Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
micke b Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Elo 2004 Viestejä: 255 Paikkakunta: Häme/Keski- Suomi
|
Lähetetty: 22.02.2010 20:25 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on -00 vuosimallia oleva V70 dieseli ja en voi kun kehua. Toin sen Saksasta noin 4 vuotta sitten ja nyt sillä on työnnetty 220 tkm. Ainoat kulut on kuluvien osien vaihtelut. Mitään maanantaivaivaa ei ole ollut ja motti kesti jopa nokkahihnan osittaisen katkeamisen ja halkeamisen sekä siihen liittyneen nokkarattaan hyppäämisen ajoituksiltaan. Sillä on menty ja mennään metällä paikoista joihin ei huono ukko maasturillaan mene. Lisäksi tavaratilaan mahtuu hyvin kaksi täysikasvuista valkohäntää aseitten ja varusteitten kera.
Pienemmällä paatoksella voi todeta että 2 aikuista ja 3 lasta turvaistuimineen ja kaukaloineen sekä kamoineen mahtuvat siihen juuri ja juuri. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 22.02.2010 20:40 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: |
Tuo subaru voisi ollakin ihan järki peli. Mitä nyt Subarun entisen huoltomiehen kanssa jutellut niin ei se moittinut muuta kuin hankalia ja hintavia huoltoja, mutta itse autossa vähemmän moitittavaa. |
Hyvä käyttöauto. Ei ne sen kalliimpia huoltoja ole kuin muissakaan merkeissä keskimäärin, kalliit huollot ovat jääneet historiaa, kun Subarujen määrä on kasvanut ja samalla huoltopaikkojen. Kannattaa perehtyä subarufoorumin sisätöön, jos tarvitset lisää tietoa huolloista. Monen automerkin perushuolloissa hinnoissa lähes järkyttäviä eroja.. Merkkiliikkeet ovat lähes aina arvokkaimpia, ei vanhalla autolla ole oikein mitään järkeä suosia näitä kalliita huoltoja. Eikä merkkiliike tuo välttämättä mitään laatua (osaamista) huoltoo tai korjaukseen. Esim. Volvojen kanssa on ollut hirveesti ongelmaa Käyttöauton yhteydessä olevan huollon kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hevi Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Tam 2009 Viestejä: 455
|
Lähetetty: 22.02.2010 20:42 Viestin aihe: |
|
|
Minulle auton pitää olla luotettava,en osaa autosta kuin häthätää tulpat vaihtaa ja auton oltava aina lähtövalmiina siksi kyselen, bensankulutus on sivuseikka n.20000 km ajavalle kunhan auto on käyttötarpeisiin sopiva, siksi kyselen kun tiedän että joukossa on asantuntijoita ja ostopäätös olisi hitusen helpompi.
Viimeinen muokkaaja, hevi pvm 22.02.2010 20:45, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 22.02.2010 20:45 Viestin aihe: |
|
|
hevi kirjoitti: | Minulle auton pitää olla luotettava,en osaa autosta kuin häthätää tulpat vaihtaa ja auton oltava aina lähtövalmiina siksi kyselen, bensankulutus on sivuseikka n.20000 km ajavalle kunhan auto on käyttötarpeisiin sopiva. |
Hyvin sanottu!
Samoilla linjoilla!
Eipä tulppiakaan tarvitse kovin usein vaihtaa, jos 20tkm tulee vuodessa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kollaa Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Lok 2008 Viestejä: 305 Paikkakunta: eepee
|
Lähetetty: 22.02.2010 22:06 Viestin aihe: |
|
|
äläkää vain tuohon xc70 sekaantuko ja jos sekaannutte nii lompsa pitää olla lyönnis, sitä saa sitte pajottaa urakalla mm.vetoniveliä,laakereita ym. kaikkee maharollista mitä voi olla ku on jatkuva neliveto,etupää ainaki koko ajan kuralla ja hiukka kallista koriuuta.tossa ylellä tutulla oli ja meleki 5000 paasas rahaa ennenku vaihto sen hiluksiin. _________________ winsu super x2 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 22.02.2010 22:28 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Gerberos kirjoitti: |
Tuo subaru voisi ollakin ihan järki peli. Mitä nyt Subarun entisen huoltomiehen kanssa jutellut niin ei se moittinut muuta kuin hankalia ja hintavia huoltoja, mutta itse autossa vähemmän moitittavaa. |
Hyvä käyttöauto. Ei ne sen kalliimpia huoltoja ole kuin muissakaan merkeissä keskimäärin, kalliit huollot ovat jääneet historiaa, kun Subarujen määrä on kasvanut ja samalla huoltopaikkojen. Kannattaa perehtyä subarufoorumin sisätöön, jos tarvitset lisää tietoa huolloista. Monen automerkin perushuolloissa hinnoissa lähes järkyttäviä eroja.. Merkkiliikkeet ovat lähes aina arvokkaimpia, ei vanhalla autolla ole oikein mitään järkeä suosia näitä kalliita huoltoja. Eikä merkkiliike tuo välttämättä mitään laatua (osaamista) huoltoo tai korjaukseen. Esim. Volvojen kanssa on ollut hirveesti ongelmaa Käyttöauton yhteydessä olevan huollon kanssa. | No ehkä huoltomiehen sanomaan vaikutti sekin että oli ennen subaru/ford/mazda huoltoon siirtymista toyotan huoltomies. Ne taas ovat sieltä edullisemmasta päästä suurelta osin ja ainakin helpoimpiin huollettaviin kuuluvia. Niisä minusta on iso plussa se että kuuluvat luotettavuudeltaan kärkikastiin ja jos jotain tulee on huolto/korjauskin sitten helppoa.
Merkkihuollon asentajia koulutetaan niiden merkkien tekniikkaa varten. Kuitenkin samanlaisia tumpeloita voi olla ihan molemmissa. Niin kyläpajoissa kuin merkkihuollossa. Esim. juuri tuon subaru-/ford-/mazdahuollon tapauksessa asentaja kertoi ihan pomotasolta asti olevan meiningin sellaista hällävaliä. Eli kunhan näyttää että sille on jotain tehty. Toyotalla oli ollut paljon tarkempaa. Ei ole varmaan merkki kohtainen asia mutta voi siinäkin olla jotain eroja. Kyläpajoilla usein tehdään tunnollista työtä koska siellä on kyse yleensä omasta leivästä ja maineen pitää pysyä hyvänä. Merkkikorjaamoissa käytetään aina merkkiosia. Sen tiedän olevan hyvä asia ainakin tojotissa. Esimerkkinä tarvike vesipumput joissa roottori pyörii eri tahtiin kuin hihnapyörä. Osien kesto on ihan eri luokkaa. Tämä ei ole joka merkillä ihan yhtä kranttua sillä esim. ranskalaisten autojen osat tulee usein samoilta pajoilta mistä osa tojon huonoista tarvikeosista Mutta jos käy marmoritiskiltä hakee laadukkaammat osat niin voihan ne viedä sinne missä tuntiveloitus ei ole 80€. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tomppav Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Huh 2004 Viestejä: 477 Paikkakunta: koillis-savo
|
Lähetetty: 22.02.2010 22:34 Viestin aihe: |
|
|
Nuissa Volvon D5 dieseleissä huomattavasti halvempaa vaihtaa nokkaremmiä ku Volvon oma Kone. Ja etupään puslia kuluu,keula sen verran painava.
Aika vähän nuista vikoja on kuulunu vaikka suvussa "jokunen" Volvo on ollu ja tulee olemaan, itelläki tullu eri Volvoilla 1mkm täyteen. _________________ ei net yhettömissä ole... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 9356 Paikkakunta: Sieltä
|
Lähetetty: 22.02.2010 22:38 Viestin aihe: |
|
|
kollaa kirjoitti: | äläkää vain tuohon xc70 sekaantuko ja jos sekaannutte nii lompsa pitää olla lyönnis, sitä saa sitte pajottaa urakalla mm.vetoniveliä,laakereita ym. kaikkee maharollista mitä voi olla ku on jatkuva neliveto,etupää ainaki koko ajan kuralla ja hiukka kallista koriuuta.tossa ylellä tutulla oli ja meleki 5000 paasas rahaa ennenku vaihto sen hiluksiin. |
Älä ny puhu roskaa. Ei tuo volvo ole mikään jatkuva neliveto. _________________ I'm back! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Forest Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Jou 2009 Viestejä: 172 Paikkakunta: Ylöjärvi
|
Lähetetty: 23.02.2010 08:52 Viestin aihe: Volvo |
|
|
Onhan noita ollu tossa melko monta samanlaista jo peräjälkeen (
V70).Jos vertaan muihin merkkeihin niin sen enempää tai vähempää ei huoltoja ole tarvinnut tehdä tai muuten korjaamolla ravata.Ostamassa jos olet niin kato et alusta lähinnä etupään nivelet jne on kunnossa niin ei tarvi heti ruveta vaihtaan.Painava nokka niin itsellä tahtonu noi suurin ongelma ollut.Tosin asiaan vaikuttanu itsellä se että autolla tulee taiteiltua melko pahoihinkin paikkoihin välistä kyllä se menee kun antaa löylyä vaan.. Itsellä ollu sekä turbo koneisia 2.5 myllyllä ja si noita 2.4 koneella olevia. Bensankulutus on maantieajossa noinkin isoksi autoksi jopa siedettävä rajotusten mukaan kun päästelee niin tonne 7.4 paikkeille menee maantiellä kivuttomasti,tosin kaupungissa sitten hiukan enempi Nyt jos pitäisi vaihtaa autoa niin vaikea olisi keksiä haastajaa jossa sama varustetaso,tilat,turvallisuus,ajomukavuus jne olisi samalla tasolla.Ainakin etuvetoisten kans,neljältä kulmalta sutivaa jos oisin ostamassa niin sitten jokin muu merkki tai malli varmaankin menisi ohi.Maasturi on maasturi ja nelivetoinen henkilöauto on ihan kiva kun pitää päästä parkkiruudusta pois auraauton jäljiltä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kollaa Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Lok 2008 Viestejä: 305 Paikkakunta: eepee
|
Lähetetty: 23.02.2010 11:15 Viestin aihe: |
|
|
voi olla että muistan väärin,mutta muistan kuinka hermona ukko oli. _________________ winsu super x2 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kiul Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2005 Viestejä: 3980
|
Lähetetty: 23.02.2010 11:19 Viestin aihe: |
|
|
Repesorsa kirjoitti: | kollaa kirjoitti: | äläkää vain tuohon xc70 sekaantuko ja jos sekaannutte nii lompsa pitää olla lyönnis, sitä saa sitte pajottaa urakalla mm.vetoniveliä,laakereita ym. kaikkee maharollista mitä voi olla ku on jatkuva neliveto,etupää ainaki koko ajan kuralla ja hiukka kallista koriuuta.tossa ylellä tutulla oli ja meleki 5000 paasas rahaa ennenku vaihto sen hiluksiin. |
Älä ny puhu roskaa. Ei tuo volvo ole mikään jatkuva neliveto. |
Mitä sillä jatkuvalla sitten tarkoitetaan. Omassa XC70:ssä vedosta menee se 10% Haldexin läpi takapäähän koko ajan ja sitten joissain tilanteissa tarpeen mukaan lisää. Tuon pienenkin vedon tai oikeammin sen puutteen huomaa kyllä ajossakin. Meni Haldexin paineanturi mykäksi ja ensimmäinen oire oli, että auto muuttui entistä aliohjautuneemmaksi. Oli oikeastaan takavedon puuttuessa aika kelju ajettava.
Meillä on mittarissa joku 190 kkm ja kaikenlaista vikaakin on matkan varrella ollut, mutta ei olla poiskaan vaihdettu. Konsepti kun kumminkin on ihan kohtuullinen kun muistaa, että kyseessä ei ole maastoauto. Hyvin sillä näytti pyhänseutuna lumessa pääsevän, ennen lavamitsut kiinni jäi kuin oma farmari kun samoja raiteita mentiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 23.02.2010 11:49 Viestin aihe: |
|
|
Kiul kirjoitti: | XC70. Hyvin sillä näytti pyhänseutuna lumessa pääsevän, ennen lavamitsut kiinni jäi kuin oma farmari kun samoja raiteita mentiin. |
Nyt tulee kyllä melkosta tarinaa, jos lavamaasturit jää volvolle toiseksi lumihangessa etenemisessä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kiul Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2005 Viestejä: 3980
|
Lähetetty: 23.02.2010 12:41 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Kiul kirjoitti: | XC70. Hyvin sillä näytti pyhänseutuna lumessa pääsevän, ennen lavamitsut kiinni jäi kuin oma farmari kun samoja raiteita mentiin. |
Nyt tulee kyllä melkosta tarinaa, jos lavamaasturit jää volvolle toiseksi lumihangessa etenemisessä! |
Niin ne lavamaasturimiehetkin luuli, vaan ei tarvinnut Volvoa tönätä, ei. Mutta yllättävän hyvin ne 'jarrulukot' vei autoa eteenpäin näinkin huonolla kuskilla. Paljon tekee tietysti rengastuskin, näytti mitsumiesten renkaat vähä 'iäkkäämmiltä'.
Pointti kuitenkin on, että yllättävän hyvin tollaisella korotetun alustan farmarilla ja mehumaijavedolla pääsee. Kunhan edelleen muistaa, ettei se ole maastoauto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 930 Paikkakunta: Etelä-Häme
|
Lähetetty: 01.03.2010 22:10 Viestin aihe: |
|
|
Oli tuollanen -04 mallin V70 D5 automaatti aikoinaan. Pari vuotta oli ja pois myin pakettiauton tieltä 150tkm ajeltuna. Takuuseen meni tuona aikana keskuslukko, tankin anturi ja joku tiiviste moottorista, vuosi öljyä. Ajoltaan paras auto mitä on ollut, verrokkina mm. Audi A4 ja Bmw 520. Huoltohinnat kohtuulliset, aina ei kannata teettää kaikkea, mitä huollossa tarjotaan, esim. kalliit vaihteistoöljynvaihdot, (kun automaattiöljy ei normi työmatka ajossa ole vielä siinä kohtaa vaihtokunnossa, kun takseissa) ja hieman tarjouspyyntöjä heittelemällä eri firmoihin sai hihnanvaihtohuollon yli 250€ halvemmalla merkkipajasta, kun malttoi 30km ajella.
Naftaahan tuo D5 automaatilla vei miltei saman, kun nykynen Hilux D4D. No ei nyt ihan, muttei mikään kaikkein pihein kulutukseltaan ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
syksyaamu Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Syy 2006 Viestejä: 720
|
Lähetetty: 01.03.2010 23:36 Viestin aihe: |
|
|
Sanon vaan että A4 1.8T Quattro on tosi hyvä ajettava ja luotettava.Ollut 6 vuotta ja ajettu 200 tkm ja ei mitään ihmeellisempää. Sen kun käyttää Mika karalalla Leppäselässä Jyväskylän suunnalla ,niin menohaluja rittää (200 hv ) ja kuluttaa noin 7-8 l sekalaisessa ajussa.On mukava laite talvella.Kyydissä olijaa hirvittää meno mehtäteillä,mutta auto on vakaasti tiessä.Sen mahdollistaa Quattron neliveto on saksalaisen insinöörin taidon näyte.Lähtee esim.liikennevaloista talvella liukkaalla kuin kesällä, muut jää sutimaan, kun Audi Quattro on jo mennyt seuraaviin valoihin.Joka kerran laittanut ja ajanut Audin Quattro autolla ei voi ajatella laittavansa vajaavetoista autoa enää milloinkaan. _________________ Sinne se meni,mutta perrään en kerinnyt,mänköön sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|