OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Volvo V70
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
micke b
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Elo 2004
Viestejä: 255
Paikkakunta: Häme/Keski- Suomi

LähetäLähetetty: 22.02.2010 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on -00 vuosimallia oleva V70 dieseli ja en voi kun kehua. Toin sen Saksasta noin 4 vuotta sitten ja nyt sillä on työnnetty 220 tkm. Ainoat kulut on kuluvien osien vaihtelut. Mitään maanantaivaivaa ei ole ollut ja motti kesti jopa nokkahihnan osittaisen katkeamisen ja halkeamisen sekä siihen liittyneen nokkarattaan hyppäämisen ajoituksiltaan. Sillä on menty ja mennään metällä paikoista joihin ei huono ukko maasturillaan mene. Lisäksi tavaratilaan mahtuu hyvin kaksi täysikasvuista valkohäntää aseitten ja varusteitten kera.

Pienemmällä paatoksella voi todeta että 2 aikuista ja 3 lasta turvaistuimineen ja kaukaloineen sekä kamoineen mahtuvat siihen juuri ja juuri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 22.02.2010 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:

Tuo subaru voisi ollakin ihan järki peli. Mitä nyt Subarun entisen huoltomiehen kanssa jutellut niin ei se moittinut muuta kuin hankalia ja hintavia huoltoja, mutta itse autossa vähemmän moitittavaa.


Hyvä käyttöauto. Ei ne sen kalliimpia huoltoja ole kuin muissakaan merkeissä keskimäärin, kalliit huollot ovat jääneet historiaa, kun Subarujen määrä on kasvanut ja samalla huoltopaikkojen. Kannattaa perehtyä subarufoorumin sisätöön, jos tarvitset lisää tietoa huolloista. Monen automerkin perushuolloissa hinnoissa lähes järkyttäviä eroja.. Merkkiliikkeet ovat lähes aina arvokkaimpia, ei vanhalla autolla ole oikein mitään järkeä suosia näitä kalliita huoltoja. Eikä merkkiliike tuo välttämättä mitään laatua (osaamista) huoltoo tai korjaukseen. Esim. Volvojen kanssa on ollut hirveesti ongelmaa Käyttöauton yhteydessä olevan huollon kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hevi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2009
Viestejä: 455

LähetäLähetetty: 22.02.2010 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulle auton pitää olla luotettava,en osaa autosta kuin häthätää tulpat vaihtaa ja auton oltava aina lähtövalmiina siksi kyselen, bensankulutus on sivuseikka n.20000 km ajavalle kunhan auto on käyttötarpeisiin sopiva, siksi kyselen kun tiedän että joukossa on asantuntijoita ja ostopäätös olisi hitusen helpompi.

Viimeinen muokkaaja, hevi pvm 22.02.2010 20:45, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 22.02.2010 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hevi kirjoitti:
Minulle auton pitää olla luotettava,en osaa autosta kuin häthätää tulpat vaihtaa ja auton oltava aina lähtövalmiina siksi kyselen, bensankulutus on sivuseikka n.20000 km ajavalle kunhan auto on käyttötarpeisiin sopiva.


Hyvin sanottu!
Samoilla linjoilla! Laughing

Eipä tulppiakaan tarvitse kovin usein vaihtaa, jos 20tkm tulee vuodessa.. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kollaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Lok 2008
Viestejä: 305
Paikkakunta: eepee

LähetäLähetetty: 22.02.2010 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

äläkää vain tuohon xc70 sekaantuko ja jos sekaannutte nii lompsa pitää olla lyönnis, sitä saa sitte pajottaa urakalla mm.vetoniveliä,laakereita ym. kaikkee maharollista mitä voi olla ku on jatkuva neliveto,etupää ainaki koko ajan kuralla ja hiukka kallista koriuuta.tossa ylellä tutulla oli ja meleki 5000 paasas rahaa ennenku vaihto sen hiluksiin.
_________________
winsu super x2
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3568
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 22.02.2010 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Gerberos kirjoitti:

Tuo subaru voisi ollakin ihan järki peli. Mitä nyt Subarun entisen huoltomiehen kanssa jutellut niin ei se moittinut muuta kuin hankalia ja hintavia huoltoja, mutta itse autossa vähemmän moitittavaa.


Hyvä käyttöauto. Ei ne sen kalliimpia huoltoja ole kuin muissakaan merkeissä keskimäärin, kalliit huollot ovat jääneet historiaa, kun Subarujen määrä on kasvanut ja samalla huoltopaikkojen. Kannattaa perehtyä subarufoorumin sisätöön, jos tarvitset lisää tietoa huolloista. Monen automerkin perushuolloissa hinnoissa lähes järkyttäviä eroja.. Merkkiliikkeet ovat lähes aina arvokkaimpia, ei vanhalla autolla ole oikein mitään järkeä suosia näitä kalliita huoltoja. Eikä merkkiliike tuo välttämättä mitään laatua (osaamista) huoltoo tai korjaukseen. Esim. Volvojen kanssa on ollut hirveesti ongelmaa Käyttöauton yhteydessä olevan huollon kanssa.
No ehkä huoltomiehen sanomaan vaikutti sekin että oli ennen subaru/ford/mazda huoltoon siirtymista toyotan huoltomies. Ne taas ovat sieltä edullisemmasta päästä suurelta osin ja ainakin helpoimpiin huollettaviin kuuluvia. Niisä minusta on iso plussa se että kuuluvat luotettavuudeltaan kärkikastiin ja jos jotain tulee on huolto/korjauskin sitten helppoa.

Merkkihuollon asentajia koulutetaan niiden merkkien tekniikkaa varten. Kuitenkin samanlaisia tumpeloita voi olla ihan molemmissa. Niin kyläpajoissa kuin merkkihuollossa. Esim. juuri tuon subaru-/ford-/mazdahuollon tapauksessa asentaja kertoi ihan pomotasolta asti olevan meiningin sellaista hällävaliä. Eli kunhan näyttää että sille on jotain tehty. Toyotalla oli ollut paljon tarkempaa. Ei ole varmaan merkki kohtainen asia mutta voi siinäkin olla jotain eroja. Kyläpajoilla usein tehdään tunnollista työtä koska siellä on kyse yleensä omasta leivästä ja maineen pitää pysyä hyvänä. Merkkikorjaamoissa käytetään aina merkkiosia. Sen tiedän olevan hyvä asia ainakin tojotissa. Esimerkkinä tarvike vesipumput joissa roottori pyörii eri tahtiin kuin hihnapyörä. Osien kesto on ihan eri luokkaa. Tämä ei ole joka merkillä ihan yhtä kranttua sillä esim. ranskalaisten autojen osat tulee usein samoilta pajoilta mistä osa tojon huonoista tarvikeosista Mr. Green Mutta jos käy marmoritiskiltä hakee laadukkaammat osat niin voihan ne viedä sinne missä tuntiveloitus ei ole 80€.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomppav
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Huh 2004
Viestejä: 477
Paikkakunta: koillis-savo

LähetäLähetetty: 22.02.2010 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuissa Volvon D5 dieseleissä huomattavasti halvempaa vaihtaa nokkaremmiä ku Volvon oma Kone. Ja etupään puslia kuluu,keula sen verran painava.
Aika vähän nuista vikoja on kuulunu vaikka suvussa "jokunen" Volvo on ollu ja tulee olemaan, itelläki tullu eri Volvoilla 1mkm täyteen.
_________________
ei net yhettömissä ole...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 22.02.2010 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kollaa kirjoitti:
äläkää vain tuohon xc70 sekaantuko ja jos sekaannutte nii lompsa pitää olla lyönnis, sitä saa sitte pajottaa urakalla mm.vetoniveliä,laakereita ym. kaikkee maharollista mitä voi olla ku on jatkuva neliveto,etupää ainaki koko ajan kuralla ja hiukka kallista koriuuta.tossa ylellä tutulla oli ja meleki 5000 paasas rahaa ennenku vaihto sen hiluksiin.

Laughing

Älä ny puhu roskaa. Ei tuo volvo ole mikään jatkuva neliveto.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Forest
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Jou 2009
Viestejä: 172
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: 23.02.2010 08:52    Viestin aihe: Volvo Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan noita ollu tossa melko monta samanlaista jo peräjälkeen (
V70).Jos vertaan muihin merkkeihin niin sen enempää tai vähempää ei huoltoja ole tarvinnut tehdä tai muuten korjaamolla ravata.Ostamassa jos olet niin kato et alusta lähinnä etupään nivelet jne on kunnossa niin ei tarvi heti ruveta vaihtaan.Painava nokka niin itsellä tahtonu noi suurin ongelma ollut.Tosin asiaan vaikuttanu itsellä se että autolla tulee taiteiltua melko pahoihinkin paikkoihin välistä Laughing kyllä se menee kun antaa löylyä vaan.. Itsellä ollu sekä turbo koneisia 2.5 myllyllä ja si noita 2.4 koneella olevia. Bensankulutus on maantieajossa noinkin isoksi autoksi jopa siedettävä rajotusten mukaan kun päästelee niin tonne 7.4 paikkeille menee maantiellä kivuttomasti,tosin kaupungissa sitten hiukan enempi Cool Nyt jos pitäisi vaihtaa autoa niin vaikea olisi keksiä haastajaa jossa sama varustetaso,tilat,turvallisuus,ajomukavuus jne olisi samalla tasolla.Ainakin etuvetoisten kans,neljältä kulmalta sutivaa jos oisin ostamassa niin sitten jokin muu merkki tai malli varmaankin menisi ohi.Maasturi on maasturi ja nelivetoinen henkilöauto on ihan kiva kun pitää päästä parkkiruudusta pois auraauton jäljiltä..Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kollaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Lok 2008
Viestejä: 305
Paikkakunta: eepee

LähetäLähetetty: 23.02.2010 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

voi olla että muistan väärin,mutta muistan kuinka hermona ukko oli.
_________________
winsu super x2
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 23.02.2010 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
kollaa kirjoitti:
äläkää vain tuohon xc70 sekaantuko ja jos sekaannutte nii lompsa pitää olla lyönnis, sitä saa sitte pajottaa urakalla mm.vetoniveliä,laakereita ym. kaikkee maharollista mitä voi olla ku on jatkuva neliveto,etupää ainaki koko ajan kuralla ja hiukka kallista koriuuta.tossa ylellä tutulla oli ja meleki 5000 paasas rahaa ennenku vaihto sen hiluksiin.

Laughing

Älä ny puhu roskaa. Ei tuo volvo ole mikään jatkuva neliveto.


Mitä sillä jatkuvalla sitten tarkoitetaan. Omassa XC70:ssä vedosta menee se 10% Haldexin läpi takapäähän koko ajan ja sitten joissain tilanteissa tarpeen mukaan lisää. Tuon pienenkin vedon tai oikeammin sen puutteen huomaa kyllä ajossakin. Meni Haldexin paineanturi mykäksi ja ensimmäinen oire oli, että auto muuttui entistä aliohjautuneemmaksi. Oli oikeastaan takavedon puuttuessa aika kelju ajettava.

Meillä on mittarissa joku 190 kkm ja kaikenlaista vikaakin on matkan varrella ollut, mutta ei olla poiskaan vaihdettu. Konsepti kun kumminkin on ihan kohtuullinen kun muistaa, että kyseessä ei ole maastoauto. Hyvin sillä näytti pyhänseutuna lumessa pääsevän, ennen lavamitsut kiinni jäi kuin oma farmari kun samoja raiteita mentiin. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 23.02.2010 11:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiul kirjoitti:
XC70. Hyvin sillä näytti pyhänseutuna lumessa pääsevän, ennen lavamitsut kiinni jäi kuin oma farmari kun samoja raiteita mentiin. Very Happy


Nyt tulee kyllä melkosta tarinaa, jos lavamaasturit jää volvolle toiseksi lumihangessa etenemisessä! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 23.02.2010 12:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Kiul kirjoitti:
XC70. Hyvin sillä näytti pyhänseutuna lumessa pääsevän, ennen lavamitsut kiinni jäi kuin oma farmari kun samoja raiteita mentiin. Very Happy


Nyt tulee kyllä melkosta tarinaa, jos lavamaasturit jää volvolle toiseksi lumihangessa etenemisessä! Wink


Niin ne lavamaasturimiehetkin luuli, vaan ei tarvinnut Volvoa tönätä, ei. Very Happy Mutta yllättävän hyvin ne 'jarrulukot' vei autoa eteenpäin näinkin huonolla kuskilla. Paljon tekee tietysti rengastuskin, näytti mitsumiesten renkaat vähä 'iäkkäämmiltä'.

Pointti kuitenkin on, että yllättävän hyvin tollaisella korotetun alustan farmarilla ja mehumaijavedolla pääsee. Kunhan edelleen muistaa, ettei se ole maastoauto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 01.03.2010 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oli tuollanen -04 mallin V70 D5 automaatti aikoinaan. Pari vuotta oli ja pois myin pakettiauton tieltä 150tkm ajeltuna. Takuuseen meni tuona aikana keskuslukko, tankin anturi ja joku tiiviste moottorista, vuosi öljyä. Ajoltaan paras auto mitä on ollut, verrokkina mm. Audi A4 ja Bmw 520. Huoltohinnat kohtuulliset, aina ei kannata teettää kaikkea, mitä huollossa tarjotaan, esim. kalliit vaihteistoöljynvaihdot, (kun automaattiöljy ei normi työmatka ajossa ole vielä siinä kohtaa vaihtokunnossa, kun takseissa) ja hieman tarjouspyyntöjä heittelemällä eri firmoihin sai hihnanvaihtohuollon yli 250€ halvemmalla merkkipajasta, kun malttoi 30km ajella.
Naftaahan tuo D5 automaatilla vei miltei saman, kun nykynen Hilux D4D. No ei nyt ihan, muttei mikään kaikkein pihein kulutukseltaan ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
syksyaamu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2006
Viestejä: 720

LähetäLähetetty: 01.03.2010 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sanon vaan että A4 1.8T Quattro on tosi hyvä ajettava ja luotettava.Ollut 6 vuotta ja ajettu 200 tkm ja ei mitään ihmeellisempää. Sen kun käyttää Mika karalalla Leppäselässä Jyväskylän suunnalla ,niin menohaluja rittää (200 hv ) ja kuluttaa noin 7-8 l sekalaisessa ajussa.On mukava laite talvella.Kyydissä olijaa hirvittää meno mehtäteillä,mutta auto on vakaasti tiessä.Sen mahdollistaa Quattron neliveto on saksalaisen insinöörin taidon näyte.Lähtee esim.liikennevaloista talvella liukkaalla kuin kesällä, muut jää sutimaan, kun Audi Quattro on jo mennyt seuraaviin valoihin.Joka kerran laittanut ja ajanut Audin Quattro autolla ei voi ajatella laittavansa vajaavetoista autoa enää milloinkaan.
_________________
Sinne se meni,mutta perrään en kerinnyt,mänköön sitten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 2 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com