OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 237, 238, 239 ... 249, 250, 251  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7181

LähetäLähetetty: 30.07.2024 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä yläperän autoilijat on tutustuneet Norjan ureaan, parempaa ku -10 celsiusta. Mutta... No joka tapauksessa, tänä vuonna tehty aloite että urean käyttöön Suomen talvessa pitäisi löytyä järki. Meni Suomessa läpi heittämällä, kiitos autoliiton ja erään polittisen puolueen (en kerro tarkemmin), mutta EUssa tökkäs siihen että EU ei ymmärrä pakkasta, siis lämpötiloja alle 0 astetta celsiusta (kaikki muistaa sen talvikalastusfarssin mikä Brysselissä aikaansaatiin; ei voi olla jään alta kalastusta koska ei järvi voi olla jäässä. Nyt voi.).

Todnäk homma ratkeaa niin että ureaa Norjasta tai sitä ei vain tarvi talvella. Aikataulu on avoin, mutta monta konkurssia vielä tulee tuon pa..s..kan takia. Joka tapauksessa, fanatismi on menettämässä äänivaltaa EUssa joten ADBluen lobbauksella ei ole kohta niin isoa merkitystä. Järki alkaa taas ryömimään päättäviin elimiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3581
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 30.07.2024 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^^Huhu siis että norskien ad-blue olisi erilaista. Eikä nuista linkeistä äkkivilkaisulla selvinnyt että saisi muualta kuin Atlantin toiselta puolelta.

Miksi Suomessa tarviis laitteistoa tutkia? Jos takuut menny niin maksumieheksi vikaantuessa joutuu vaikka olis ite kussut sinne tankkiin, ja jäätyessä taitaa usein joutua maksamaan kuitenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5425
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 30.07.2024 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Miksi Suomessa tarviis laitteistoa tutkia? Jos takuut menny niin maksumieheksi vikaantuessa joutuu vaikka olis ite kussut sinne tankkiin, ja jäätyessä taitaa usein joutua maksamaan kuitenkin.

Nyt kun tuo päästömanipulointi on tapetilla niin sen nimissä asiaa voidaan tutkia. Jos poistat adblue-laitteiston toiminnasta, mutta fiksuna jätät ureatankin paikoilleen niin siinä pitäisi olla hyväksyttyä kamaa tarpeeksi tuoreena. Huhujen mukaan liian vanhasta ureasta herää epäilyt, onko vehkeet toiminnassa. Korostan sanaa "huhujen".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3581
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 30.07.2024 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No totta tuo. Meinasin kyllä, jos tuota pakkaskestävämpää ainetta käyttäis jos jostain sais.

Tuo on kyllä perseestä että täällä sakotetaan päästömanipulaatiosta ilmeisesti, vaikka muutoksella päästöt ja kulutus todellisuudessa pienenisivät, ellei ole jonkun tutkimuslaitoksen tms papereita asiasta. Näin olen ollut ymmärtävinäni
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7181

LähetäLähetetty: 30.07.2024 22:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulle tuli paketti. jotain 9,90 ja siihen rahtia päälle 2 ja jotain. Alle 12 €. Kiinasta. Rekalla tuli pihaan. Joku tuossa mättää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 30.07.2024 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oisko tuossa sitä Denoxiumia? Käsittämätöntä, ettei tuota saada tänne. Tuotahan kokkailusi kotitarpeiksi ihan tavan terveellisista raaka-aineista keittiössä. Säkki ureaa ja ammoniumformiaattia Kiinasta ja akkuvettä Motonetista. Olis jo yhden auton elinkaaren talvipakkastarpeiksi kusta kasassa.

https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/03/f8/deer11_highfield.pdf

Itseasiassa tuossa riittäisi, kun lisää ammoniumformiaattia sopivassa suhteessa nykyiseen adblue litkuun. Eli liuottaa rakeet kuumaan akkuveteen ja tekee kotitarvesekoituksen, jolla ureapitoisuus laskee 20%:n ja ammoniumformiaattia tulee 26%. Vähän hövelimmätkin luvut laskee jäätymistä kohtuu hyvin, niin ei se nyt niin tarkkaa ole. Tai laittaa rakeet suoraan kanisteriin ja odottaa vähän niinku kiljun tekeytymistä ja käy kääntelemässä välillä hyllyllä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1732

LähetäLähetetty: 31.07.2024 07:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Ei muuten tule ainuttakaan kusivehkeillä varusettua autoa tähän talouteen ikinä. Nuohan on aivan jäätävää kusetusta kirjaimellisesti. Shocked


Tämä rajasi meilläkin dieselin pois autoa vaihtaessa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1732

LähetäLähetetty: 31.07.2024 07:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiktokissa, kokkolan autohuollon video toyota rav4 hybridin vioista. Sama vika taisi esiintyä mitsussa. 2020 vuoden autoissa 4 tonnin kaapeleita vaihtoon..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10297
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 31.07.2024 08:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En oo TikTokissa. Pomo osti tämän uusimman korimallin Ravin heti kun niitä sai Suomesta ja se on sillä vieläkin.
Ei ole ollut mitään vikoja, kerta vuoteen öljyt vaihdettu. Ei siis lataushybridi, vaan tavallinen. Vitosen kulutuksella tuntuu kulkevan hänen ajossa.
Kävin sitä joskus koeajamassa ja muuten aivan asiallinen kampe, mutta infotainment systeemi järkyttävä sätös.
Eihän siinä saanut hermoja menettämättä edes navigointia päälle.

Näihin uudenpiin Raveihin/Acrosseihin tuo on päivittynyt ja nyt tuntuu toimivan hienosti.
Itellä on yleensä jaetulla näytöllä Wazen navigointi, Spotify ja Whatsapp.

Ensimmäinen auto, jossa on oikeasti merkitystä ajomoodin valinnalla. Huomaa kyllä, onko eco-asennossa vai sportilla.
Vähän liikaakin omaan makuun noita säätöjä ev/hv + ajomoodin eri kombot. Ei ollut ihan intuitiivisesti omaksuttavissa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 31.07.2024 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Oisko tuossa sitä Denoxiumia? Käsittämätöntä, ettei tuota saada tänne.


Tuota valmistetaan ilmeisesti ihan Siilinjärvellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bearking 2.0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Elo 2011
Viestejä: 374
Paikkakunta: Mualiman napa

LähetäLähetetty: 31.07.2024 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bearking 2.0 kirjoitti:
Maaliskuussa vaihoin Natsi Alltrack:iin (Passat).
Hyvin on pelannu.

+korkeampi maavara
+huonon tien pohja
+paranneltu neliveto

-juuttaan kallis...
-...myös huoltaa.


Passatti lähti marraskuussa vaihtoon.
Tilalle tuli piskuinen T-ROC 2-litraisella bensakoneella nelivetona.
Sport varustepaketti johon kuuluu mm. ajomoodin valintakytkin. Offroad mode toimii vastaavasti kuin alltrack malleissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 31.07.2024 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
En oo TikTokissa. Pomo osti tämän uusimman korimallin Ravin heti kun niitä sai Suomesta ja se on sillä vieläkin.
Ei ole ollut mitään vikoja, kerta vuoteen öljyt vaihdettu. Ei siis lataushybridi, vaan tavallinen. Vitosen kulutuksella tuntuu kulkevan hänen ajossa.
Kävin sitä joskus koeajamassa ja muuten aivan asiallinen kampe, mutta infotainment systeemi järkyttävä sätös.
Eihän siinä saanut hermoja menettämättä edes navigointia päälle.

Näihin uudenpiin Raveihin/Acrosseihin tuo on päivittynyt ja nyt tuntuu toimivan hienosti.
Itellä on yleensä jaetulla näytöllä Wazen navigointi, Spotify ja Whatsapp.

Ensimmäinen auto, jossa on oikeasti merkitystä ajomoodin valinnalla. Huomaa kyllä, onko eco-asennossa vai sportilla.
Vähän liikaakin omaan makuun noita säätöjä ev/hv + ajomoodin eri kombot. Ei ollut ihan intuitiivisesti omaksuttavissa.


Nuo ECO-Sport modet vaikuttaa kaasupolkimen liikkeen pituuteen ja auto kyllä kiihtyy tarvittaessa ihan samaa tahtia kaikilla modeilla. ECO mode puuttuu joihinkin ilmastointi/lämmitys säätöihin kaupunkiajossa ja saattaa olla muutakin lepsuttelua tuon pitkän polkimen liikkeen johdosta. No tuntuma tietysti muuttuu herkemmäksi, kun lähtee kiukkuisemmin helposti Sportilla, kun polkimeen vähän koskee. Nuo 2 EV nappia taas toimii niin, että täyssähköllä ajamisen voi valita molemmista. Toisen napin toinen painallus on Auto/EV tila, jossa tarvittaessa lähtee polttis päälle, jos poljinta kunnolla painaa ja toisessa napissa toinen taas laittaa HYbriditilan päälle, joka säästää sillä hetkellä olleen sähkömäärän akussa, jos sitä on tarvis käyttää johonkin myöhemmin. Tavallaan siis toisesta napista tuo Auto/EV tila käyttää kaiken sähkön ensin ja bensaa loput. Toinen nappi HV tilassa taas käyttää bensat ensin ja sähköt jää jäljelle lopun matkaa. Pitkä painallus rupeaa lataamaan akkua ja lataa sitä johonkin 80% tasoon asti. Joskus kokeilin kun 60 alueella latasi Rangea 1 km aina ajetulle kilometrille. Ajelin sitten Ranget pois ja tulos +/- 0 vs hybridi tilassa ajo. Moottorin käydessä esim 60 alueella se kuluttaa luokkaa 10 L/100 km tahtiin bensaa, eli käy yliteholla ja lataa akkuun ylimääräisen tehon. Näin se pystyy ottamaan bensasta energian 41% hyötysuhteella talteen, mutta tuottaa siis arviolta 30-40 kW luokassa tehoa, jota ei eteenpäin viemiseen kaikkea tarvita ja se on syytä puskea akkuun. Eli moottori käy vain puolet ajomatkasta 10 L/100km kulutuksella ja päätyy siis 5,0 L/100 km lukemaan. Huomaat varmaan jossain kohtaa, että auton tyhjäkäynti on jotain muuta, kuin tavallisen kohdalla, eli olisko luokkaa 1500-2500 rpm välissä, kun tyhjäkäyntiä ei käytännössä ole koskaan, vaan aina moottorista otetaan tuolla 41% hyötysuhteella työ ulos. En tosin tarkkaan tiedä noita lukemia, mutta periaate on tuo ja voisi sanoa, että monella muulla valmistajalla on kyllä mennyt hieman sormi suuhun noiden hybridien kehittämiseen kanssa.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 31.07.2024 12:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
Tiktokissa, kokkolan autohuollon video toyota rav4 hybridin vioista. Sama vika taisi esiintyä mitsussa. 2020 vuoden autoissa 4 tonnin kaapeleita vaihtoon..

Mun vanhassa RX hybridissä on tuo sama takamoottorin liitin joka hapettuu .V M 2008 muistaakseni ja vielä se on ajossa ilman cable gatea.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 31.07.2024 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:
Oisko tuossa sitä Denoxiumia? Käsittämätöntä, ettei tuota saada tänne.


Tuota valmistetaan ilmeisesti ihan Siilinjärvellä.


En tiedä valmistaako kukaan, mutta taitaa olla tuon kanssa vähän sama kun MY dieselin suhteen. Esim MB haastatellessa ei myönnä, että autoon olisi parempi tankata MY dieseliä, kuin vain EN590 luokiteltua tavaraa. Eivät suostu enää tyyppihyväksyntä projekteja käymään sen kanssa läpi ja pitävät kategorisesti kiinni EN590 määritelmästä. Toyotalla tosin samaa idiotismia, ettei muka kannata seurata mitään jonninjoutavia kehityksiä ja juututaan sanaan EN590. Mä olen nyt ajellut LC kusimoottorilla puhtaasti MY dieseliä käyttäen 180 000 km ja erinomaisesti kone pyörii. Tuota Denoxiumia pitäisi vain saada kauppoihin, niin haistattaisin pitkät kaikille Adblue fakki-idiooteille.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5563

LähetäLähetetty: 31.07.2024 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos en väärin muista niin Rav4 takamoottorin pistoke on muuttunut 2022 ja sitä uudemmissa ei pitäisi olla sitä hapettumisongelmaa.

Rav4 plugarin hinta tulee putoamaan reilusti uudessa hinnastossa joka julkaistaan Elokuussa, myyjä veikkasi että hinta saattaa tippua lähelle C-HR plugarin hintaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 237, 238, 239 ... 249, 250, 251  Seuraava
Sivu 238 Yht. 251

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com