Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 07.05.2019 19:25 Viestin aihe: |
|
|
Tuliko otettua automaatti, vai manuaali? Hintaeroahan on vain 1700 € noilla. Mulla saapuu RAV4 hybridi AWD 17.5 liikkeeseen. Tilasin 3.1, joten kyllä silläkin aikaa on mennyt matkan tekoon. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rta72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Tam 2015 Viestejä: 198
|
Lähetetty: 07.05.2019 21:03 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Tuliko otettua automaatti, vai manuaali? Hintaeroahan on vain 1700 € noilla. Mulla saapuu RAV4 hybridi AWD 17.5 liikkeeseen. Tilasin 3.1, joten kyllä silläkin aikaa on mennyt matkan tekoon. |
Automaatti, nelikko ja bensakoneella. Edellinenki auto on automaatti niin ei sitä varmaan enään osaisi tota tikkua ees heilutella. Manuaalilla olis tainnu kyllä saada 500kg enemmän vetokykyä jos en väärin muista. Tilattu jossain helmikuun puolessa välissä. Saitko myyjäliikkeeltä noin tarkan arvion, se on sitten varmaan suomessa jo? Meidän liike ei osannut sanoa saapumisajasta vielä mitään mutta toivottavasti tulee pian. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aktiini Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hel 2011 Viestejä: 747
|
Lähetetty: 07.05.2019 23:22 Viestin aihe: |
|
|
Minkälaisia rahatukkoja vastaan uusia RAVeja on saanut liikkeistä tilailtua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 08.05.2019 00:23 Viestin aihe: |
|
|
Tuolla on tietoa näistä EU autoista. En sitten tiedä , kuuluuko multi terrain asetus tuohon torque vectoring systeemiin, vai onko se pelkästään Adventure ja Limited USA malleja koskeva oikea maasturi varustus.
https://newsroom.toyota.eu/2019-the-new-rav4/
Ja jos jenkkien jutut pitää laajemminkin paikkaansa, niin on kyllä mainio peli tuo bensakone.
"Standard on all AWD-equipped gas RAV4 models, Multi-Terrain Select gives drivers the ability to maximize traction when driving through mud, sand, rocks, dirt and snow. The system is easy to use thanks to control buttons or a control dial (depending on the grade) positioned to the left of the transmission shift lever.
The driver can select Mud & Sand mode for beach driving, or Rock & Dirt mode for trails. Using the Multi-Information Display (MID), the driver can view torque allocation and slip control, which change depending on driving and road conditions." _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 08.05.2019 00:58 Viestin aihe: |
|
|
Aktiini kirjoitti: | Minkälaisia rahatukkoja vastaan uusia RAVeja on saanut liikkeistä tilailtua? |
Ihan taskurahalla lähtee, kun vie hyvän auton vaihdossa. Huonolla vaihdokilla joutuu pulittamaan joko 40 000 €, tai 54 000 €. Siltä väliltäkin saa nelivetoja ja manuaaleja allekkin. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 08.05.2019 08:17 Viestin aihe: |
|
|
Uudemmissa Land Cruisereissahan on se MTS-Systeemi, jospa ovat saaneet sitä vietyä RAV neloseen ja jos Haldexista ottaa kaiken irti voi olla vaikka kuinka kyvykäs peli. Esim. Land Rover ottaa Haldexista kaiken irti ja niillä pääsee... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 08.05.2019 09:02 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä Haldexeista, mutta tuossahan pitäisi olla ihan on/off nuo vetolaatikot, eikä mitään luistatuksia. Eli voi ajella ilman vetopyörästön kiehumisia mielin määrin. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 08.05.2019 09:15 Viestin aihe: |
|
|
Tuskin siellä mitään torsen tyyppistä jatkuvaa nelivetoa on...? Jos ei sitten ole jotain ihan omaa viritystä.
Anyways, jos sen monilevykytkimen saa lukkoon olipa Haldex tai oma ratkaisu kuten esim. Suzukissa niin kestää se rasitusta. Sen kytkinpakan luistaminen tekee sen lämmön kuten TM on todennut Subarun kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 08.05.2019 09:50 Viestin aihe: |
|
|
Rahkonen kirjoitti: | Tuskin siellä mitään torsen tyyppistä jatkuvaa nelivetoa on...? Jos ei sitten ole jotain ihan omaa viritystä.. |
https://youtu.be/d1UG1a38diw
On uus systeemi. Saa välitettyä vaikka 100% vedosta yhdelle pyörälle. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rta72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Tam 2015 Viestejä: 198
|
Lähetetty: 08.05.2019 09:51 Viestin aihe: |
|
|
Itseasiassa heti kun tulin purnaamaan tänne, niin tuli viesti että auto on matkalla Belgiasta jälleenmyyjälle. Varmaan samassa laivassa tuli kun euroshopperin auto.
Muistaakseni lueskelin että veto kytketään on/off jonkinlaisella kynnellä/koukulla eli vetoa ei säädellä jarruttamalla pyörää tjs. Korjatkaa jos meni ihan pieleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
rta72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Tam 2015 Viestejä: 198
|
Lähetetty: 09.05.2019 14:12 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Tuossahan on hyvin esillä se multi terrain asetus. Eli ensin ei etene, mutta asetusta päälle ja niin vain mennään. Muistapa tulla kertomaan, kun saat autosi tuosta vetohommasta.
https://www.youtube.com/watch?v=xeMgL5JGbpI |
Joo voin laittaa tietoa sitten kun sen saan. Vaatii varmaan vähä manuaalin pläräämistä että pääsee jyvälle tosta multi terrain selectistä. Ei ihan aukee miksi toi on rock & dirt tilanne. Mikähän tcs on? Omassa työvehkeessä touch control steering, mutta oisko tässä traction control system eli luistonesto? 😁 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 09.05.2019 14:50 Viestin aihe: |
|
|
Olen tuota yrittänyt etsiä, että onko varmasti tuota multiterrain asetusta 2,0 L olemassa, muttei oikein meinaa löytyä. No toivottavasti se on, kun kuitenkin tuo uusi vetosysteemi pitäisi olla. Tai näkyyhän se vissiin my Toyotan sivuilta löytyvästä ohjekirjasta. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aktiini Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hel 2011 Viestejä: 747
|
Lähetetty: 09.05.2019 23:32 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Olen tuota yrittänyt etsiä, että onko varmasti tuota multiterrain asetusta 2,0 L olemassa, muttei oikein meinaa löytyä. No toivottavasti se on, kun kuitenkin tuo uusi vetosysteemi pitäisi olla. Tai näkyyhän se vissiin my Toyotan sivuilta löytyvästä ohjekirjasta. |
Insinööriä kovasti aina häiritsee nämä videot nimellisesti samansta Jenkki-versiosta jossa kuitenkin eri moottori Syvällistä raporttia edelleen odotellessa kun auton saat ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 10.05.2019 00:51 Viestin aihe: |
|
|
No kyllähän siellä on ohjekirjassa melko hyvin selitetty Multiterrain käyttöä. Sivulta 334 alkaen löytyy tietoa. Nopeusrajoituksia on moden yllä pysymiseen 25 ja 40 km/h rajoituksilla. Loistava juttu, jos tuo MTS on mukana. Land cruiseria se on järjettömän hyvä systeemi. Mulla on lisäksi crawl control, joka ajaa koko autoa vaikka puolikasta kävely vauhtia ja pysäyttelee vapaat pyörinnät pois etupyöriltä, kun keskeltä ja takaa on lukossa. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|