Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 04.10.2015 22:27 Viestin aihe: |
|
|
GoPro kirjoitti: | Niin ja onkos kellään tietoo minkälaisen systeemin pitäisi hommata että saa jimnyn katolle suksiboxin? kun yleensä vissiin myydään raudat ja kiinnikkeet jotka pultataan koriin kiinni muttakun jimnyssä on jo pituus suunnassa kattokaiteet niin minkälaista poikittaisrauta hässäkkää pitäis ruveta haeskelemaan?. |
Paa vaikka tällaset.
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/555/273822/autot/suzuki/jimny-98-#Korin-osat-Kattotelineet--taakkatelineet
Tosin kannattaa miettiä tuota boxi hommaa, saattaa tuulenpuuska viedä mini suikan mennessään ku pääsee tuonne boxin alle tarttumaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 06.10.2015 19:23 Viestin aihe: |
|
|
Ei tuolla boxilla juurikaan merkitystä tunnu olevan jimpan katolla.
Kesän ajelin taas ilman, ja kk sitten pulttasin taas kiinni, enkä eroa huomaa.
Muuta kuin sen, että firman parkkihallissa pitää muistaa kiertää yksi roukkuvan viemäriputken kiinnike .
Omassani on muistaakseni jotkut bilteman universaali tangot, ihan välttävästi istuu kaiteisiin. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jyskyttäjä Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Syy 2010 Viestejä: 93 Paikkakunta: seinäjoki
|
Lähetetty: 03.12.2015 19:40 Viestin aihe: |
|
|
onko kukaan ostanut jimnyyn etuakselin kääntöpallon korjaussarjaa? korjaushuolto.fi myy jotain sarjaa mutta myyjä väitti ettei pyöränlaakeri käy alipainelukkojen kanssa. suitsani on vuosimallia 2000. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9505
|
Lähetetty: 05.12.2015 20:48 Viestin aihe: |
|
|
No jos ne Jimnyn on, niin luulisi käyvän kun kaikissa alipaineiset napalukot 1999 -> tämä päivä. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.12.2015 21:00 Viestin aihe: |
|
|
Luulisi käyvän. Mitä siinä sarjassa muuten on?
Itse vaihtaisin samalla vetarin stefasta lähtien ulospäin kaikki jos ei vielä ole vaihdettu.
Sen kuitenkin voi olettaa porsivan kai joskus 6 vuoden jälkeen?
Eli
Vetarin stefa
Olkatappien laakerit
Pallontiivisteet
Ja ainakin ennen nuo osat kannatti ehdottomasti tilata jimnybits:ltä britanniasta. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jyskyttäjä Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Syy 2010 Viestejä: 93 Paikkakunta: seinäjoki
|
Lähetetty: 08.12.2015 21:26 Viestin aihe: |
|
|
Eli sarja sisältää:
Kääntöpallon tiivisteen kiinnityspelteineen.
Navan ja vetoakselin stefan.
Olka-akselin laakerit.
Pyöränlaakerin.
Etunavan kiinnitys prikan ja mutterin.
ja samalla avauksella vaihdan kyllä kaikki. Sitä kyllä itsekkin ihmettelin että tuosta sarjasta ei pyöränlaakeri sovi jimnyyn jossa alipainetoimiset navat. vaikka kaikki jimnyt on niillä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.01.2016 13:53 Viestin aihe: |
|
|
130tkm jälkeen alkoi kytkin antautumaan. Seassa puunajoa ja tienlanausta.
Uusi valeon sarja suomesta olisi kustantanut n. 350 e.
Saksasta sama sarja kotiovelle 170€.
Laakerikaupasta uusi silmälaakeri 8€.
Laakerin mitat M13A koneelle muuten on
Ulko:32mm
Sisä:15mm
leveys:9mm
normaali urakuulalaakeri siis.
Ilman nosturia en viitsinyt itse käydä kikkailemaan, 3h sai asiansa osaava korjaaja menemään, sisältäen myös öljynvaihdon.
Samalla huomattiin että vaihdelaatikon alapuolella oleva kannatinkumi oli revennyt kahtia, tiedä milloin ja miksi.
Kannattaa ehkä tarkastaa kun auton alla käy, joskaan eihän tuo vaikuta kuin laatikon ylöspäin pompotukseen kovassa menossa kai. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jyskyttäjä Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Syy 2010 Viestejä: 93 Paikkakunta: seinäjoki
|
Lähetetty: 08.01.2016 14:56 Viestin aihe: |
|
|
Minkä väristä jäähdyttäjän nestettä olette käyttäneet jimnyssä? tuo oma oli 2000 vuosimallia ja ostettaessa oli vihreät nesteet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
GoPro Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Syy 2015 Viestejä: 150
|
Lähetetty: 28.01.2016 10:56 Viestin aihe: |
|
|
Omqqn -99 malliin vihreetä pistin juur ko jakopääremontti ja vesipumppu uusittiin. Kytkin omassa jimpassa kans ollu heikos kunnos jo vuoden. Joskus koitin kaveria vetäsät pikkuletosta irti mut ei edes sutinu. Luisti vaa samantein. Matak ajos ei haittaa, mitää raskasta en ol uskaltanu vetää. Jollaki lailla huomaa et lähdöis vähä luistaa ja ulahtaa jos ei heti kytkintä nosta ylös, kai siinäki remontti alkais olee ajankohtanen Eli riude ei vissii kallis remontti ollu ko osat vajaa 200 ja 3 tuntii ammattimiehen tyätä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 28.01.2016 11:09 Viestin aihe: |
|
|
Siinähän se hinta on, ammattimiehet velottaa töistään eri hintoja .
Mutta tuohan siis on helppo vaihtaa, kone irti kiinnikkeistä riittää.
Jos olisi ollut aikaa, olisin tehnyt itse kaverin nosturilla, ei vaadi mitään erikoisosaamista tai erikoistyökaluja.
Tietysti jos ei koskaan ole kytkinremppaa tehnyt, tilanne on toinen.
Autodata näytti muistaakseni 2,7h töille, eli siitä voi laskea yrittääkö korjaamo kovin paljoa veloittaa ekstraa. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9505
|
Lähetetty: 05.02.2016 21:51 Viestin aihe: |
|
|
Paljonko Jimppa kuskit yleensä on painanut kytkimellä? Kahdeksan vuotta tuli juuri ikää ja mittarissa kohta 90K mutta isommilla (tooosi isoilla 215/75 ) joutuu, jos ei nyt luistattamaan, niin nostamaan hitaammin.
Muuten päässyt pienellä rempalla. Olkalaakerit, etujarrut (laikat tuli vaihdettua samalla vaikka vain palat oli vähissä kun kaikki maksoi karseat 98€) ja pakoputki (pakosarjaa lukuunottamatta) tuli juuri uusittua. Jälkimmäinen sitten Suikan palikoina maksoikin ihan tarpeeksi, mutta kestänee sitten toiset 8v toisin kuin "merkittömät". Ai niin, toinen etuparkki on kerran palanut...
Olkalaakerit oli alun jo ostaessa tiedossa että ominaisuus, ja pakoputkenkin lyhyt ikäisyydestäkin tullut kuultua, mutta pitkäänhän tuokin kesti. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
GoPro Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Syy 2015 Viestejä: 150
|
Lähetetty: 01.03.2016 20:26 Viestin aihe: |
|
|
Äskön ko jimnyllä parkkeerarin kotio huomasin että vilkuttaa nelivedon valoo. Kytkin takavedolle ja takaisin nelikolle niin ei enää valo syttynyt. Avasin ikkunan ja kytkin edes takaisin niin ei kuulunut alipaine napojen kytkeytymistä. Eikä nelikko ollutkaan päällä, kun koitin vähä suditella. Kömmein auton alle ja jakolaatikosta lähtevä kardaani on kyllä kytkettynä nelikon ollessa päällä. Mitään rusahdusta ei kuulunut. Onko jollakin kokemusta vastaavasta tilanteesta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
k08888 Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2011 Viestejä: 697
|
Lähetetty: 01.03.2016 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Joku alipainevika varmastikkin.
Letkussa tai navassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
moder_pt Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2010 Viestejä: 167
|
Lähetetty: 02.03.2016 14:59 Viestin aihe: |
|
|
+1.
Vaihtaa manuaaliset napalukot, niin pääsee ongelmista. _________________ RELEASE THE HOUNDS!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 02.03.2016 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Mulla tuppas olla jimnyssä sellasta ilmiöö, että tyhjäkäynnillä herkästi vilkutteli nelivetovaloo. Ei varsinaisesi ollu merkkejä että lähtis neliveto pois päältä, mutta ainakin valo palo varmemmin kun piti vähän kierroksia koneessa. Niihin vakuumijuttuihin liittynee sekin. Joskus asiaa tongittiinkin mutta ihan pienellä penkomisella ei vuotoa löytyny. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|