OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

6.5 vai 338
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
76253r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Huh 2004
Viestejä: 272
Paikkakunta: hausjärvi

LähetäLähetetty: 24.12.2005 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No minkäslaista kasaa sä sillä saat aikaseksi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Crowhunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2005
Viestejä: 1260

LähetäLähetetty: 24.12.2005 16:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos mua tarkoitat nii norman jakctmatsilla kolme laukausta 2cm 100 metriä. muuten ei ole ollut mahdollista ampua kasoja kun radalle pääsee harvoin ja montuilla ampuminen kielletty.

Nyt tiistaina tulee harrisin bibidit ja sitte yritän päästä hiukkavaaran 300 metrin radalle. sitte pitemmän matkan kasat saanpi tietoon.

tuollasetkin kasat kyllä minun mielestä kelpaa ihan hyvin tuollasten hirvieläinten pyyntiin ja itse käytän asetta myös haaskalla
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
hendrik
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Hei 2005
Viestejä: 19
Paikkakunta: Viro

LähetäLähetetty: 24.12.2005 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BePSiman1 kirjoitti:
Jostakin syystä 0.30" miehillä on yleensä se käsitys että 9,3mm olisi aivan hirveä kanuuna. Minulla on ainoana meidän porukasta "kunnon tykki" eli 9,3x62 ja sen kaiken kaatavaa mahtia vain vahvistavat urbaanilegendat kaikkien 9,3 mm tehosta Wink
Toissa syksynä porukassa kerrottiin tositapahtumasta jossa Lapua 9,3x66 isolta sonnilta oli irronnut koko etulapa reilun 100 metrin päästä ammuttuna...
Ilmeisesti minulle on myyty Oulun Aseesta jonkinlaisia alilatauspatruunoita kun mun 9,3:lla ei saa kuin vajaat kämmenen kokoiset vertymät kylkiin Crying or Very sad
Mutta tuo kuuskutonen olisi jo jotakin - jos sen hankkisi niin pääsisin varmaan hirvimiesten eliittiin ja jopa ne kauan kaivatut rintakarvat saattaisivat kasvaa Laughing Laughing Laughing


Totta se on, että .30 miehet tietävät että 9,3mm on liian paljon. Itsekin luulin samaa. Siihen asti kun ammuin tällä syksyllä 9,3x62 R93 blaserilla kauriin. Luoti oli joku saksalainen (RWS luultavasti) 16,5grammainen puolivaippa. Tulos oli hyvä, kauris kuoli ja liha ei pilantunut kovin paljon ( kylkiluihin osuin). Sama työtä olen tehnyt 308win Sako Hunterilla jo 7vuotta. Hirviä olen myös ampunut, yleensä olen osunut riittävän hyvin. Pari on kyllä mennyt verelläkin pois. Ne huonot laukakset olisivat varmaan ollut vähemmän huonoja jos olisin käyttänyt vaikka sitäsamaa 9,3x62. Energia olisi ainakin osalta peittänyt mun tehdyn ampumavian. Samalla totuus on se, et ei ole väliä millä teet huonoja (ohi-)laukaksia... tarkkuus on se mikä ratkaisee asian. 308 on mainio kaliiperi yleisaseeksi, harjoittelukin on halvempaa. Saman työn voit tehdä 6,5x55se-llä ja 375h&h-llä. Virossa sanotaan että se on makuasia...

Kaunista Joulua!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juego
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Jou 2004
Viestejä: 2598
Paikkakunta: Kuikkapanta

LähetäLähetetty: 24.12.2005 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noista annetuista vaihtoehdoista jos pitäis valita niin eherottomasti ottasin 338 (on jo) ja tuo 6.5 vois olla sitte vaikka lintu/rata-aseena
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Maa 2004
Viestejä: 640
Paikkakunta: Kuhmo

LähetäLähetetty: 25.12.2005 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä tipuin siinä mielessä kärryltä, kun kirjoitellaan 9,3x62 tehoista mm. hirven suhteen.
Jos tehoja verrataan...niin 338 WM:stä löytyy enemmän tehoa, kuin 9,3x62:sta. Mielestäni nämä on hiukan erilaisia...siinä mielessä, että 338 WM:llä pystyy ampumaan kauemmas...suorempi lentorata.
Näistä eri lataus vaihtoehdoista en osaa sanoa juuta enkä jaata.
Sen verran tiedän, että 338 kohdalla on vaihtoehtoja aikapaljon käytössä mm. luodin osalta...oliko se hiukan päälle 10 rammasesta 19,4 rammaseen.
Mutta osuma...siitä se on kaikki kiinni. Saa sitä ampua vaikka millä tykillä, jos menee ns. väljemmältä puolen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com