OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Haulikon tukkien teko, korjaus ja pintakäsittely
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17089
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 16.06.2014 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teimpä tukkiremonttia berettaan joutessani... tein empiirisen vertailututkimuksen kaapissa olevaan haulikkokalustoon ja kas kummaa hoksasin lyhyenä pitämäni beretan perän olevan koko joukon pisin ja vielä omituisesti vinoon muotoillun.... epäilykset heräsivät kiekkoradalla kun varmuutta ei saanut, joskus kiekko hajosi tomuksi, joskus meni halki ja joskus jatko matkaansa vaikka ennakot ja tuntuma hyvästä laukauksesta jäi...


-nyt mitoitus just sama kuin valmetissa, perät sattuvat olemaan identtiset mitoitukseltaan ja minulle just passelit 15v. Kokemuksella....

-no näkee nyt ke ko radalle pääsee.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tukkikaveri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2014
Viestejä: 262

LähetäLähetetty: 17.06.2014 15:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valmetin perämitoitus, tai oikeastaan harjan korkeus ei käy yhtään Berettaan. Nyt ammut varmasti alle.
_________________
(jyvä) kasa-ampujat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PT82
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Elo 2006
Viestejä: 196

LähetäLähetetty: 23.06.2014 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löytyisikö täältä apua seuraavaan pulmaan;
Beretassa (DT10) etutukki liikkuu hieman ylös-alas suunnassa, ei sivuttaisliikettä.
Pystyykö etutukkia itse jotenki "kiristämään" että liike lakkaa. Liike on melkoisen pieni, mutta kaikki lisähaittatekijät radalla ovat turhia.
_________________
Tuolta se tuli, ja tuonne se meni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 6232

LähetäLähetetty: 23.06.2014 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

PT82 kirjoitti:
Löytyisikö täältä apua seuraavaan pulmaan;
Beretassa (DT10) etutukki liikkuu hieman ylös-alas suunnassa, ei sivuttaisliikettä.
Pystyykö etutukkia itse jotenki "kiristämään" että liike lakkaa. Liike on melkoisen pieni, mutta kaikki lisähaittatekijät radalla ovat turhia.


Itse liimasin aikoinaan SKB:n tukkiin piipun alle pari kerrosta teippiä parin sentin matkalle. Loppui liikkuminen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17089
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 23.06.2014 13:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tukkikaveri kirjoitti:
Valmetin perämitoitus, tai oikeastaan harjan korkeus ei käy yhtään Berettaan. Nyt ammut varmasti alle.



Hmmm täsmälleen samaan käy ja molemmat käy jyvällä just keskelle kuvion eli ei yläkäyntiä piipuissa.


-kiekkokierros 22, paremmin sopii kuin ennen remonttia. Tukin harjaan en koskenut lainkaan, sattu olemaan valmetinkanssa täysin sama perä.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
meikaankka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Mar 2007
Viestejä: 86

LähetäLähetetty: 20.01.2016 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve. Mitähän kohtaa mie en tajua. Kyseessä kaverin vanha Monte Carlo ja tukki pitäisi liimailla kuntoon. Homma tökkäsi heti alkujaan kun ei raudat lähe irti. Liikkuu toistasenttiä edestaas mutta joku ottaa kiinni eikä väkisin uskalla. Kuva tuli pieneksi mutta josko tuosta jotain selkoa saisi.


Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6924

LähetäLähetetty: 20.01.2016 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää ottaa laukaisukoneisto irti. Se on yhdellä taikka kahdella ruuvilla kiinni kehyksen alapinnassa. Hio siihen ruuvinkantaan joku meisseli just sopivaksi, ettei tule pahat jäljet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
meikaankka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Mar 2007
Viestejä: 86

LähetäLähetetty: 20.01.2016 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänks. Onnistui. Ruuvi oli pilattu jo valmiiksi. Tukki on lohduttomassa kunnossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17089
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 18.02.2016 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

näppärä poraus

https://www.youtube.com/watch?v=nQJt_o6e-TQ
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 18.02.2016 19:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nerokasta. kiitokset linkistä, auttaa moneen tekemättä jääneeseen hommaan.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17089
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 18.02.2016 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan saman ahaaelämyksen sain ittekin... sorvia ittellä mutta noinhan se menee aina suoraan.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 18.02.2016 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnistuuhan tuo pylväsporallakin ainakin jotenkin, luulisin.
Sorvauttaa kappaleen, jossa toisessa päässä on esim. 60 asteen kartio, eli kuten sorvin keskiökärjessä. Toisessa päässä esim. M10 kierteellä oleva tappi.
Laittaa porakoneen puristimeen kiinni jonkun metallikappaleen.
Siihen sitten poraa alkureiän pylväsporakoneella ja tekee M10 sisäkierteen, johon ruuvaa tuon "kartiokappaleen kiinni".
Silloinhan poranterän ja kartion kärjen pitäisi olla suht. tarkasti kohdallaa?

Eikä tuota kartiota tarvitse edes sorvauttaa, onnistuu sen pylväsporakoneellakin hiomaan.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17089
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 19.02.2016 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käsin mä olen tähänasti tehny, eipä vielä mistiä silläkään konstilla.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EgorZ
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Hel 2010
Viestejä: 85
Paikkakunta: Lounaassa

LähetäLähetetty: 19.03.2016 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos jollain kokemusta tuosta CCL RED ROOT OIL:ista? Olis Merkel 47E ehostuksen alla ja haluaisin sen alkuperäisen punaisuuden tukista pois.
Tukki on nyt hiottu 800 paperilla ja putsattu CCL:n mukana tulevalla cleanerilla.
Shafoilista ollaan montaa mieltä, mutta kyllä yksi hyvinkin tunnettu aseseppä sanoi, että älä käytä shaftoilia. ??
Tuo CCL:n condition oil on kyllä hienoa tavaraa!! RED ROOT vaan hiukan arveluttaa, tuleeko tukista vielä punaisempi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sivu 8 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com