Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3582 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 03.12.2017 21:12 Viestin aihe: |
|
|
Kuin moniurahihnan katkeeminen vaikuttaa venttiileihin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 03.12.2017 22:29 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Kuin moniurahihnan katkeeminen vaikuttaa venttiileihin? |
Koska citikka.
2.2hdi koneessa moniurahihna pääsee rikkontuessan kampiakselin hihnapyörän ja lohkon väliin, joka taas saa jaon hyppäämään pois paikoiltaan.. _________________ Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3582 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 03.12.2017 23:25 Viestin aihe: |
|
|
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 03.12.2017 23:36 Viestin aihe: |
|
|
Siinä ois mettästäjälle kulkupeli. Ei pieni viti mettätiellä haittais ja vois saaliinki nostaa suoraan lavalle.
https://huutokaupat.com/fi/v/633544 _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 03.12.2017 23:46 Viestin aihe: |
|
|
Paljonkohan menee diisseliä jos pikku hangessa pörräilee? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 04.12.2017 08:00 Viestin aihe: |
|
|
Noita välillä myynnissä huomattavasti edukkaamminkin: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=149982 _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kallelep Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Jou 2016 Viestejä: 126
|
Lähetetty: 08.12.2017 12:30 Viestin aihe: |
|
|
Onko noista Terrano 2:sta minkälaisia kokemuksia? Pitäis vähän etenevämpi auto hommata, niin tuo on aika hyvin sattunut silmään. Johan niissä alkaa kaikissa olemaan se 300tkm mittarissa, mutta ilmeisesti tekniikka toimii kohtuu varmasti? Ruostuminenhan se ongelma taitaa olla.
Kulutushan tuon tyyppisissä autoissa on kova, mutta minkäs teet. Yhellä autolla se on silti toimeen tultava ja pääosin ajo on maantieajoa. Kulutus nyt ei kovin paljoo ilmeisesti tippuisi vaikka crv:n tai vastaavan laittais? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 11.12.2017 00:36 Viestin aihe: |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=rkzJ18FHgac
Mitäs raati sanoo moisesta vertailusta.
Itse olem useampaakin versiota ajanut molemmista mutta aikajana 20 vuotta ja eri vuosimalleja. Hankala tehdä maasto ominaisuuksien vertailua.
Hankitesti ois mielenkiintoinen ja omalla kohdalla se käytännöllisin. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 11.12.2017 02:23 Viestin aihe: |
|
|
Itellä ollut disko 3 ja land cruiseri. Land rover on parempi ajaa sekä tiellä että vaikeissa paikoissa. Se on oikeastaan parempi kaikessa paitsi kestävyys ja kulutus. Ja tuossa kestävyydessä onkin sitten eroa kuin yöllä ja päivällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
audii Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2005 Viestejä: 842 Paikkakunta: Savo
|
Lähetetty: 17.12.2017 14:37 Viestin aihe: |
|
|
kallelep kirjoitti: | Onko noista Terrano 2:sta minkälaisia kokemuksia? Pitäis vähän etenevämpi auto hommata, niin tuo on aika hyvin sattunut silmään. Johan niissä alkaa kaikissa olemaan se 300tkm mittarissa, mutta ilmeisesti tekniikka toimii kohtuu varmasti? Ruostuminenhan se ongelma taitaa olla.
Kulutushan tuon tyyppisissä autoissa on kova, mutta minkäs teet. Yhellä autolla se on silti toimeen tultava ja pääosin ajo on maantieajoa. Kulutus nyt ei kovin paljoo ilmeisesti tippuisi vaikka crv:n tai vastaavan laittais? |
Metsämiehen auto. Ruostehan se tahtoo vaivata joo. Tekniikka on suht yksinkertaista ja varmaa, kuluvia osia joutuu tietysti vaihtelemaan jonkin verran. Itsellä ollut reilun puoli vuotta/25 tkm alla eikä mitään ihmeitä ole vielä ilmennyt. Etukardaani on väljä, mutta se johtuu enempi huollon puutteesta. Etenee hangessa ihan kohtuudella, tuossa omassa on vielä koria nostettu 5 cm. Eihän siinä mitään oikeita lukkoja ole, eikä keskitasauspyörästöä, joten nelivedolla ei ajella ympäri vuoden ja se pahin ristiriipunta saattaa jäädä selvittämättä. Metsästyshommissa pärjää varmasti niissä paikoissa missä ase kyydissä saa/on järkevää muutenkaan ajella.
Kulutus on minulla ollut kesärenkailla 11-12 l/100 km 245/75-16 all terraneilla. Talvirenkaina on 245/70-16 nastat, näillä kulutus on 10-11. Alle kympin en oo päässy kertaakaan, mutta hyvin lähelle. Ajosta varmaan 90% on matkaa.
Tosiaan vaihdelaatikot noissa manuaaleissa tahtoo porsia jossain vaiheessa. Jos alkaa oireilla, niin äkkiä vaan laakerit vaihtoon. Monessa on ollut myös mittaristossa ongelmia ja niitä on vaihdeltu, joten huoltokirja kannattaa tutkia tarkkaan, että kilometrit varmasti täsmäävät. _________________ Tie sydämeen käy rintalastan kautta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bertoni Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Huh 2004 Viestejä: 113
|
Lähetetty: 18.12.2017 18:02 Viestin aihe: |
|
|
Onko missään 2 vetoisessa nykyautossa ns. lukkoperää? Edes lisävarusteena? Ennen muinoin niitä oli joissain merkeissä. Nykyisin taitavat kaikki olla elektronisia abs jarruun perustuvia "etenemisen edistäjiä." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 19.12.2017 12:25 Viestin aihe: |
|
|
Eikös se ollut Volvo aikanaan henkilöautopuolella missä oli lukkoperä?
Nykyautoista oli muistaakseni ainakin RS Skodassa.
Kiinnostaisi kuulla myös miten iso ero on kitkalukolla ja jarruilla toteutetulla nykyään jos on kokemusta molemmista? Manuaali subarun perässä on ainaskin kitkalukko. Taitaa olla, että kitkalukkoja on yhä vähemmän? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 19.12.2017 13:55 Viestin aihe: |
|
|
Ettei lie olisi Skodassakin jarruilla toteutettu ... Jonkinlaista lukkoa tarjotaan Volkkarinkin sporttisempiin malleihin, käytännössä varmasti sama vempele miten sitten onkin tehty.
Kitkalukko jarruttaa erilaisilla ratkaisulla akseleiden pyörimisnopeuksien eroja tasauspyörästön yli. Jarruilla toteutettaessa tuo tehdään jarruttamalla, eihän tuo paljon levyjä tai paloja sinänsä kuluta tai kuumenna ellei jatkuvasti sudittele.
https://www.race.fi/fi/news/entry/293/locking-differential-101 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 20.12.2017 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Mun nyt kymmenkunta vuotta vanhassa hiluksissa oli jo joku vuosi sitten takapään kitkalukko täysin hengetön. Ihan kuin sitä ei olis ollenkaan, kun kokeilee ristiriipuntatilannetta. Ei kai se jarruhässäkkä huonompi voi olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 21.12.2017 09:20 Viestin aihe: |
|
|
Joo, "kitkalukko" ja kytkettävä 100% lukko on aika paljon eri asia. Siviili/henkilöautopuolella ei taida juuri olla 100% lukkoja vaan nekin vähäiset määrät (esim. takavetoisissa sporttimalleissa tms) ovat olleet jonkinlaisia kitkalukkoja...toimii tyydyttävästi uutena ja kun molemmat renkaat ovat saman kitkamäärän alustalla....mutta "ristiriipunnassa" ei taida edes uutena toimia... _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|