OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tämän päivän avolavat!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 3034
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voitt0 kirjoitti:
Patruuna kirjoitti:
Käy kevätpilkillä Lapissa ja hakee tämän.

18000€, ajettu 149000km, 2019vm. Siistikuntoisen näköinen. Jää vielä rahaa parempiin renkaisiin ja vaikka korotus-sarjaan.

https://www.blocket.se/annons/norrbotten/toyota_hilux_dubbelhytt_2_4_awd_euro_6/1001287918


eipä jää kun tullin laskuri näyttää reilua 7600€ autoveroa, mutta aika hyvällä tarkkuudella budjetissa


No eipä tosiaan. Kaverilla teki vissiin 4000-5000€ ja melko samanlainen. Mistähän tuollainen ero
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Voitt0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2013
Viestejä: 1205
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 26.04.2024 16:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
Voitt0 kirjoitti:
Patruuna kirjoitti:
Käy kevätpilkillä Lapissa ja hakee tämän.

18000€, ajettu 149000km, 2019vm. Siistikuntoisen näköinen. Jää vielä rahaa parempiin renkaisiin ja vaikka korotus-sarjaan.

https://www.blocket.se/annons/norrbotten/toyota_hilux_dubbelhytt_2_4_awd_euro_6/1001287918


eipä jää kun tullin laskuri näyttää reilua 7600€ autoveroa, mutta aika hyvällä tarkkuudella budjetissa


No eipä tosiaan. Kaverilla teki vissiin 4000-5000€ ja melko samanlainen. Mistähän tuollainen ero


Korjaan eli laitoin ensin laskuriin hinnaksi 25000 eikä 18000 jolloin vero olisi Tullin laskurilla noin 5500€. Aikaisemmin tulli käytti veron perusteena Suomessa olevien pyyntihintojen keskiarvoa vähennettynä tietyllä prosentilla jota en muista. Nyt ei tullin hintalaskuri löytänyt referenssihintaa 2019 Hiluxille. Hintapyynnit Suomessa näyttäis olevan +-40k€ jolloin vero ois yli kympin. Mutta mitäpä tässä spekuloimaan kun Valtsulle ei euro6 kelpaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5560

LähetäLähetetty: 27.04.2024 05:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ruotsin hintoja kun vertaa niin silloin viimeistään selviää suomen verotuksen järjettömyys, vielä jos laittaa vierekkäin 2 ja 4 paikkaisen hinnat niin ei tässä ole mitään järkeä. Järkevän hintaisesta työkalusta tehdään hinnoittelulla eliittiauto, jos uuden 4 paikkaisen ostaa ja klikkaa vähän palikkaa mukaan niin 90000 heilahtaa tililtä helposti. Siihen päälle kympin kulutus nykyisellä dieselin hinnalla ja käyttövoimavero.

Pärsaukisen ongelma...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KKP specialist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2013
Viestejä: 854

LähetäLähetetty: 27.04.2024 07:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Töissä ajan paljon ja myös todella huonoja teitä. Aikaisemmin oli käytössä reilun kymmenen vuotta vanha Hiluxi ja nykyää vähän tuoreempi Isuzu. Molempiin pitää tehdä jatkuvasti remonttia ja katsastuksessa löytyy aina jotain erikoista.
Hiluxi on oikeasti lämmin auto, vaikka moottori (2.4) on todella laiska. Hilux vetää nelivedolla vain kahdella pyörällä .Taka-akselilta löytyy kytkettävä lukko, joten auto ajetaan ensin jumiin ja sitten vaihdetaan pienelle alueelle ja aletaan jännittämään suostuuko lukko kytkeytymään. Tyhjällä lavalla jousitus on rasittavan kova. Penkissä on karkea säätö selkänojalle ja reisitukea ei nimeksikään. Hilux on ihan hyvä auto.
Isuzun moottori (2.5) on selkeä tehokkaampi, mutta lämpöä ei meinaa tulla sisätiloihin asti, jopa sivuikkunat saattaa jäätyä. Firmassa on useampi D-maxi ja kaikissa sama ominaisuus. Lisälämmittimestäkään ei ole tähän apuja. Taka-akselilla on kitkalukko, joten nelivedolla on aina kolme pyörää vetämässä. Juositus on selvästi pehmeämpi, vaikka kantavuus on käsittääkseni sama. Ajoasennon saa paremmaksi. Lisäksi Isuzussa on kaappari ovet, jotka helpottaa tavaran siirtelyä penkin taakse todella paljon!
Kaiken kaikkiaan molemmilla pärjää ja molempiin olen ollut tyytyväinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 27.04.2024 08:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan Isuzussa sähkövastuksia ilmakanavassa? Oma X-Trail on kuin pakastin talvella, koska lämpöelementti oli hajonnut. Vaihto pitäisi olla melko edukas ja helppo. Tuon näköinen kilke siis:

https://www.proxyparts.com/car-parts-stock/information/part-number/a30105b38010/part/heating-element/partid/8150805/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 1118
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 27.04.2024 08:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

D-Maxilla parisen vuotta aikoinaan ajaneena, se tosiaan oli melkoisen kylmä auto webastosta huolimatta, eli lämppärin kennohan siinä silloin on pieni. Taka-akselin kitkalukosta puhuivat ettei pidä tarpeeksi, ristiriipunnasta ei irtoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 613

LähetäLähetetty: 27.04.2024 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä vähän samojen aatosten ääressä. Vuotunen ajomäärä putot 35 alle 20tkm niin, vois lava-autokin olla vaihtoehto. Onkos nuo fordin rangerit kaukaa kierrettäviä tuossa 25000 hintaluokassa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KKP specialist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2013
Viestejä: 854

LähetäLähetetty: 28.04.2024 07:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Havumetsä kirjoitti:
D-Maxilla parisen vuotta aikoinaan ajaneena, se tosiaan oli melkoisen kylmä auto webastosta huolimatta, eli lämppärin kennohan siinä silloin on pieni. Taka-akselin kitkalukosta puhuivat ettei pidä tarpeeksi, ristiriipunnasta ei irtoa.
Lisälämmitin tuossakin hurisee, mutta ei siitä juuri muuhun ole. Kitkalukko pitää, on testattu monta kertaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17039
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 28.04.2024 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mieluten kunnon lukko saisi olla taka-akselilla, nissanissa on kitka mutta se kyllä pelaa hienosti.

Toki ajoasento ja autoon pitää mahtua, selviää kun kokeilee.

Haluaisin tosiaan kusivehkeet vielä välttää jos mahdollista, senverran viimetalvena seurasin taisteluja niiden kanssa.

Josko huomenna ajelisi jotain renkaita potkimaan liikkeisiin, en ole perehtynyt mitä löytyy.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 3105

LähetäLähetetty: 28.04.2024 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaa ennemmin selvitellä mallikohtaisesti paljonko niiden kusivehkeiden kanssa on ollut ongelmia. Tosiaan 10 vuotta ajelin raskasta kalustoa työkseni, kymmenillä eri autoilla ja suurin osa euro6. Ainoat kusiongelmat oli, että kovilla pakkasilla jäätyi mittarit eikä saanut ainetta lisää. Henkilöautossa ei ole itsellä ollut, mutta lähipiirissä paljonkin eikä juurikaan ongelmia. Mersussa taisi yhdellä tutulla olla viime talvena, mutta muita ei tule mieleen. Äkkiähän tuota selvittää onko muuten mieleisessä mallissa ollut ongelmia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17039
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 29.04.2024 19:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käväsin koeajolla

Hilux -13 3.0l 4-ovinen 160tkm
Dmax -18 1.9l 4-ovinen 260tkm

Hintapolitiikkaan en puutu nyt.


Dmax ensin.... Se oli kovaa kättä saanut ja haisi märälle koiralle, sama koira oli syönyt mm. Turvavyöt, abs ja moottorivikavalo paloi, alusta oli alkuperäismaalissa ja ruosteessa.

Auto itsessään oli itseasiassa aika mukava ajaa, jousitus passelin oloinen noin nissaniin tottuneelle, moottorin koko piti katsoa lapusta että mikä oli, oli todella pirteä vaikka vain 1.9l. Hidas neliveto tooodella hidas, kytkentä sähkökiekolla. 6v manuskaloota.


Hilux.... Siisti, parhaat varusteet mitä sai, isoin 3l kone, automaatti, aluvanteet, nahkapenkit, keppijakolaatikko, oikein nätti....

Koneen kun laittoi päälle niin kyllä se tutulta jyrinältä kuulosti, myös ajossa, mukavuus ja fiilis kuin - 98 mallissa mikä meillä joskus oli, tärisee, ohjaus kaarrosmallia, koko matka kuin viritetyn jousen päällä ja kiihdy ei muu kuski edelleenkään... Ei herttinen sentään.

En sano etteikö olisi luotettava ja kestävä mutta kyllä tuon ikäiseen autoon jo muutkin on saaneet vähän mukavemmat olot, - 02 nissan on jo raketti tuohon verrattuna ja paljon paree ajettava.


No hilux on kyllä edelleen hilux, sen tuntee.


En näistä havittele kyllä kumpaakaan yksilöä, sieltä saa joku muu noutaa omakseen, itse etsin seuraavaksi np300 nissanin vähänajettuna ja isuzusta sen edellisen mallin ilman adblueta koeajoon.

Mutta hyvä että eroja on ja löytyy, molemmissa on omat puolet
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5560

LähetäLähetetty: 30.04.2024 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raportti Hiluxista ei ole yllätys, kuuluu samaan työkalu-kategoriaan kun Hiace. Jälkimmäisellä (3kpl) useampi satatuhatta tuli ajettua kun viimein saatiin alle Transporter niin olihan sillä ajaminen yhtä juhlaa Hiaceen verrattuna.

Uusi Hilux on tulollaan ja jännä nähdä onko se edelleen tehty työkaluksi -80 luvun oppien mukaan, vai onko otettu oppia VW/Fordista jotka molemmat on sangen sivistyneitä Hiluxiin verrattuna.

Amarokista tulee uusi malli ja sen valmistaa Ford joka samalla tulee ottamaan vahvan jalansijan pikuppien markkinoilla.

Audin pikupista nähnyt kuvia ja on kyllä häijyn näköinen peli, mutta ei taida olla konekuskin ensimmäinen valinta ja tulee olemaan kauluspaitapikuppi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Voitt0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2013
Viestejä: 1205
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 30.04.2024 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, ja nää viimeset Mersun pickuphan teki Nissan, ei mersumyyjät asialla juurikaan hehkuttaneet Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.04.2024 15:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja Transportter on myös nykyään Ford Transit

Tuo voi ainoastaa olla hyvä asia. Ford tuskin tekee niin paljon kuraa kuin Vag.

Oon kattonu liikaa Simolan Mikko juutuupista. Klonkswagen on kyllä melkonen, ja Kesko vielä oikein kunnolla ryssii automerkin maineen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17039
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 07.05.2024 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusi amarokkikin on foorti....


Kyllä tuota valikoimaa joka viikko tulee lisää, pitää vain aktiivisesti tutkia...

Perjantaina pääsen yhden ehdokkaan koeajamaan ainakin lisää...
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 4 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com