Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Trapper Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Maa 2004 Viestejä: 962
|
Lähetetty: 03.01.2006 15:52 Viestin aihe: |
|
|
Höh. Minä ainakin haluan ajaa autolla puuhun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 03.01.2006 16:12 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: | Mippi kirjoitti: | Vortex se vaan ridaa dösällä. |
Tuohan on aivan totta. Eikös tuolla ollut siitä sinun bussista kuvakin |
Myönnetään, totta se on. Minun dösäni kuva löytyy kyllä sieltä "kuvia menopeleista" topicin alta. Myös kaksipyöräisen dösäni. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
V_P_K Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Hei 2005 Viestejä: 382 Paikkakunta: Väylänvarsi
|
Lähetetty: 03.01.2006 16:15 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kuivaa lunta saa olla 30 cm niin nelivetohenkilöautollakin siinä kahlaa. Ja Kalkkoavissa olen käynyt kolmesti 200 sarjan volvolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 03.01.2006 16:23 Viestin aihe: |
|
|
V_P_K kirjoitti: | Kyllä kuivaa lunta saa olla 30 cm niin nelivetohenkilöautollakin siinä kahlaa. Ja Kalkkoavissa olen käynyt kolmesti 200 sarjan volvolla. |
No mutta 200 sarjan volvohan onkin olemukseltaan kuin patrolli. Aika rattimies saa olla joka ilman vakavampia osumia Kalkkoaivin tuvalle ajaa. Saitsijärvelle pääsee henkilöautollakin kun nätisti ajaa. Sieltä on muuten nykyään poltettu välistä yksi silta lähes poikki, että taas on enemmän haastetta menijöille... _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
guide Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2005 Viestejä: 2118
|
Lähetetty: 03.01.2006 16:55 Viestin aihe: |
|
|
Pitäisköhän tuo ottaa kehuna vai moitteena ku minun maasturin sanotte olevan kuin Volvo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Puuhapete Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 4974 Paikkakunta: Salon emäseurakunta
|
Lähetetty: 03.01.2006 17:20 Viestin aihe: |
|
|
Jokainenhan tykkää siitä omasta menopelistään ja sen on maailman paras auto, mutta käytäntö se sanelee sen auton toimivuuden ja mukavuuden.
Maastureissa ei yleensäkään pitäisi olla lukkiutumattomia jarruja, niillä ei ole #askanverran tarvetta maastossa ajettaessa. Vinssi on kylläkin tarpeellinen kapistus, mutta riittävän suurella ketjutaljallakin jo selviää aika pitkälle.
Napalukkojen kanssa puolestaan on omat kuppikuntansa niin automaattisten- kuin mekaanistenlukkojen kanssa.
Riittävän isot kiekot alla niin matka joutuu eikä auto ole alustasta kiinni.
Karjapuskuri on aika ehdoton, se kun suojaa auton keulaa aika paljon.
Lisävaloja on hyvä olla ainakin riittävästi, niin eteenpäin kuin taaksepäin sivustoja unohtamatta.
Webasto on kiva lisälaite, kun tullaan autolle rättiväsyneinä ja vaatteet märkinä.
Ilmastoinnin kanssa on taas niin ja näin, ilmahan vaihtuu kun ikkunaa avaa hieman, älä laita kuitenkaan kättäsi avatusta ikkunasta ulos ( voi vetää käteen).
Liikenteessä maasturilla ajettaessa ei voi olla kiire, sillä vain ajellaan ja perille päästään jossain vaiheessa (eivät rekatkaan spurttilähtöjä ota).
Ohjaustehostimia on useampaa mallia, on hydraulista sekä vasempaa ja oikeaa riippuen kuskin kätisyydestä. _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
762-39 Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Huh 2004 Viestejä: 1293
|
Lähetetty: 03.01.2006 20:16 Viestin aihe: |
|
|
Country - Golf nyt ei ole minkäänlainen maastoauto.
Golfissa jo renkaiden pieni koko tekee maavarasta niin pienen, ettei sillä ole maastoon mitään asiaa.
Metsäautoteillähän tuollaisella nelivetohenkilöautollakin ajelee, ei siinä mitään - ja maantiellä golf on paaaljon parempi kuin SJ käppyrä.
Katsokaapa sellaisen kantrikolvin pellin alle, huomaatte että moottori on siellä kovin syvällä ... on unohtunut suunnittelijoilla nostaa korin mukana ylemmäs...
SJ:n kulutuksesta voisi sanoa että syksyn aikana meni noin kolme tankillista, kilometrejä en mitannut mutta 2-3 päivänä joka viikko oltiin pyynnissä.
Meidän hirviporukassa ei hyvällä katsota "Visakoivu":n kaltaisia, jotka pelkästään ajelevat autollaan ympäri pitäjää koko jahtipäivän viitsimättä astua autostaan ulos. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kpiispa Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Mar 2005 Viestejä: 267
|
Lähetetty: 03.01.2006 21:45 Viestin aihe: |
|
|
Jos yhdellä autolla pitää pärjäillä niin kannattaa miettiä mitkä ihan oikeasti ovat sen auton käytön tarpeet. Jos hirviä pitää sieltä umpimetsästä vedellä pois ja puuhun kiipeillä niin oikea maasturihan se on oltava.
Mutta tällaisen pienriistametsästystä ja kalastusta harrastavan pääosin maantiellä ajelevan käyttöön on riittänyt mainiosti tuollainen paljon parjattu city-"maasturi". Osittain työreissujenkin takia olen parhaimmillaan ajellut noin 50 000 km vuodessa maantiellä ja sitten loput muutamat tuhannet eritasoisesti hoidettuja metsäautoteitä harrastehommissa. Ihan maastossa ajo on kyllä rajoittunut siihen metsäautotien varteen parkkeeraamiseen.
Tuota maantieajon määrää ei kehtaa millään hirveällä jyrällä enää ajella, mutta tuollaisella henkilöautomaisella citymaasturilla sen ajaa ihan mielikseen. Kuten Rastinsahi tuossa mainitsikin niin tuossa metsäautoteillä ajelussa taas maavara on tärkeämpää kuin vetävien pyörien määrä ja hyvin on pärjännyt tuollaisella automaattisesti kytkeytyvällä nelivedollakin (=kaksiveto).
Uskottavuuttahan ei citymaasturilla oikein metsästyspiireissä saa, mutta onneksi olen jo ohittanut sen iän että kovasti välittäisin muitten kettuiluista.
Ja tottakai senverran pikkupoikaa on jäljellä että jos rahaa riittäisi niin ostaisin sekä maantie- että maastoajoon omat lelunsa, nykyisen käytön olen olosuhteiden pakosta pärjännyt nykyiselläkin kalustolla oikein mainiosti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 03.01.2006 21:50 Viestin aihe: |
|
|
Vortex kirjoitti: |
Eiköhän Country, Suzuki sun muut korkeammat autot pääse tuolle mainitsemallesi tuvalle, vaikka ne eivät mitään täysiverisiä maastoautoja olekaan. |
korjataan nyt senverran että suzuki_on_täysverinen maastoauto |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Visakoivu Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Kes 2005 Viestejä: 318
|
Lähetetty: 04.01.2006 00:02 Viestin aihe: |
|
|
762-39 kirjoitti: | Country - Golf nyt ei ole minkäänlainen maastoauto.
Golfissa jo renkaiden pieni koko tekee maavarasta niin pienen, ettei sillä ole maastoon mitään asiaa.
Metsäautoteillähän tuollaisella nelivetohenkilöautollakin ajelee, ei siinä mitään - ja maantiellä golf on paaaljon parempi kuin SJ käppyrä.
Katsokaapa sellaisen kantrikolvin pellin alle, huomaatte että moottori on siellä kovin syvällä ... on unohtunut suunnittelijoilla nostaa korin mukana ylemmäs...
SJ:n kulutuksesta voisi sanoa että syksyn aikana meni noin kolme tankillista, kilometrejä en mitannut mutta 2-3 päivänä joka viikko oltiin pyynnissä.
Meidän hirviporukassa ei hyvällä katsota "Visakoivu":n kaltaisia, jotka pelkästään ajelevat autollaan ympäri pitäjää koko jahtipäivän viitsimättä astua autostaan ulos. |
Countryssä on on isommat renkaat ja isompi maavara kuin "vakiogolfissa" Lisäksi vielä neliveto. Se on mielestäni aika harppaus eteenpäin ihan normaaliakin metsästyskäyttöä ajatellen. Puihin kiipeilyt on ihan erikseen.
Kun metsästysalueen pituus on 35km niin kilometrejä kertyy ilman erityistä mukavuudenhaluakin ja joskus on ihan mukava lähteä jahtiin vähän muihinkin maisemiin..
Joku tuolla aiemmin sanoi että maavara on tärkeämpi kuin neliveto. Olen vähän eri mieltä. Vaikka lunta olisikin niukasti niin metsäautotiet ovat usein erittäin liukkaita. Neliveto on silloin ylivoimainen varsinkin jyrkissä nousuissa.
Ostakaa nyt ihmeessä joka mies tuollainen Golf Country! Harmi että niitä on vain yksi myynnissä tuolla myyntipalstalla.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
1hunter Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2005 Viestejä: 1142 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 04.01.2006 01:49 Viestin aihe: Koeajoin |
|
|
Kävin koeajolla uudellä Grand Vitara Suizalla ja oli kyllä ihan mukavan oloinen/näköinen peli. No ei nyt mitään autokuumetta pukannut mutta.............
Ainut moite että tavara/koiratila on melko pieni. Jos on enemmän väkeä matkassa niin vähintään boxi pitäis katolla olla tavaroille. Jatkuva neliveto , alennusvaihteet ja keskitasaupyörästön lukko oli.
Akseleille ei lukkoja ollut eikä myöskään luistonestoa. _________________ Ampuminen on sitte herkkä laji |
|
Takaisin alkuun |
|
|
silverghost Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 04 Elo 2005 Viestejä: 50 Paikkakunta: kirkkonummi
|
Lähetetty: 04.01.2006 06:25 Viestin aihe: |
|
|
no niin, itselläni on 3-kulkuneuvoa, kaikki 4-vetosia.
kun joutuu talvisin käymään metsätöissä niin arvostaa pääsyä mahdollisimman lähelle pelipaikkaa.
toyotan hilux -89 2.0 bensa, tyhjällä lavalla ei mihinkään...
mamman kauppakassi toyota 4runner -94 3.0 v-6 bensa, sisätiloiltaan todella pieni. kulutus dösien luokkaa...
mutta chevy suburban -97 6,5 TD, on nahkat kahdeksalle ja mukavuutta löytyy jokavuotisille lapinreissuille yllinkyllin, ja mikä parasta, on rek kuorma-autoksi joten vero on vaan 143,50€/v. tähän asti, on myös lumisillä metsäautoteillä päässyt pidemmälle kuin kummalaakaan toyotalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 04.01.2006 10:04 Viestin aihe: |
|
|
Olettekos Opel Fronterasta kuulleet, siitä 3-ovisesta lyhyestä mallista? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 04.01.2006 11:25 Viestin aihe: |
|
|
Tässä nyt esimerkkinä normaalia maastoa, jossa maavaraa tarvitaan. Nelikko ei paljoa auta jos öljypohja osuu metrin välein kiveen.
Kuka tunnistaa auton? _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 04.01.2006 11:40 Viestin aihe: |
|
|
lanttu ruiseri _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|