OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Trapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Maa 2004
Viestejä: 962

LähetäLähetetty: 03.01.2006 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Höh. Minä ainakin haluan ajaa autolla puuhun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 03.01.2006 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Mippi kirjoitti:
Vortex se vaan ridaa dösällä.


Tuohan on aivan totta. Eikös tuolla ollut siitä sinun bussista kuvakin Wink

Myönnetään, totta se on. Minun dösäni kuva löytyy kyllä sieltä "kuvia menopeleista" topicin alta. Myös kaksipyöräisen dösäni.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
V_P_K
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2005
Viestejä: 382
Paikkakunta: Väylänvarsi

LähetäLähetetty: 03.01.2006 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kuivaa lunta saa olla 30 cm niin nelivetohenkilöautollakin siinä kahlaa. Ja Kalkkoavissa olen käynyt kolmesti 200 sarjan volvolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 03.01.2006 16:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

V_P_K kirjoitti:
Kyllä kuivaa lunta saa olla 30 cm niin nelivetohenkilöautollakin siinä kahlaa. Ja Kalkkoavissa olen käynyt kolmesti 200 sarjan volvolla.


No mutta 200 sarjan volvohan onkin olemukseltaan kuin patrolli. Aika rattimies saa olla joka ilman vakavampia osumia Kalkkoaivin tuvalle ajaa. Saitsijärvelle pääsee henkilöautollakin kun nätisti ajaa. Sieltä on muuten nykyään poltettu välistä yksi silta lähes poikki, että taas on enemmän haastetta menijöille...
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2118

LähetäLähetetty: 03.01.2006 16:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäisköhän tuo ottaa kehuna vai moitteena ku minun maasturin sanotte olevan kuin Volvo Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 03.01.2006 17:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokainenhan tykkää siitä omasta menopelistään ja sen on maailman paras auto, mutta käytäntö se sanelee sen auton toimivuuden ja mukavuuden.
Maastureissa ei yleensäkään pitäisi olla lukkiutumattomia jarruja, niillä ei ole #askanverran tarvetta maastossa ajettaessa. Vinssi on kylläkin tarpeellinen kapistus, mutta riittävän suurella ketjutaljallakin jo selviää aika pitkälle.
Napalukkojen kanssa puolestaan on omat kuppikuntansa niin automaattisten- kuin mekaanistenlukkojen kanssa.
Riittävän isot kiekot alla niin matka joutuu eikä auto ole alustasta kiinni.
Karjapuskuri on aika ehdoton, se kun suojaa auton keulaa aika paljon.
Lisävaloja on hyvä olla ainakin riittävästi, niin eteenpäin kuin taaksepäin sivustoja unohtamatta.
Webasto on kiva lisälaite, kun tullaan autolle rättiväsyneinä ja vaatteet märkinä.
Ilmastoinnin kanssa on taas niin ja näin, ilmahan vaihtuu kun ikkunaa avaa hieman, älä laita kuitenkaan kättäsi avatusta ikkunasta ulos ( voi vetää käteen).
Liikenteessä maasturilla ajettaessa ei voi olla kiire, sillä vain ajellaan ja perille päästään jossain vaiheessa (eivät rekatkaan spurttilähtöjä ota).
Ohjaustehostimia on useampaa mallia, on hydraulista sekä vasempaa ja oikeaa riippuen kuskin kätisyydestä.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 03.01.2006 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Country - Golf nyt ei ole minkäänlainen maastoauto. Shocked

Golfissa jo renkaiden pieni koko tekee maavarasta niin pienen, ettei sillä ole maastoon mitään asiaa.
Metsäautoteillähän tuollaisella nelivetohenkilöautollakin ajelee, ei siinä mitään - ja maantiellä golf on paaaljon parempi kuin SJ käppyrä.

Katsokaapa sellaisen kantrikolvin pellin alle, huomaatte että moottori on siellä kovin syvällä ... on unohtunut suunnittelijoilla nostaa korin mukana ylemmäs... Laughing

SJ:n kulutuksesta voisi sanoa että syksyn aikana meni noin kolme tankillista, kilometrejä en mitannut mutta 2-3 päivänä joka viikko oltiin pyynnissä.
Meidän hirviporukassa ei hyvällä katsota "Visakoivu":n kaltaisia, jotka pelkästään ajelevat autollaan ympäri pitäjää koko jahtipäivän viitsimättä astua autostaan ulos. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kpiispa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 267

LähetäLähetetty: 03.01.2006 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos yhdellä autolla pitää pärjäillä niin kannattaa miettiä mitkä ihan oikeasti ovat sen auton käytön tarpeet. Jos hirviä pitää sieltä umpimetsästä vedellä pois ja puuhun kiipeillä niin oikea maasturihan se on oltava.

Mutta tällaisen pienriistametsästystä ja kalastusta harrastavan pääosin maantiellä ajelevan käyttöön on riittänyt mainiosti tuollainen paljon parjattu city-"maasturi". Osittain työreissujenkin takia olen parhaimmillaan ajellut noin 50 000 km vuodessa maantiellä ja sitten loput muutamat tuhannet eritasoisesti hoidettuja metsäautoteitä harrastehommissa. Ihan maastossa ajo on kyllä rajoittunut siihen metsäautotien varteen parkkeeraamiseen.

Tuota maantieajon määrää ei kehtaa millään hirveällä jyrällä enää ajella, mutta tuollaisella henkilöautomaisella citymaasturilla sen ajaa ihan mielikseen. Kuten Rastinsahi tuossa mainitsikin niin tuossa metsäautoteillä ajelussa taas maavara on tärkeämpää kuin vetävien pyörien määrä ja hyvin on pärjännyt tuollaisella automaattisesti kytkeytyvällä nelivedollakin (=kaksiveto).

Uskottavuuttahan ei citymaasturilla oikein metsästyspiireissä saa, mutta onneksi olen jo ohittanut sen iän että kovasti välittäisin muitten kettuiluista.

Ja tottakai senverran pikkupoikaa on jäljellä että jos rahaa riittäisi niin ostaisin sekä maantie- että maastoajoon omat lelunsa, nykyisen käytön olen olosuhteiden pakosta pärjännyt nykyiselläkin kalustolla oikein mainiosti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17063
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 03.01.2006 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vortex kirjoitti:


Eiköhän Country, Suzuki sun muut korkeammat autot pääse tuolle mainitsemallesi tuvalle, vaikka ne eivät mitään täysiverisiä maastoautoja olekaan.


korjataan nyt senverran että suzuki_on_täysverinen maastoauto Exclamation Exclamation Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Visakoivu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2005
Viestejä: 318

LähetäLähetetty: 04.01.2006 00:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

762-39 kirjoitti:
Country - Golf nyt ei ole minkäänlainen maastoauto. Shocked

Golfissa jo renkaiden pieni koko tekee maavarasta niin pienen, ettei sillä ole maastoon mitään asiaa.
Metsäautoteillähän tuollaisella nelivetohenkilöautollakin ajelee, ei siinä mitään - ja maantiellä golf on paaaljon parempi kuin SJ käppyrä.

Katsokaapa sellaisen kantrikolvin pellin alle, huomaatte että moottori on siellä kovin syvällä ... on unohtunut suunnittelijoilla nostaa korin mukana ylemmäs... Laughing

SJ:n kulutuksesta voisi sanoa että syksyn aikana meni noin kolme tankillista, kilometrejä en mitannut mutta 2-3 päivänä joka viikko oltiin pyynnissä.
Meidän hirviporukassa ei hyvällä katsota "Visakoivu":n kaltaisia, jotka pelkästään ajelevat autollaan ympäri pitäjää koko jahtipäivän viitsimättä astua autostaan ulos. Wink


Countryssä on on isommat renkaat ja isompi maavara kuin "vakiogolfissa" Lisäksi vielä neliveto. Se on mielestäni aika harppaus eteenpäin ihan normaaliakin metsästyskäyttöä ajatellen. Puihin kiipeilyt on ihan erikseen.

Kun metsästysalueen pituus on 35km niin kilometrejä kertyy ilman erityistä mukavuudenhaluakin ja joskus on ihan mukava lähteä jahtiin vähän muihinkin maisemiin..

Joku tuolla aiemmin sanoi että maavara on tärkeämpi kuin neliveto. Olen vähän eri mieltä. Vaikka lunta olisikin niukasti niin metsäautotiet ovat usein erittäin liukkaita. Neliveto on silloin ylivoimainen varsinkin jyrkissä nousuissa.

Ostakaa nyt ihmeessä joka mies tuollainen Golf Country! Harmi että niitä on vain yksi myynnissä tuolla myyntipalstalla.. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
1hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2005
Viestejä: 1142
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 04.01.2006 01:49    Viestin aihe: Koeajoin Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin koeajolla uudellä Grand Vitara Suizalla ja oli kyllä ihan mukavan oloinen/näköinen peli. No ei nyt mitään autokuumetta pukannut mutta.............
Ainut moite että tavara/koiratila on melko pieni. Jos on enemmän väkeä matkassa niin vähintään boxi pitäis katolla olla tavaroille. Jatkuva neliveto , alennusvaihteet ja keskitasaupyörästön lukko oli.
Akseleille ei lukkoja ollut eikä myöskään luistonestoa.
_________________
Ampuminen on sitte herkkä laji
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
silverghost
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Elo 2005
Viestejä: 50
Paikkakunta: kirkkonummi

LähetäLähetetty: 04.01.2006 06:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no niin, itselläni on 3-kulkuneuvoa, kaikki 4-vetosia.
kun joutuu talvisin käymään metsätöissä niin arvostaa pääsyä mahdollisimman lähelle pelipaikkaa.

toyotan hilux -89 2.0 bensa, tyhjällä lavalla ei mihinkään...

mamman kauppakassi toyota 4runner -94 3.0 v-6 bensa, sisätiloiltaan todella pieni. kulutus dösien luokkaa...

mutta chevy suburban -97 6,5 TD, on nahkat kahdeksalle ja mukavuutta löytyy jokavuotisille lapinreissuille yllinkyllin, ja mikä parasta, on rek kuorma-autoksi joten vero on vaan 143,50€/v. tähän asti, on myös lumisillä metsäautoteillä päässyt pidemmälle kuin kummalaakaan toyotalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jari2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1284
Paikkakunta: pohjois-häme

LähetäLähetetty: 04.01.2006 10:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olettekos Opel Fronterasta kuulleet, siitä 3-ovisesta lyhyestä mallista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 04.01.2006 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä nyt esimerkkinä normaalia maastoa, jossa maavaraa tarvitaan. Nelikko ei paljoa auta jos öljypohja osuu metrin välein kiveen.



Kuka tunnistaa auton?
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5545

LähetäLähetetty: 04.01.2006 11:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lanttu ruiseri Question
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 5 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com