa vasten, ja plootuun lämpöä.

Ehkä Aris kertoisi lämpötiloista yms. enempi, ettei mennä hatarien muistikuvien pohjalta metsään?

Germaaneilla on tosiaan ollut ikävä perinne tuohon liimailuun.

Oletko kokeillut kevyttä napautusta jalkaan (jalka ruuveilla kiinni renkaissa)?
Itselläni on yleensä jo sillä irronnut.


Se rengas on liimattu joka puolelta kiinni, ylhäältä ja alhaalta. Renkaan lyhyt alaosa varmaan lähteekin helpolla irti, mutta se yläkappale on vaikea, kun se ulottuu runkoputken puolivälin alapuolelle ja sitä pitäisi samalla jollain työkalulla levittää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6924

LähetäLähetetty: 14.02.2012 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dremelillä renkaan yläosasta lähes poikki, sitten lämpöä renkaan toiseen puoliskoon ja nyppäsee irti. toiselle puolelle sama homma. Voi olla että lähtee ehjänäkin lämmittämällä ja lievällä voimalla irti.

Noin 100 asteessa alkaa epoksi irtoamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:
Dremelillä renkaan yläosasta lähes poikki, sitten lämpöä renkaan toiseen puoliskoon ja nyppäsee irti. toiselle puolelle sama homma. Voi olla että lähtee ehjänäkin lämmittämällä ja lievällä voimalla irti.

Noin 100 asteessa alkaa epoksi irtoamaan.


Hyvä neuvo. Mahtaakohan onnistua ihan käsivaralta, ettei mene runkoputki vahingossa samalla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.02.2012 14:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mie levitän noita renkaiden yläosia tökkäämällä ylhäältäpäin ruuvin reikiin (vain toisiin) 5 tuuman naulat, ja puristamalla naulojen kantoja toisiaan kohti. Tällöinhän rengas "leviää".
Näin ne saa herkempi pintaisenkin putken päälle ilman naarmuja.

Voisi irrota tuollakin lailla ne renkaat, ja jäisivät vielä ehjiksi?
Tai ainakin yhdistettynä lämpöön.
Loppujen lopuksi se epoksi ei kuitenkaan yleensä ole kovin tiukasti itse renkaissa kiinni.

Edit: selventävä taideteos:

_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 14:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos, hyvä vinkki tuokin, kyllä näillä eväillä pitäisi jo onnistua irrottaminen ... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 14.02.2012 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On saksalaisilla melkoisia rekyyleitä kivääreissä, jos liimata tarvii putket kiinni. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.02.2012 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Otanpa vähän takaisin tuota aiempaa, kyllä se nitromors jotain härmää siitä elaksoinnin pinnasta liuottaa jos pidempään antaa vaikuttaa.
Ja pintavaurioisesta kohdasta kun pääsee "paljaalle" alumiinille, aika nopeastikin alkaa irrottamaan.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com